"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Vocational Education
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Vocational Education
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching

Annual Contents of the Foreign Language Teaching Journal, 2013

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
16-12-2013
in Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
A A

ЧУЖДОЕЗИКОВО ОБУЧЕНИЕ
НАУЧНО-МЕТОДИЧЕСКО СПИСАНИЕ

FOREIGN LANGUAGE TEACHING
EDUCATIONAL JOURNAL

ГОДИНА XL / VOLUME 40, 2014

ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ / ANNUAL CONTENT

                                            СТРАНИЦИ / PAGES

КНИЖКА 1 / NUMBER 1: 1 – 136 
КНИЖКА 2 / NUMBER 2: 137 – 280
КНИЖКА 3 / NUMBER 3: 281 – 424
КНИЖКА 4 / NUMBER 4: 425 – 584
КНИЖКА 5 / NUMBER 5: 585 – 760
КНИЖКА 6 / NUMBER 6: 761 – 880

ПРИЛОЖНА ЛИНГВИСТИКА / APPLIED LINGUISTICS

9–26: Les Moyens Syntaxiques du rheme en russe [Syntactic Properties of the Rheme in Russian] / Anna Khaldoyanidi, Mary-Annick Morel
145–172: Текст как мультисемантический объект [Text as a Multisemantic Entity] / Сурен Золян / Suren Zolyan
173–182: Смежные языковые явления и специфика омонимии в общей криптотипной системе частиц и окончаний: Скрытые коды коммуникативного процесса [Similar Phenomena of Language and Specifics of Homonymy in the Common System of Particles and Inflexions: The Hidden Codes of Speech] / Илия Солтиров / Iliya Soltirov
289–298: Дискурсът: насоки за лингводидактиката [Discourse: Guidelines for Linguistic Didactics] / Донка Мангачева / Donka Mangacheva
299–304: Отименният глагол в съвременния персийски език [Denominal Verb in Modern Persian Language] / Милена Владимирова / Milena Vladimirova
434–456: Структурно-семантична характеристика на сложните съставни изречения, конструирани с подчинителния съюз докато в съпоставителен план с техните френски функционални еквиваленти [A Comparative Study of the Structural and Semantic Characteristics of the Complex Sentences Constructed With the Subordinate Conjunction‘докато’(While) in Bulgarian and Their Functional Equivalents in French] / Николай Михов, Даниела Кожухарова / Nikolai Mihov, Daniela Kozhuharova
594–602: Как се правят съпоставителни лексикални анализи [How to Make Comparative Lexical Analysis] / Палмира Легурска / Palmira Legurska
603–610: Семантичен анализ на мястото на аблатива и локатива в падежната система на съвременните тюркски езици [Semantic Analysis of Locativeand Ablative in
the Case Systems of the Modern Turkic Languages] / Милена Йорданова / Milena Yordanova
767 – 774: Руските темпорални фразеологизми от дистанционна гледна точка [Russian temporal idioms from a distant viewpoint] / Ирина Георгиева / Irina Georgieva 
775 – 784: Вербалната интеракция: цели, актове и стратегии [The verbal interaction: goals, acts, strategies] / Донка Мангачева / Donka Mangatcheva

МЕТОДИКА / LANGUAGE TEACHING METHODOLOGY

27–38: Изучаване на езици от зрелостниците – нагласи, оценки, перспективи [School Leavers’ Attitudes to, Evaluation of and Perspectives on Language Learning] / Албена Чавдарова, Росица Пенкова, Николина Цветкова/ Albena Chavdarova, Rossitza Penkova, Rossitza Penkova
183–193: Корелацията пол:език при избора на синтактични факти в практиките на чуждоезиковото обучение [The Gender: Language Correlation When Choosing Syntactic Constructions in Foreign Language Education Practices] / Елена Хаджиева / Elena Hadzhieva
194–205: Реториката и изучаването на чужди езици: Традиции, новости и институционализация [Rhetoric and Foreign Language Teaching: Traditions, New Models аnd Institutionalisation] / Иванка Мавродиева / Ivanka Mavrodieva
305–310: Езиковата игра – лингводидактически аспекти [Language Game – Linguistic and Didactic Aspects] / Илка Любенова Бирова / Ilka Lyubenova Birova
311–320: Развиване на междукултурна комуникативна компетентност в процеса на интензивно обучение по английски в VIII клас [Developing Intercultural Communicative Competence in the Process of Intensive English Language Teaching in the 8th Grade] / Николина Цветкова / Nikolina Tsvetkova
457–462: Полонистиката в България [Polish Studies in Bulgaria] / Панайот Карагьозов / Panayot Karagyozov
463–469: Изучаване на глаголните видови форми от чуждестранни студенти чрез художествен текст [Using Literary Texts in Teaching Bulgarian Verb Aspectual Forms to Foreign Learners] / Мария Жерева / Maria Zhereva
470–477: Мултимедийни игри за обучение по чужд език в детската градина [Multimedia Games for Foreign Language Teaching in Kindergarten] / Николина Искърова / Nikolina Iskarova
611–626: Die EU und die EU-Erweiterung im Deutschunterricht – attraktiv und innovativ [The European Union and EU Enlargement in Germany] / Daniela Stoytcheva / Даниела Стойчева
627–637: Социокултурни и образователни специфики в обучението по руски език в средното българско училище [Socio-cultural and Educational Specifi cities in Russian Language Teaching in Secondary Bulgarian Schools] /Аглая Маврова / Aglaya Mavrova
785 – 790: Förderung des selbstständigen Fremdsprachenlernens [Stimulating self-learning in teaching a foreign language (German)] / Невена Султанова /Nevena Sultanova

ЕЗИК И КУЛТУРА / LANGUAGE AND CULTURE

39–50: Do we need theory in literary education? Имаме ли нужда от теория в литературното образование?] / Любомир Терзиев / Lubomir Terziev
206–217: Food and Socio-cultural Identity [Храна и социокултурна идентичност] / Irina Perianova / Ирина Перянова
321–345: Български език като чужд. Пол и език: поведенчески и езикови модели [Gender and Language. Behavioral and Language Models ] / Елена Хаджиева, Ася Асенова / Elena Hadzhieva, Assia Assenova
638–665: Проектът на Иван Д. Шишманов за българската национална култура и залогът на европейската естетика [Ivan D. Shishmanov’s Concept of Bulgarian National Culture and the Stakes in European Aesthetics] / Татяна Стойчева / Tatyana Stoicheva
794 – 801: Хуманистична лингвистика и чуждоезиково обучение [Humanistic Linguistics and Foreign Language Teaching] / Ирина Перянова / Irina Perianova

ВСТЪПИТЕЛНА ЛЕКЦИЯ / INAGURAL LECTURE

51–68: Everybody understands Austin [Всички разбират Остин ] / Донка Мангачева / Donka Mangatcheva
802 – 819: Понятието време и някои глаголни категории в новогръцкия език [The concept of time and some verb categories in Modern Greek] / Борис Вунчев / Boris Vounchev 
346–361: “Methinks You Are My Glass”: Replicated Selves in Shakespearean Comedy [„И сякаш ти си мойто огледало“: удвояване на Аз-а в комедиите на Шекспир] / Evgenia Pancheva / Евгения Панчева

ЛИНГВОДИДАКТИЧЕСКА АРХЕОЛОГИЯ/ LINGUODIDACTICAL ARCHEOLOGY

69–74: След век и нещо за „Малъкъ турско-български речникъ“ [More Than a Century After the Publishing of „Little Turkish-Bulgarian Dictionary“ ] / Емил Боев / Emil Boev
75–78: Езиците в живота и творчеството на Спиридон Палаузов [TheLanguages in the Life and Works of Spiridon Palauzov]/ Анна Ангелова/ Anna Angelova
218–232: Из песенното творчество на гагаузите от Североизточна България [The Music Creations of the Gagauz from Northeastern Bulgaria] / Мария Михайлова-Мръвкарова / Maria Mihajlova-Mravkarova
362–368: Из прабългарското езиково наследство [From the Proto Bulgarian Linguistic Heritage] / Емил Боев / Emil Boev
478–488: Христо Ботев за книгите, езика, превода и преводачите [Hristo Botev on Literature, Languages, Translations and Translators] / Анна Ангелова / Anna Angelova 
666–677: Университетските исторически архиви като източници за изследване на историята на филологиите [University Historical Archives as Sources of Research of the History of Philology] / Илонка Колева / Ilonka Koleva

РЕЦЕНЗИИ И АНОТАЦИИ/ REVIEWS AND ANNOTATIONS

79–82: Григорова, М. Джоузеф Конрад Коженьовски – Творецът като мореплавател. Велико Търново, Университетско издателство „Св. св. Кирил и Методий“. 2011 / Аспарух Аспарухов / Asparuh Asparuhov
83–87: Станкова, И. Античното лечебно изкуство според De medicina на Авъл Корнелий Целз. Рецепция на гръцките медицински практики и създаване на латинската медицинска терминология. София, Издателство „Изток-Запад“. 2012 / Елия Маринова / Elia Marinova
88–90: В. Панайотов, Д. Иванова, С. Лиханова. Словашко-български тематичен речник. Slovensko-bulgarsky tematicky Slovnik. София, Университетско издателство „Св. Климент Охридски“. 2012 / Маргарита Младенова / Margarita Mladenova
233–235: За учителя и човека Чудомир – анализ на записките му за едно пътуване в Турция [About the Teacher and Person Chudomir – an Analysis of His Notes on a Trip in Turkey] / Милена Йорданова / Milena Yordanova
236–238: Научнoто наследство на проф. Божил Николов [The Scientific Heritage of Prof. Bozhil Nikolov] / Илонка Колева / Ilonka Koleva
239–247: Фундаменталният труд на Мария Китова-Василева „Любовта към словото. За изворите на науката за езика [The Fundamental Work by Maria Kitova-Vasileva “Love for Words. On the Science of Language Sources”] / Ани Леви / Anushka Levi
248–250: От традиционните категории към когнитивна перспектива в английската морфология [From Traditional Categories to a Cognitive Perspective in English Morphology] / Свилен Станчев / Svilen Stanchev
251–252: Билингвално предучилищно обучение [Bilingual Pre-school Teaching] / Павлина Стефанова / Pavlina Stefanova
369–371: Ретроспективен поглед към една филологическа институция в България[Retrospective View on a Bulgarian Philological Institution] / Весела Белчева / Vesela Belcheva
372–375: Можем да учим иврит с Библията [We Can Learn Hebrew Trough the Bible] / Васил Райнов/ Vasil Rainov
376–379: Compound Verbs From а Cognitive and Semantic Perspective [Сложните глаголи в когнитивен и семантичен план] / Цветомира Венкова / Tzvetomira Venkova
380–384: „Ботуша в българската литературна мода“ [“The Boot in the Bulgarian Literary Fashion”] / Чавдар Парушев / Chavdar Parushev
489–491: Българ(к)ите на Сосюр. Един поглед след време [The Bulgarians of Saussure. Historical Overview] / Аглая Маврова / Aglaya Mavrova
492–493: Историята, езикът и културата на кримските татари, населяващи Северо източна България [The History, Language and Culture of the Crimean Tatars in Northeastern Bulgaria] / Милена Йорданова / Milena Yordanova
494–495: Крали Марко във Фейсбук [Krali Marko on Facebook] / Амелия Личева / Ameliya Licheva
496–498: Азбука на оценяването в езиковото обучение [Alphabet of Evaluation in Foreign Language Teaching] / Димитър Веселинов / Dimitar Vesselinov
499–502: Чуждоезиково обучение между традиции и иновации, между образователна теория и учебна практика [FLT Between Traditions and Innovations, Between Educational Theory and Practice] / Весела Белчева / Vesela Belcheva
678–680: Да нарисуваш портрет чрез книги [Painting a Portrait Through Books] / Дария Карапеткова / Daria Karapetkova
681–683: Първа казахска граматика в Европа [First Kazakh Grammar in Europe] / Димитър Веселинов / Dimitar Vesselinov
684–689: Чуждото българско. Ново изследване върху присъствието на България в немскоезични текстове от ХІХ век [The Foreign Bulgarian. New Study of the Bulgarian Presence in German-language Texts From the 19th Century] / Майа Разбойникова-Фратева / Maya Razboynikova Frateva
690 – 693: Политическата реч – модели на поведение и комуникация [The Political Speech – Patterns of Behavior and Communication] / Елена Хаджиева / Elena Hadzhieva
694–698: Принос към методиката на обучението по български език като втори език [Contribution to the Methodology for Teaching Bulgarian as a Second Language] / Кирил Димчев / Kiril Dimchev
820 – 823: Щрихи от пъстрата палитра на българската картина на света [A Glimpse From the Colorful Palette of the bulgarian perception of the world] /Катя Исса / Katya Issa
824 – 825: Из дебрите на португалистиката [Deep into portuguese studies] Вера Киркова / Vera Kirkova 
826 – 831: Дневният ред на коцептуалните метафори [Conceptual metaphors’ agenda] / Максим Стаменов / Maxim Stamenov
832 – 833: Матура по френски за отличен [Getting an ‘A’ at the matriculation exam in French] / Димитър Веселинов / Dimitar Veselinov
834-837: Високофункционално и модерно [HighlyFunctionalandContemporary] / Dr. Bilyana Radeva, Assist. Prof. / Biliyana Radeva

ХРОНИКА / EVENTS

91–94: Специалност Новогръцка филология в Софийски университет „Св. Климент Охридски“ чества 20-ата си годишнина [The Bachelor Program of Modern Greek Philology Celebrates its 20th Anniversary] / Борис Вунчев /Boris Vounchev
253–256:Езикът във времето и пространството [Language in Time and Space] /Михаил Виденов / Mihail Videnov
385–387: Международна научна конференция „Филологически хоризонти на познанието [International Conference “Philology Horizons Of Knowledge”] / Яна Андреева / Yana Andreeva
388–390: Проф. д-р Кирил Топалов на 70 години [Prof. Kiril Topalov Turns 70] / Editorial Board
503–505: Вера Ганчева на 70 години. Един творчески път – мост между култури [Prof. Vera Gancheva Turns 70. Her Professional Way as a Bridge Between Cultures] / Надежда Михайлова / Nadezhda Mihaylova
506–508: Sieben europäische Nationen im „Flow“ [Seven European Nations in „Flow“] / Barbara Bernzen
699–702: Матурата по немски език – актуално състояние и перспективи [The State Matriculation Examination in German – Present-day Situation and Perspectives] / Галина Павлова, Гергана Боянова / Galina Pavlova, Gergana Boyanovа
838 – 843: Константин Попов на 90 години [Konstantin Popov’s 90th Anniversary ] / Милена Попова / Milena Popova 
844 – 854: Проф. Иван К. Добрев на 70 години [Ivan Dobrev’s 70th aniversary] / Милена Йорданова / Milena Yordanova

ОТКРЫТАЯ ЛИНИЯ / OPEN FILE

99–106: Современная русская орфоэпия и орфофония [Contemporary Russian Orthoepy and Orthophony] / Вербицкая, Людмила / Lyudmila Verbitskaya
107–118: Методы обучения в истории преподавания русского языка какиностранного (теория и практика) [Methodologies in the History of Teaching Russian as a Foreign Language (Theory and Practice)] / Щукин, Анатолий /Anatoliy Shtukin
119–124: Метафора как модель национального мировидения [The Metaphor as a Model of National World-View] / Юрков, Евгений / Evgeniy Yurkov
125–130: Современные педагогические технологии в обучении русскому языку как иностранному (РКИ) [Modern Pedagogical Technologies in Teaching Russian as a Foreign Language] / Шамонина, Галина / Galina Shamonina
261–268: Русский язык для мигрантов в Санкт-Петербурге [Russian for Migrants in St. Petersburg] / Ирина Лысакова / Irina Lysakova
269–274: Возможности совершенствования риторической культуры препода вателя вуза в условиях повышения квалификации [Ways of Improving Rhetorical Culture оf University Teachers in the Process of Professional Development] / Людмила Лунева / Lyudmila Luneva
393–399: Пословицы и поговорки как единицы лингвокультуры в пространстве межкультурного образования [Proverbs and Sayings in Intercultural Education] / Надя Чернева / Nadya Cherneva
400–409: Сценарий на 23 февраля для детей [Script for Children’s Performance for 23rd of February] / Татьяна Баженова / Tatyana Bazhenova
410–414: Театральная атмосфера в классе [The Classroom as a Theater Stage] /Румяна Тодорова / Розалина Димитрова / Rumyana Todorova / Rozalina Dimitrova
415–418: Празник в моето училище [A Holiday at My School] / Анаит Киркорова / Anai t Kirkorova 
511: V Международна лятна квалификационна школа „Съвременни педа-гогически технологии в обучението по руски език като чужд”/ [5th International Summer Qualifi cation School Modern Pedagogical Technologies in Teaching Russian as a Foreign Language]
512–515: Поздравления / Greetings
516: Програма / Programme
517–518: V Международная летняя квалификационная школа „Современные педагогические технологии в обучении русскому языку как иностранному (РКИ)“ в Варненском свободном университете им. Черноризца Храбра Галина Шамонина / Galina Shamonina 
519–531: Лектори. Биографичен справочник / Lecturers. Biographical Directory Леонид Московкин / Leonid Moskovkin, Шишков Шишков / Maxim Shishkov, Надя Чернева / Nadia Cherneva, Стоянка Почеканска / Stoyanka Pochekanska, Денис Букин / Denis Bukin, Розалина Калдерон /Rosalina Calderon, Румяна Тодорова / Rumiana Todorova
532–545: Кръгли маси. Биографичен справочник / Round Tables. Biographical Directory / Владислав Лесневский / Vladislav Lesnevskiy, Галина Шамонина / Galina Shamonina, Елена Станева / Elena Staneva, Галина Петрова / Galina Petrova, Татьяна Маринова / Тatyana Marinova, Теменужка Попова / Temenuzhka Popova 
546–554: Основные направления методики обучения русскому языку как иностранному: становление, современное состояние и перспективы развития [Main Trends in the Theory of Teaching Russian as a Foreign Language: Formation, Actual State and Perspectives] / Леонид Московкин / Leonid Moskovkin 
555–560: Рассказ А. П. Чехова „Студент“: лингвокультурологический анализ и возможности презентации в иностранной аудитории [A. P. Chekhov’s Short Story “The Student”: Linguistic and Cultural Analysis and Possibilities of Presentation in front of Foreign Audience] / Максим Шишков / Maxim Shishkov
561–573: О прецедентных единицах русской народной сказки [On Russian Tale Precedents] / Надя Чернева / Nadya Cherneva
574–578: Учим русскому с нуля (начальный этап обучения) [Start Studying Russian (Initial Stage)] / Денис Букин / Denis Bukin 
704: Мастер-класс «Новейшие тенденции и практики преподавания русского языка как иностранного»/ Masterclass “New Tendencies and Practices in Teaching Russian as a Foreign Language” 
705–712: Поздравления / Greetings 
713–715: Программа / Program
716–726: Лекторы./ Lecturers Наталья Кулибина / Лилия Вохмина / Анна Стрелковская / Владислав Лесневский / Галина Шамонина / Красимир Ангелов / Розалина Калдерон / Румяна Тодорова / Виолета Миланова / Natalya Kulibina / Liliya Vohmin / Anna Stelkovskaya / Vladislav Lesnevskiy / Galina Shamonina / Krasimir Angelov / Rosalina Calderon / Rumiana Todorova / Violeta Milanova 
727–732: Teмы мастер-класса / Masterclass Topics 
733–739: Проблема обучения пониманию текстов на иностранном (русском) языке в свете общеевропейских компетенций владения языком [The Problem of Learning to Understand the Texts in Foreign Language (Russian) in the Light of the Common European Framework of Language Proficiency] / Наталья Кулибина / Natalya Kulibina
740–754: Иноязычное обучение в Европе– характеристика и тенденции [Foreign Language Teaching in Europe – Characteristics and Tendencies] / Димитър Веселинов / Dimitar Vesselinov
859 – 865: Онекоторыхподходахкработе вклассесуглубленным (интенсивным) изучением русского языка [Some Аpproaches in Тeaching Russian in Intensive Classes] / Елена Станева / Elena Staneva

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailAnnual Contents of the Foreign Language Teaching Journal, 2012 Default ThumbnailAnnual Contents of the Foreign Language Teaching Journal, 2014 Default ThumbnailAnnual Contents of the Foreign Language Teaching Journal, 2015 Default ThumbnailForeign Language Teaching, Number 5/2016, Volume 43

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Годишно съдържание на сп. „Стратегии на образователната и научната политика“ 2013

Next article

Годишно съдържание на сп. „Професионално образование“

Next article

Годишно съдържание на сп. „Професионално образование“

Годишно съдържание на сп. „Педагогика“ 2013

Годишно съдържание на сп. „История“ 2013 г.

Последни публикации

  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5-6/2024, година XXVI
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2024, година XXVI
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 2-3/2024, година XXVI
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 1/2024, година XXVI
  • Годишно съдържание  сп. Професионално образование,  том XXV (2023 г.)
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 6/2023, година XXV
  • Vocational Education, Number 5/2023, Volume 25
  • Vocational Education, Number 4/2023, Volume 25
  • Vocational Education, Number 3/2023, Volume 25
  • Vocational Education, Number 2/2023, Volume 25
  • Vocational Education, Number 1/2023, Volume 25
  • Annual contents of Vocational education journal vol. 24/ 2022
  • Vocational Education, Number 6/2022, Volume 24
  • Vocational Education, Number 5/2022, Volume 24
  • Vocational Education, Number 4/2022, Volume 24
  • Vocational Education, Number 3/2022, Volume 24
  • Vocational Education, Number 2/2022, Volume 24
  • Vocational Education, Number 1/2022, Volume 24
  • Годишно съдържание сп. Професионално образование 2021 г.
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 6/2021, година XXIII
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5/2021, година XXIII
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2021, година XXIII

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"