"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Vocational Education
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Vocational Education
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Bulgarian Language and Literature Съдържание на сп. "Български език и литература" 2016 г.

Български език и литература, книжка 2, година LVIII, 2016

от
20-04-2016
in Съдържание на сп. "Български език и литература" 2016 г.
A A

 СЪДЪРЖАНИЕ / CONTENTS

METHODOLOGY / МЕТОДИКА

Актуални аспекти на обучението по български език – комуникативни стратегии за социализация
[Contemporary Aspects of the Bulgarian Language Education – Communication Strategies for Socialization]
/
Фани Бойкова / Fani Boykova – 111

icon Open the full text

 

LITERATURE SCIENCE / ЛИТЕРАТУРОЗНАНИЕ

Битието на спомена ридание и спомена утеха в стихотворенията „Елегия“
от Димитър Бояджиев и „Аз искам да те помня все така“ от Димчо Дебелянов
[The Being of  Memory-Suffering and Memory-Comfort in Dimiter Boyadjiev
„Elegy“ and Dimcho Debelyanov „I want to Remember you Like That“]
/
Стефка Караиванова / Stefka Karaivanova – 127

icon Open the full text

 

TEACHER’S EXPERIENCE / ОПИТЪТ НА ПРЕПОДАВАТЕЛЯ

Проектът „Образование в пиксели“ – идея с продължение
[Еducation in Pixels – an Idea with a Sequel] /
Даниела Иванова / Daniela Ivanova – 141

icon Open the full text

 

STUDENT’S FORUM / СТУДЕНТСКИ ФОРУМ

Как образованието по български език и литература може да оказва съпротива на започналото
в интернет „разобразоване на homo sapiens“ (Матю Крауфорд)?
[How the Education in Bulgarian Language and Literature Can Provide Resistance to “Dis-education of Homo Sapiens”,
which has Already Begun on the Internet (Matthew Crawford)?] /
Емил Иванов / Emil Ivanov – 144

icon Open the full text

 

BULGARIAN LANGUAGE AND CULTURE ABROAD / БЪЛГАРСКИ ЕЗИК И КУЛТУРА ПО СВЕТА
ВТОРИ ФОРУМ НА БЪЛГАРСКИТЕ УЧИЛИЩА  В ЗАПАДНОТО ПОЛУКЪЛБО

Мястото на онлайн обучението днес. Пътища за успешно преподаване във виртуална среда
[The Place for Online Learning in the Modern School System. Roads for Successful Teaching in a Virtual Environment] / 
Ваня Налбантова / Vania Nalbantova – 151

icon Open the full text

 

Добри практики при преподаването на български език в чуждоезикова среда
[Best Practices in Teaching Bulgarian Language in Foreign Language Еnvironment] /
Живка Бубалова-Петрова, Велина Драмска, Симона Шкьопу / Jivka Bubalova-Petrova, Velina Dramska, Simona Schiopu – 157

icon Open the full text

 

Алтернативи в обучението по българска литература зад граница. Ролята на интегрираното обучение в изграждането на национално самосъзнание
[Teaching Alternatives of Bulgarian Literature abroad. Part-playing of Integrated Teaching Practices in Building the National Self-awareness] /
Виолета Петрова / Violeta Petrova – 167

icon Open the full text

 

Карта на „Българския език на ново място по света“
[Map of “Bulgarian Language in a New Place in the World”] /
Ана Кочева / Ana Kocheva – 174

icon Open the full text

 

ПРОЕКТЪТ „ЖИВОПИСНА БЪЛГАРИЯ“

Българският Джеймс Бонд или Господин Никой – няколко криминални сюжета в българската литература
[Literary Route “Bulgarian James Bond or Mr. Nobody” – Several Criminal Plots in Bulgarian Literature”] /
Гергина Кръстева, Илонка Георгиева, Мария Панова / Gergina Krasteva, Maria Panova, Ilonka Georgieva – 187

icon Open the full text

 

REVIEWS AND INFORMATION

Оригинални помагала по български език и литература
[Original Textbooks in Bulgarian Language and Literature] / 
Ангел Петров / Angel Petrov – 201

icon Open the full text

 

Между две книги и две култури, между съвременно и универсално, между литературна критика и литературно образование
[Linking Two Books and Two Cultures, Modern and Universal, Literary Criticism and Literary Education] /
Мая Горчева / Maya Gorcheva – 204

icon Open the full text

 

READ IN THE LATEST ISSUES OF “AZ BUKI“ JOURNALS /
В НОВИТЕ БРОЕВЕ НА СПИСАНИЯТА НА ИЗДАТЕЛСТВО „АЗ БУКИ“ ЧЕТЕТЕ

 

GUIDE FOR AUTHORS / УКАЗАНИЯ ЗА АВТОРИТЕ

нагоре


АКТУАЛНИ АСПЕКТИ НА ОБУЧЕНИЕТО ПО БЪЛГАРСКИ ЕЗИК – КОМУНИКАТИВНИ СТРАТЕГИИ ЗА СОЦИАЛИЗАЦИЯ

 

Dr. Fani Boykova

Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“

 

Резюме. Комуникативните стратегии се разглеждат в контекста на актуалните потребности на теорията и практиката на обучението по български език – развиване на комуникативноречевата компетентност, разбирана като овладяване на знания и формиране на умения, които да удовлетворяват комуникативните потребности на учениците в личен и в социален план и които да им съдействат за постигането на личностна реализация.

Keywords: Bulgarian language education, communicative competence, communication strategies

 

CONTERPORARY ASPECTS OF THE BULGARIAN LANGUAGE EDUCATION – COMMUNICATION STRATEGIES FOR SOCIALIZATION

 

Abstract. The communication strategies are considered in the context of the current needs of the theory and practice of the Bulgarian language education – development of communicative speech competence which is understood as acquiring knowledge and developing skills required to meet the communication needs of the students in personal and social terms leading them to achieve personal fulfi llment.

 

Dr. Fani Boykova, Assist. Prof.

Plovdiv University „Paisii Hilendarski“

24, Tsar Asen Str. Plovdiv


БИТИЕТО НА СПОМЕНА РИДАНИЕ И СПОМЕНА УТЕХА В СТИХОТВОРЕНИЯТА „ЕЛЕГИЯ“ ОТ ДИМИТЪР БОЯДЖИЕВ
И „АЗ ИСКАМ ДА ТЕ ПОМНЯ ВСЕ ТАКА“ ОТ ДИМЧО ДЕБЕЛЯНОВ

 

Stefka Karaivanova

Trakia University Stara Zagora, Bulgaria

 

Absract. В статията се прави сравнителен интерпретационен прочит на стихотворенията „Елегия“ от Д. Бояджиев и „Аз искам да те помня все така“ от Д. Дебелянов, като се изяснява художествената образност на поетическите текстове през призмата на спомена като специфично битие, като знакова реалия, която всъщност въплъщава осъзнаването, че намереният Смисъл е винаги противоречив и иманентно свързан с преживяването и осмислянето на Любовта.

Keywords: love, memory, comfort, meaning, suffering, Being

 

THE BEING OF MEMORY-SUFFERING AND MEMORY-COMFORT IN DIMITUR BOYADJIEV’S “ELEGY” AND DIMCHO DEBELYANOV’S “I WANT TO REMEMBER YOU LIKE THAT”

Abstract. The paper explicates a comparative interpretative reading of D. Boyadjiev’s poem “Elegy”, as well as D. Debelyanov’s poem “I Want to Remember You Like That”. The art imagery of the poetic text is considered through the prism of memory as a specifi c being, as a sign reality, embodying the act of consciousness, which considers that the found Meaning is always contradictory and immanent when connected to experience and realization of Love.

 

Ms. Stefka Karaivanova, Assist. Prof.

Departament for Information and In-Service Teacer Training Trakia University

9, Armeiska Str. 6000 Stara Zagora, Bulgaria

нагоре


Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailБългарски език и литература, книжка 3, година LVIII, 2016 Default ThumbnailБългарски език и литература, книжка 4, година LVIII, 2016 Default ThumbnailБългарски език и литература, книжка 5, година LVIII, 2016 Default ThumbnailБългарски език и литература, книжка 6, година LVIII, 2016

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Още веднъж за главните букви

Next article

Педагогика, година LXXXVIII, книжка 3, 2016

Next article

Педагогика, година LXXXVIII, книжка 3, 2016

Строг контрол на изпитите

Председателството на ЕС е национален приоритет

Председателството на ЕС е национален приоритет

Последни публикации

  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5-6/2024, година XXVI
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2024, година XXVI
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 2-3/2024, година XXVI
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 1/2024, година XXVI
  • Годишно съдържание  сп. Професионално образование,  том XXV (2023 г.)
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 6/2023, година XXV
  • Vocational Education, Number 5/2023, Volume 25
  • Vocational Education, Number 4/2023, Volume 25
  • Vocational Education, Number 3/2023, Volume 25
  • Vocational Education, Number 2/2023, Volume 25
  • Vocational Education, Number 1/2023, Volume 25
  • Annual contents of Vocational education journal vol. 24/ 2022
  • Vocational Education, Number 6/2022, Volume 24
  • Vocational Education, Number 5/2022, Volume 24
  • Vocational Education, Number 4/2022, Volume 24
  • Vocational Education, Number 3/2022, Volume 24
  • Vocational Education, Number 2/2022, Volume 24
  • Vocational Education, Number 1/2022, Volume 24
  • Годишно съдържание сп. Професионално образование 2021 г.
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 6/2021, година XXIII
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5/2021, година XXIII
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2021, година XXIII

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"