"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Vocational Education
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Vocational Education
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2024

Министър Галин Цоков: Всички училища да премахнат табелите, ограничаващи достъпа на родители

Указанията не означават свободен достъп на всички до образователните институции, а създаване на ред за участие на родителите в образователния процес, основан на взаимно доверие и уважение

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
21-03-2024
in Новини 2024
A A

Да се премахнат надписите, забраняващи достъпа на родителите до училищните сгради. Това указание към регионалните управления на образованието даде министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков, съобщи пресцентърът на МОН.

Практиката да се поставят подобни надписи е изключение

и тя не се прилага масово в образователните институции. При някои училища в страната обаче все още могат да се видят съобщения на техните входове, гласящи „Родителите до тук“, „Забранен достъп за родители“ и др.

„Това е практика, която незабавно трябва да бъде прекратена, защото дава погрешен сигнал към обществото“, подчерта министър Цоков.

По думите му образованието е непрестанен процес на взаимодействие, сътрудничество и на активен диалог.
В същото време проф. Цоков подчертава, че

за МОН на първо място е грижата за безопасността на децата и всеки директор създава необходимата организация така, че да не се нарушава образователният процес.

В този смисъл указанията не означават свободен достъп на всички до образователните институции, а създаване на ред за участие на родителите в образователния процес, основан на взаимно доверие и уважение.
В указанията си към регионалните управления министър Цоков напомня, че обучението, възпитанието и социализацията дават резултати, когато в разработването и реализирането на училищни политики директорите на образователните институции работят в партньорство с родителите.
Сътрудничеството и взаимодействието между родителите и образователната институция се осъществяват всекидневно по много начини, включително и чрез индивидуални консултации и родителски срещи. Родителите имат право не само периодично и своевременно да получават информация за успеха и развитието на децата си в образователния процес, но и да се срещат с ръководството на образователната институция и с педагогическите специалисти, напомня просветният министър.

„Зная, че това се случва в мнозинството от българските училища и е парадоксално, че дори на някои такива места продължават да стоят враждебни табели към родителите на входовете им. В повечето случаи това са ограничителни разпоредби, останали от години и е време категорично да преустановим тези практики“, категоричен е проф. Цоков.

Your Image Description

Свързани статии:

Започва изграждането на 33 нови училищни сгради и детски градини Над 1500 училища с направление по природни науки в новите STEM центрове 11 училища създадоха лаборатория за иновации по предприемачество и финансова грамотност 2 май ще е неучебен ден в цялата страна

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags забранаМинистър Галин Цоковродителитабелиучилища

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Pedagogy, Number 2/2024, Volume 96

Next article

Софийският университет с най-много публикации и цитирания

Next article
Софийският университет с най-много публикации и цитирания

Софийският университет с най-много публикации и цитирания

Инвестиции за превенция на агресията

Инвестиции за превенция на агресията

200 хил. лв. за подготовка за PISA

200 хил. лв. за подготовка за PISA

Последни публикации

  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5-6/2024, година XXVI
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2024, година XXVI
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 2-3/2024, година XXVI
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 1/2024, година XXVI
  • Годишно съдържание  сп. Професионално образование,  том XXV (2023 г.)
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 6/2023, година XXV
  • Vocational Education, Number 5/2023, Volume 25
  • Vocational Education, Number 4/2023, Volume 25
  • Vocational Education, Number 3/2023, Volume 25
  • Vocational Education, Number 2/2023, Volume 25
  • Vocational Education, Number 1/2023, Volume 25
  • Annual contents of Vocational education journal vol. 24/ 2022
  • Vocational Education, Number 6/2022, Volume 24
  • Vocational Education, Number 5/2022, Volume 24
  • Vocational Education, Number 4/2022, Volume 24
  • Vocational Education, Number 3/2022, Volume 24
  • Vocational Education, Number 2/2022, Volume 24
  • Vocational Education, Number 1/2022, Volume 24
  • Годишно съдържание сп. Професионално образование 2021 г.
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 6/2021, година XXIII
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5/2021, година XXIII
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2021, година XXIII

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"