"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Vocational Education
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Vocational Education
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Bulgarian Language and Literature

Годишно съдържание на сп. „Български език и литература“, 2014 г.

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
23-12-2014
in Bulgarian Language and Literature
A A

БЪЛГАРСКИ ЕЗИК И ЛИТЕРАТУРА
НАУЧНО-МЕТОДИЧЕСКО СПИСАНИЕ
ГОДИНА LVI, 2014

BULGARIAN LANGUAGE AND LITERATURE,
EDUCATIONAL JOURNAL
VOLUME 56, 2014

ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ/ ANNUAL CONTENTS

 СТРАНИЦИ / PAGES

Книжка  1 – с.  8 – 101

Книжка 2 – с. 111 – 213

Книжка 3 –  с. 223 – 325

Книжка 4 – с. 335 – 445 

Книжка 5 – с. 455 – 

Книжка 6 – с. 

LITERATURE / ЛИТЕРАТУРОЗНАНИЕ

Институтът за литература към Българската академия на науките – традиция и модерност [Institute for Literature, Bulgarian Academy of Sciences – tradition and modernity] Александра Антонова /Alexandra Antonova (8-11)

Юбилейна научна конференция „Полюси на критическата съдба (трета част)“ [Jubilee conference „Poles of Critical Destiny (part 3)“] 

Полемики и полемичен стил на Кръстьо Куюмджиев [Polemics and Polemical Style of Krustio Kujumdjiev] Елка Трайкова / Elka Traykova  (11 – 17)

Гурме-естетиката на Кръстьо Куюмджиев – алтернатива на соцреалистичния критически канон [Gourmet Aesthetics of Krustio Kujumdjiev – an Alternative of the Social Realistic Critical Canon] Вихрен Чернокожев / Vihren Chernokozhev  (17-21)

Бай Ганьо и идеята за родното според Владимир Василев [Bay Ganio and the Idea of Native according to Vladimir Vassilev] Румен Шивачев / Rumen Shivachev (21-26)

„Цар Симеон“ на Петко Тодоров – историческа тема и модерност [Petko Todorov’s “Tsar Simeon” – Historical Theme and Modernism] Страшимир Цанов / Strashimir Tsanov (131 – 146) 

Унаследяването и произходът. Два модела на женска идентичност в поезията [The Problems of Parentage and Inheritance. Two Models of Women Identity in Poetry (Elisaveta Bagryana, Dora Gabe)] Кристина Йорданова / Kristina Yordanova (261 -274)

„История славянобългарска“ и националната идентичност [Istoriya Slavyanobulgarska and the Bulgarian National Identity] Десислава Найденова / Desislava Naydenova (342 – 358)

Историята на Елисавета – между агонията и спасението („Крадецът на праскови“ от Емилиян Станев)  [Elisaveta’s Story – Between Agony and Salvation („The Peach Thief” by Emiliyan Stanev)] Златина Вълева / Zlatina Vuleva (455 – 471)

LINGUISTICS / ЕЗИКОЗНАНИЕ

Опит за нов прочит на творбите на Илия Волен [An attempt for a new reading of Iliya Volen’s works] Емилия Пернишка / Emilia Pernishka (26 – 32) Нeвербалната комуникация и езиковият изказ – равнопоставени начини за общуване [Nonverbal communication and language expression – equal means of communication] Татяна Попова / Tatyana Popova (32 – 46) 

Ситуацията в българския език – минало, настояще и бъдеще [The Bulgarian Language Situation – Past, Present and Future] Михаил Виденов / Mihail Videnov (111 – 122)

Мотивация при усвояване на първи и втори език [Motivation in First and Second Language Acquisition] Росица Кючукова / Rossitsa Kyuchoukova (122 – 131)

За политическата коректност на учебниците по български език за чужденци през социализма [About Political Correctness in Textbooks of Bulgarian for Foreigners in Socialism] Андреана Ефтимова / Andreana Eftimova (248-255)

Модата в езика [Modernity in Language] Мария Жерева / Mariya Zhereva (255-261)
За думата като средство за общуване [About the Word as a Means of Communication] Иван Касабов / Ivan Kasabov (335 – 342)

За споделянето на чуждата култура [On Sharing the Foreign Culture] Елена Хаджиева / Elena Hadjieva (342 – 358)

Концептът сърце според българската паремиология [The Concept Heart in the Bulgarian Paremiology] Йоанна Кирилова / Joanna Kirilova (471 – 479)

METHODOLOGY / МЕТОДИКА

Социолингвистични и методически характеристики на конструкта български език като втори език / [Sociolinguistic and methodological characteristics of the construct Bulgarian as a second language] Кирил Димчев / Kiril Dimchev (46 – 54)

Литературното образование и проблемът свое – чуждо в българското училище от Освобождението до първото десетилетие на ХХ век [Literature education and the problem native – foreign in Bulgarian school from the liberation to the first decade of the 20th century] Венцислав Везиров / Ventsislav Vezirov (54 – 63) 

Афоризми в дългия път на педагогическия опит [Aphorisms on the Long Road of Teaching Experience] / Radoslav Radev / Радослав Радев (223-227)

Компетентността като гъвкав холистичен конструкт. Модел на компетентност с оглед на литературнообразователния процес [Competence as a Flexible, Holistic Construct. A Model of Competence for the Process of Literary Education] Людмила Берковска / Lyudmila Berkovska (358-386)

BULGARIAN LANGUAGE AND CULTURE ABROAD / БЪЛГАРСКИ ЕЗИК И КУЛТУРА ПО СВЕТА

Лекторатът – притегателен образователен и културен център (интервю с доц. д-р Мария Илиева [Lectureship – attractive educational and cultural center (Interview with Assos. Prof. Dr. Maria Ilieva] Мая Падешка / Maya Padeshka (63 – 71)

Обучението по български език в гр. Димитровград, Република Сърбия – реалности и тенденции [Bulgarian Language Teaching in Dimitrovgrad, Republic of Serbia – Realities and Perspectives] Антония Радкова, Ангел Петров, Мая Падешка, Ивана Давитков / Antoniya Radkova, Angel Petrov, Maya Padeshka, Ivana Davitkov (171 – 199)

100 ГОДИНИ ДРУЖЕСТВО НА БЪЛГАРИТЕ В УНГАРИЯ

Малцинствено битие, малцинственa литературa [Minority Being, Minority Literature] / Тошо Дончев / Tosho Donchev (200-206)

Езикът като ключ към Другия (интервю с д-р Наталия Няголова) [Language as a Key to the Other (Interview with Dr. Nataliya Nyagolova)] / Мая Падешка / Maya Padeshka (206-211)

Конференция „Модели за качествено изучаване на български език в чужбина”[Quality Models for Learning Bulgarian Language Abroad] Мая Падешка / Maya Padeshka (301-308) 

Лекторатът по български език и култура в университета „Македония“ в Солун [Bulgarian Language and Culture Lectureship at the University „Makedonia“ in Thessaloniki] Мирена Пацева / Mirena Patseva (308-311)

Училищата в чужбина – ново явление в историята и географията на българското образование и култура [Schools Abroad – A New Phenomenon in the History and Geography of Bulgarian Education and Culture] / Боян Кулов / Boian Koulov (433 – 437)

Дай ми корени, докато съм малък, за да ми поникнат криле, когато порасна [As long as the child is small, give him roots. If it is grown up, give him wings] Яна Дечева Книпелмайер / Jana Detcheva-Knippelmeyer (437 – 442)

60 години специалност „Българистика“ в Университета „Лоранд Йотвьош“ в Будапеща [60 years Bulgarian Studies at the ELTE University in Budapest] Наталия Няголова / Nataliya Njagolova (442-443)

Първият фонетичен курс в обучението по български език като чужд [The First Phonetic Course in Teaching Bulgarian as a Foreign Language] Бонка Василева / Bonka Vassileva (493 – 507)

Проф. Любка Липчева: Като лектор проверявам „сигурността“ на мисленето си за българското (интервю) [Prof. Lyubka Lipcheva: As a Lecturer I Check the “Certainty” of my Thinking about Bulgarian (Interview)] Мая Падешка / Maya Padeshka (507 – 514)

BULGARIAN LANGUAGE AND LITERATURE IN ELEMENTARY SCHOOL / БЪЛГАРСКИ ЕЗИК И ЛИТЕРАТУРА В НАЧАЛНОТО УЧИЛИЩЕ

Усъвършенстване на ключовата компетентност общуване на роден език чрез дейност по проект – 1. – 4. клас [Developing Communication in the Mother Tongue Key Competence Through Project Work – Primary School] Мариана Мандева / Mariana Mandeva (146 – 160)

Лиро-епосът и лириката в началното училище [The Lyric Epos and Lyric Poetry in Primary School] / Румяна Йовева / Rumyana Yoveva (227-248)  

Отчуждението на съвременното дете от книгата (истината, подкрепена с факти от една анкета) [The Alienation from Books of the Present-Day Child or the Cruel Truth Supported by Survey Evidence] Елена Давчева / Elena Davcheva (386 – 399)

Eмоционална компетентност на учениците в мултикултурна среда и обучението по български език и литература в началния етап на образование [Emotional Competence of Students in Multicultural Environment and Training in Bulgarian Language and Literature in Primary School] Румяна Нешкова / Rumyana Neshkova (479-493)

TEACHER EXPERIENCE / ОПИТЪТ НА ПРЕПОДАВАТЕЛЯ

Медийните текстове в обучението по български език и литература (11. клас) (СИП „Училищни медии – училищен вестник“ [Media texts in teaching Bulgarian language and literature (11. Grade)] Елена Търтова / Elena Tartova (71 – 83)

Сътрудничеството между училище и библиотека – предпоставка за развиване на социокултурните и литературните компетентности на учениците [The Cooperation Between a School and a Library – Premise for the Development of Socio-cultural and Literary Competences of the Students] Валерия Андреева / Valeriya Andreeva (160-171)

Развитие на творческите способности на учениците чрез извънкласни дейности [Development of Creative Abilities Through Extracurricular Activities] Мария Николова / Mariya Nikolova  (274-288) 

Овладяване на умения за четене с разбиране на смисловата връзка между изреченията в повествователен и описателен текст в трети клас [Mastering the Reading Skills by Understanding the Semantic Relation Between Sentences in Narrative and Descriptive Text in Third Grade] Зайнепа Билюл Юрук / Zaynepa Bilyul Yuruk (288 – 296)

Към проблема за познаването на видовете прилагателни имена в училище [The Problem about Discerning the Different Types of Adjectives on School] Тодор Лазаров / Todor Lazarov (296 -301) 

За възможностите на интерактивните методи и екипната дейност в уроците по български език при работа в мултиетническа среда [The Possibilities of the Interactive Methods and Team Work in the Lessons of the Bulgarian Language while Working in a Multiethnic Environment] Марина Петрова / Marina Petrova (399 – 410)

Преподаването в условията на смесен клас при деца билингви (роми) – предизвикателство за учителя по български език и литература [Teaching in a Mixed Class with Bilingual Children (Roma) – a Challenge for the Teacher of Bulgarian Language and Literature] Даниела Петрова / Daniela Petrova (514 – 527)

OPINIONS AND POSITIONS/ МНЕНИЯ И ПОЗИЦИИ

Успешният учител – между професионалната норма и страстта да преподаваш (интервю с проф. д-р Ангел Петров) [The Successful Teacher – Between Professional Standards and a Passion to Teach – Interview with Prof. Angel Petrov] Мая Падешка / Maya Padeshka (410 – 416)

PERSONALITIES AND ЕVENTS IN ЕDUCATION AND SCIENCE / ЛИЧНОСТИ И СЪБИТИЯ В ОБРАЗОВАНИЕТО И В НАУКАТА

Владимир Георгиев – академикът дарител [Academician Vladimir Georgiev – a Scholar and a Philantropist] Августа Манолева / Avgusta Manoleva (527- 531)

REVIEWS AND INFORMATION / РЕЦЕНЗИИ И ИНФОРМАЦИЯ 

Литературното образование като удоволствие и свобода [The literary education as satisfaction and freedom] Огняна Георгиева-Тенева / Ognyana Georgieva-Teneva (83 – 88) 

За езиковата култура плюс [On the language competense plus] Елена Хаджиева / Elena Hadjieva (88 – 91)

Молебен за българския език [Prayer for Bulgarian language] Илияна Горанова / Iliana Goranova (91-99)

Родно – фолклорно – фолклоризации [Native – Folklore – Folklorization] Бисера Дакова / Bisera Dakova (311 – 314)

Книга за развиване на критическото мислене чрез обучението по български език [A Book on Developing Critical Thinking Skills within Bulgarian Language Teaching] Илияна Горанова / Iliana Goranova (314 – 319)

100 години кирилометодиевистика в БАН [One Hundred Years of Cyrillo-Methodian Studies at the Bulgarian Academy of Sciences] Десислава Найденова / Desislava Naydenova ( 319 –  323)

Българската методика на литературното обучение в опита за утвърждаване на новите роли на обучавани и обучаващи [Bulgarian Methodology of Literature Training in an Attempt for Promoting new Roles of Learners and Teachers ] Радослав Радев / Radoslav Radev (416 – 420)

С грижа за методическата и лингвистичната подготовка на учителите по български език [With Care about Methodological and Linguistic Preparation of Teachers of Bulgarian Language] Кирил Димчев / Kiril Dimchev (420 – 424)

Текстът Левски – прочити в свой и чужд контекст. За едно съпреживяване на европейското културно пространство [The Text Levski – Interpretations in Intraneous and Extraneous Contexts. On the Joint Experience of European Cultural Space] Гергина Кръстева / Gergina Krysteva (424 – 433)

Оригинални приноси към българската лексикология и фразеология [Original contributions to Bulgarian Lexicology and Phraseology] Maria Попова / Mariya Popova (531-546)

За лесното в трудния български език [The Ease of the Diffi culties of Bulgarian Language] Мая Падешка / Maya Padeshka (546-549)

Национална научна конференция „Amarcord. Споменът и спомнянето в българската литература за деца“ [National Conference “Amarcord. Memory and Remembrance in Bulgarian Literature for Children”] Александра Антонова, Росица Чернокожева / Alexandra Antonova, Rositsa Chernokojeva (549 -555)

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailГодишно съдържание на сп. „Български език и литература“ Default ThumbnailГодишно съдържание на сп. „Български език и литература“ 2013 Default ThumbnailГодишно съдържание на сп. „Български език и литература“, 2015 г. Ново признание за „Аз-буки“

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Годишно съдържание на сп. „Педагогика“, 2014 г.

Next article

Годишно съдържание на сп. „История“, 2014 г.

Next article

Годишно съдържание на сп. „История“, 2014 г.

Имат ли шанс професионалните гимназии

Корабният бранш търси заварчици и корпусници

Последни публикации

  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5-6/2024, година XXVI
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2024, година XXVI
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 2-3/2024, година XXVI
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 1/2024, година XXVI
  • Годишно съдържание  сп. Професионално образование,  том XXV (2023 г.)
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 6/2023, година XXV
  • Vocational Education, Number 5/2023, Volume 25
  • Vocational Education, Number 4/2023, Volume 25
  • Vocational Education, Number 3/2023, Volume 25
  • Vocational Education, Number 2/2023, Volume 25
  • Vocational Education, Number 1/2023, Volume 25
  • Annual contents of Vocational education journal vol. 24/ 2022
  • Vocational Education, Number 6/2022, Volume 24
  • Vocational Education, Number 5/2022, Volume 24
  • Vocational Education, Number 4/2022, Volume 24
  • Vocational Education, Number 3/2022, Volume 24
  • Vocational Education, Number 2/2022, Volume 24
  • Vocational Education, Number 1/2022, Volume 24
  • Годишно съдържание сп. Професионално образование 2021 г.
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 6/2021, година XXIII
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5/2021, година XXIII
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2021, година XXIII

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"