"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Vocational Education
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Vocational Education
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Uncategorized

Приложение на системи линейни уравнения в изравняване на химични уравнения

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
19-06-2025
in Uncategorized
A A

Цветелина Пеева

Математическа гимназия „Д-р Петър Берон“, Варна (България)

https://doi.org/10.53656/math2025-2-3-aos

Abstract.. Статията описва СТЕМ урок, проведен с ученици от девети клас на МГ „Д-р Петър Берон“. В нея се разглеждат опитът и целта на авторката да надгради знанията на учениците за решаване на системи линейни уравнения (СЛУ) чрез запознаване с метода на Гаус. За целта са въведени понятията „матрица“, „ранг на матрица“ и „елементарни преобразувания на матрица“. Показано е едно приложение на СЛУ като универсален метод за изравняване на химични уравнения. Направен е извод за интереса от страна на учениците към темата и степента на усвояване на поднесения учебен материал, който е извън предвидения в учебните програми за задължителна и избираема подготовка в девети клас.

Keywords: метод на Гаус; матрица; стехиометрични коефициенти; STEM обучение

 

Log in to read the full text Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailBuilding Competencies to Develop Stem Learning Resources for Future Teachers in Natural Sciences Default ThumbnailBuilding Competencies to Develop Stem Learning Resources for Future Teachers in Natural Sciences Default ThumbnailФормиране на мисловни умения от по-високо ниво чрез stem обучение по биология и здравно образование (VII клас) Default ThumbnailDifferences in the Perceived Reliability of Information Expressed by the Four Evidentials in Contemporary Bulgarian: a Survey-based Study
Tags STEM обучениематрицаметод на Гаусстехиометрични коефициенти

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

За целувката и изцелението

Next article

Форум за киберсигурността събра експерти

Next article
Форум за киберсигурността събра експерти

Форум за киберсигурността събра експерти

Една кратка формула за лице на четириъгълник с две равни срещуположни страни и приложението ѝ

Enchancing Visual Reasoning in Calculus: introducing a New Typology of Graphical Tasks

Последни публикации

  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5-6/2024, година XXVI
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2024, година XXVI
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 2-3/2024, година XXVI
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 1/2024, година XXVI
  • Годишно съдържание  сп. Професионално образование,  том XXV (2023 г.)
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 6/2023, година XXV
  • Vocational Education, Number 5/2023, Volume 25
  • Vocational Education, Number 4/2023, Volume 25
  • Vocational Education, Number 3/2023, Volume 25
  • Vocational Education, Number 2/2023, Volume 25
  • Vocational Education, Number 1/2023, Volume 25
  • Annual contents of Vocational education journal vol. 24/ 2022
  • Vocational Education, Number 6/2022, Volume 24
  • Vocational Education, Number 5/2022, Volume 24
  • Vocational Education, Number 4/2022, Volume 24
  • Vocational Education, Number 3/2022, Volume 24
  • Vocational Education, Number 2/2022, Volume 24
  • Vocational Education, Number 1/2022, Volume 24
  • Годишно съдържание сп. Професионално образование 2021 г.
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 6/2021, година XXIII
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5/2021, година XXIII
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2021, година XXIII

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"