"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Vocational Education
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Vocational Education
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching

Annual Contents of the Foreign Language Teaching Journal, 2015

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
19-12-2015
in Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
A A

ЧУЖДОЕЗИКОВО ОБУЧЕНИЕ

НАУЧНО СПИСАНИЕ

FOREIGN LANGUAGE TEACHING
BULGARIAN EDUCATIONAL JOURNAL

ГОДИНА XLII / VOLUME 42, 2015
ANNUAL CONTENTS / ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ

СТРАНИЦИ / PAGES
Книжка 1 / Number 1: 1 – 112
Книжка 2 / Number 2: 113 – 229
Книжка 3 / Number 3: 231 – 352
Книжка 4 / Number 4: 353 – 484
Книжка 5 / Number 5: 485 – 603
Книжка 6 / Number 6: 604 – 720

 

APPLIED LINGUISTICS / ПРИЛОЖНА ЛИНГВИСТИКА
14 – 27: За резултатите от едно лингвопрагматично изследване и тяхната дидактическа значимост [On the Results of One Linguo-Pragmatic Research and Their Didactical Significance] / Донка Мангачева / Donka Mangatcheva
28 – 39: Терциум компарационис и преподаването на специализирана английска терминология [Tercium Comparacionis and Teaching English for Specific Purposes] / Валентина Георгиева / Valentina Georgieva
40 – 54: La langue dans l’oeil et la peau [The Language in the Eye and the Skin] / Tzvétiléna Krasteva / Tzvetilena Krasteva
119 – 126: Франкофония и франкофони [Francophonie and Francophones] / Димитър Веселинов / Dimitar Vesselinov
239 – 255: Обновяващи постижения на структурната лексикология от близкото минало [Renewing Achievements of Structural Lexicology from the Recent Past] / Ангел Ангелов / Angel Angelov
359 – 367: Често допускани грешки в изграждането на кохезията при превод от английски на български език [Frequently Made Mistakes in Cohesion in English – Bulgarian Translation and Interpreting] / Десислава Тодорова / Desislava Todorova
487 – 497: Акционалност на диалогичното единство с начален подбудителен изказ [Actionality of the Exchange with an Initiative Directive Speech Act] / Донка Мангачева / Donka Mangatcheva
607 – 614: Когнитивната лингвистика в лингвистиката [Cognitive Linguistics in
Linguistics] / Майя Пенчева / Maya Pentcheva
615 – 624: За някои прояви на сефарадско-българския езиков контакт [On Some Expressions of Sephardic-Bulgarian Language Contact] / Искра Манолова Добрева / Iskra Manolova Dobreva

 

EDITORIAL / КЪМ ЧИТАТЕЛЯ
7 – 8: Към читателя [Editorial] / Димитър Веселинов / Dimitar Veselinov

 

EVENTS / ХРОНИКА
87 – 90: Francophilie et germanophilie en Europe sud-orientale à la veille et pendant la Première Guerre mondiale [Francophilie and Germanophilie in South-Eastern Europe on the Eve and During the First World War – International Symposium at Cerefrea – Villa Noël (University of Bucharest)] / Ioan Pânzaru, Florin Ţurcanu, Simona Necula
182 – 184: Академик Михаил Виденов на 75 години [Academician Mihail Videnov’s 75-th Anniversary] / Ангел Ангелов, Димитър Веселинов / Angel Angelov, Dimitar Vesselinov
295 – 299: Юбилейна научна конференция „Филология – класическа и нова“ [Jubilee Scientific Conference “Philology – Classical and New”] / Константина Лунин / Konstantina Lunin
300 – 301: Научният Еверест – мечта или жива реалност [The Scientific Everest – a Dream or Reality] / Магдалена Панайотова / Magdalena Panayotova
302 – 305: Четвърти франкофонски фестивал „Солей“ [Fourth Francophone Festival “Soleil”] / Мая Венева / Maya Veneva
306 – 307: „Народните будители и Аз“ в Профилираната гимназия с изучаване на румънски език [“The Bulgarian National Revival Enlighteners and I” in the Romanian Language High School] / Незабравка Тасева / Nezabravka Taseva
401 – 405: 80-годишен юбилей на проф. Стефана Димитрова [The 80-th Anniversary of Prof. Stefana Dimitrova] / Мони Алмалех / Mony Almalech
406 – 407: Официален старт на Асоциацията на мароканските студенти в България [Official Start of the Association of Moroccan Students in Bulgaria] / Страшимир Найденов / Strashimir Naydenov
548 – 552: Лвовската българистика от ново време [Lviv Bulgaristics of New Time] / Олга Сорока / Olga Soroka
553 – 556: Международна научна конференция „Българистични четения“ – Сегед 2015
[International Scientific Conference of Bulgaristics Readings “ – Sеgеd 2015] / Камен Михайлов / Kamen Mihaylov
668 – 670: Научна конференция по социолингвистика [Scientific Conference on Sociolinguistics] / Катя Исса / Katya Issa
671 – 674: Първа българо-хърватска славистична среща [First Bulgarian-Croatian Slavonic Meeting] / Ина Христова / Ina Hristova
675 – 676: Сто години българска литература в бразилия [100 Years Bulgarian
Literature in Brazil] / Боян Недев / Boyan Nedev
677 – 679: Sciences et guerre, sciences en guerre / Ioan Panzaru, Florin Turcanu, Simona Necula
INAUGURAL LECTURE / ВСТЪПИТЕЛНА ЛЕКЦИЯ
173 – 181: Отвъд бариерата на езика, или за илюстрацията в ранното чуждоезиково обучение [Beyond the Language Barrier or About the Illustration in the Early Foreign Language Teaching] / Весела Белчева / Vesela Belcheva
281 – 288: Скритата история на думите, или Глух ли е глупакът [The Hidden History of Words] / Биляна Михайлова / Bilyana Mihaylova

 

IN MEMORIAM
201 – 202: Доц. д-р Снежана Пейчева (29.08.1936 – 18.01.2015)
203 – 205: Доц. д-р Анна Павлова (23.06.1941 – 30.01.2015)

 

INTERVIEW / ИНТЕРВЮ
667 – 670: Всеки намира своя мотив да изучава чужд език [Each Person Finds Own Motivation to Learn a Foreign Language] / Антони Стоилов / Antoni Stoilov

 

LANGUAGE AND CULTURE / ЕЗИК И КУЛТУРА
69 – 78: How Can We ‘Teach’ Ideologies to Children? The Paradigm of a Contemporary Greek Illustrated Adaptation of a Medieval Narrative Poem / Anastasia Economidou
161 – 172: За произхода и хода на модернизма в испаноезичната литература [On the Origin and Development of Modernism in Spanish Language Literature] / Даниела Кох-Кожухарова / Daniela Koch-Kozhuharova
273 – 280: Усъвършенстване на рецептивните и продуктивните компетентности на учениците при изучаване на старогръцката драма в средното училище [Improvement of Receptive and Productive Competences of the Students in the Study of Ancient Greek Drama in High School] / Екатерина Каралеева / Ekaterina Karaleeva
387 – 392: Превод и промяна в разбирането за норма [Translation and Changes in Conceiving the Linguistic Norm] / Дария Карапеткова / Daria Karapetkova
505 – 524: Поглед към света на женските литературни салони [Women’s Literary Salons World at a Glance] / Цвета Тодорова / Tzveta Todorova
525 – 534: La Représentation des Femmes Dans L’affiche Suisse (Vision Fantasmée, Idéale ou Virtuelle) [The Women in the Swiss Posters] / Brigitte Grass
651 – 661: Ford’s Rendering of the Nature of War in Parade’s End / Asparouh Asparouhov
662 – 667: парижките букинисти и софийският им аналог [Paris Bibliopoles and Their Bulgarian Analogue] / Цвета Тодорова / Tzveta Todorova

 

LANGUAGE TEACHING METHODOLOGY / МЕТОДИКА
56 – 68: Казусен подход в обучението по чужд език на студенти от инженерно-технически специалности [Case Method in Foreign Language Education for Students in Engineering and Technology] / Сеня Терзиева, Петър Антов, Таня Панчева / Senya Terzieva, Petar Antonov, Tanya Pancheva
127 – 137: Многоезичието като езикова политика на Европейския съюз и учебните стратегии в чуждоезиковото обучение [Multilingualism as a Language Policy of the European Union and Learning Strategies in Foreign Language Teaching] / Сеня Терзиева, Цветанка Дилкова / Senia Terzieva, Tsvetanka Dilkova
138 – 149: Apprendre à comprendre et élaborer des textes: dix activités sur leur superstructure [Learn to Understand and to Develop Texts: Ten Activities on Their Superstructure] / Анелия Бръмбарова / Anelia Brambarova
150 – 160: Технология за подобряване на уменията на учениците да водят диалог на ежедневни теми на английски език [Technology for Improving Students’ Skills to Participate in Dialogues on Everyday Topics in English] / Галина Дишкова /Galina Dishkova
256 – 262: За драматизацията в чуждоезиковото обучение в началното училище [About Dramatization in the Foreign Language Education in the Primary School] / Мария Врагова-Иванова, Илка Бирова / Maria Vragova-Ivanova, Ilka Birova
263 – 272: Формирование информационной культуры [Information Literacy Building Students Learning Russian as a Foreign Language] / Маргарита Цой, Инна Стыркас / Margarita Tsoy, Inna Styrkas
368 – 377: Педагогическият блог и приложението му в българския образователен контекст [Pedagogical Blogging and its Application to Bulgarian Educational Context] / Ели Дечева / Eli Detcheva
378 – 386: Резюмето – една от целите в езиковото обучение [The Summary – One of the Aims of the Language Education] / Янка Коева / Yanka Koeva
498 – 504: Теоретични основи на граматичен минимум по турски език [Theoretical Foundations of a Grammatical Minimum of Turkish Language] / Милена Йорданова / Milena Yordanova
625 – 632: Обучението по съвременни езици в Република Македония [Teaching Modern Languages in the Republic of Macedonia] / Весна Продановска / Vesna Prodanovska
633 – 642: за някои от основните термини при преподаването на химия на английски, френски и български език [On Some Basic Terminology in Chemistry Teaching in English, French and Bulgarian] / Дамяна Грънчарова, Дафина Костадинова / Damyana Grancharova, Dafina Kostadinova
643 – 650: Националната олимпиада по немски език – вход за търсени специалности в български университети [National Olympiad in German – Entrance for Attractive Specialties in Bulgarian Unversities] / Емилия Денчева / Emiliya Dencheva

 

LINGUODIDACTICAL ARCHEOLOGY /
LINGUODIDACTICAL ARCHEOLOGY
79 – 80: Столетие от издаването на един румъно-български речник [A Century Since the Publication of “Romanian-Bulgarian Dictionary”] / Инна Тодорова, Веселин Димитров / Inna Todorova, Vesselin Dimitrov
81 – 88: България 1885: „Съединението“ на езиците [Bulgaria 1885: The “Unification” of Languages] / Анна Ангелова / Anna Angelova
289 – 294: За думата цивилизация [On the Word Civilization] / Мария Костова / Maria Kostova
393 – 400: Постижение на хакаската лингвистична и историко-етнографска лексикология [Achievements of Haka Linguistic and Ethnographic Lexicology] / Емил Боев / Emil Boev
535 – 547: За названието Mундрага [On the Name Mundraga] / Емил Боев / Emil Boev
REVIEWS AND ANNOTATIONS / РЕЦЕНЗИИ И АНОТАЦИИ
91 – 93: Нов успех за турската българистика [A New Success for the Turkish Bulgaristics] / Милена Йорданова / Milena Yordanova
94 – 99: Заедно през вековете [Together through the Centuries] / Сабина Павлова / Sabina Pavlova
100 – 105: Нов учебник по методика на чуждоезиковото обучение [A New Textbook on the Foreign Language Teaching Methodology] / Иванка Мавродиева, Димитър Веселинов / Ivanka Mavrodieva, Dimitar Vesselinov
185 – 188: Нов модел на турската падежна система за българи [A New Model of Turkish Case System for Bulgarians] / Мария Михайлова-Мръвкарова / Maria Mihaylova-Mravkarova
189 – 192: Битието на образите [The Existence of Images] / Йосиф Каменов / Yosif Kamenov
193 – 195: New Vision About the Internet Resources and Information Practices / 
Cristina Raluca Man
196 – 200: Академична лексикология на българския език в три тома [Academic Lexicology of the Bulgarian Language in Three Volumes] / Ванина Сумрова / Vanina Sumrova
308 – 310: Английската детска литература в „огледалния свят“ на превода [Through the Looking-Glass: the Bulgarian Translations of English Children’s Fiction] / Корнелия Славова / Kornelia Slavova
311 – 313: Публицистиката като социология на литературата [Publicistics as the Sociology of Literature] / Вихрен Чернокожев / Vihren Chernokozhev
314 – 316: Интеркултурна дипломация в европейски контекст [Intercultural Diplomacy in the European Context] / Йован Ананиев / Jovan Ananiev
408 – 410: Опит за моделиране на образа на жената в испанското езиково пространство [An Attempt for Modeling the Image of Woman in the Spanish Language Space] / Димитър Веселинов / Dimitar Vesselinov
411 – 413: Детската литература в огледалото на модерността [Children’s Literature as a Reflection of Modernity] / Весела Белчева, Свилен Станчев / Vesela Belcheva, Svilen Stanchev
414 – 418: Да анализираме граматиката [To Analyze the Grammar] / Нели Тинчева / Neli Tincheva
418 – 420: Културите на лузофонските страни [The Cultures of Lusophone Countries] / Яна Андреева / Yana Andreeva
556 – 559: „Изследвания в обучението по съвременни езици“ от Tодор Шопов и Екатерина Софрониева – преглед на книгата [“Research in Modern Education Languages” by Todor Shopov and Ekaterina Sofronieva – Book Review] / Петър Тодоров / Peter Todorov
560 – 564: Сборник в чест на проф. Мария Китова [Assembly in honor of Prof. Maria Kitova] / Магдалена Караджункова / Magdalena Karadjounkova
565 – 568: Старогръцкият език – вход към света на античната култура [Ancient Greek − Entrance to the World of Ancient Culture] / Анета Димитрова / Aneta Dimitrova
569 – 571: Научни постижения на перспективни филолози [Scientific Achievements of Prospective Philologists] / Андрея Крупев / Andreas Krupa
572 – 576: Саморегулираното учене – предизвикателство към академичната среда и показател за качество на образованието [Self-regulated Learning – a Challenge to Academia and Benchmark for Quality of Education] / Илиана Петкова / Iliyana Petkova
680 – 682: Езикознанието в русия през хvііі век [Хvііі Century Russian Linguistics] / Димитър Веселинов / Dimitar Veselinov

 

OPEN FILE / ОТКРЫТАЯ ЛИНИЯ
9 – 13: Стиль речи создает общественный настрой [The Style of Speech Forms Public Attitude] / Людмила Вербицкая / Lyudmila Verbitskaya
207 – 215: О передаче слов – реалий при переводе художественого текста [Transfer of Words – Realia in Translation of Bellies-letters] / Палмира Легурска / Palmira Legurska
216 – 225: Интеграция медиаобразования в учебные программы средней школы [Integration of Media Education in Secondary School Curriculum] / Елена Саянова / Elena Sayanova
317 – 326: Художественые фразеологизмы с компонентом родства как проблема перевода с русского языка на болгарский язык [Translation of Specific Russian Phrasemes with Family Component into Bulgarian Language] / Елица Миланова / Elitza Milanova
327 – 338: Некоторые современные стратегии работы с текстом на занятиях русского языка в школе и в вузе [Some Contemporary Strategies for Work with Text During Russian Classes at School and University] / Катя Ганева, Милена Стойкова / Katya Ganeva, Milena Stoykova
339 – 345: К вопросу восприятия современной литературной сказки (читаем сказку «Зеркальные чары» вслед за автором Еленой Зейферт) [Reading Gender Tale as a Pedagogical Problem] / Жана Толысбаева / Zhanna Tolysbayeva
577 – 581: На наших глазах появляется культура текстинга [We Face the Birth of the Texting Culture] / Валерий Ефремов / Valeriy Efremov
582 – 592: Обучение грамотному русскому письму детей, для которых русский язык неродной [Competent Written Russian Language Skills Educational Program for Children that are not Native Speakers] / Андрей Остапенко, Вячеслав Гузеев / Andrey Ostapenko, Viatcheslav Guseev
689 – 699: Русский язык для учителей-предметников: современные способы усовершенствования языка и речи в процессе преподавания [Russian Language for Subject Teachers: Modern Ways for Improvement of Language Skills and Speaking During the Course of Teaching] / Наталия Гетьманенко, Ольга Иванова / Nataliya Getmanenko, Olga Ivanova

 

VII INTERNATIONAL QUALIFICATION SCHOOL “MODERN PEDAGOGICAL TECHNOLOGIES IN TEACHING RUSSIAN AS A FOREIGN LANGUAGE” / VII МЕЖДУНАРОДНАЯ КВАЛИФИКАЦИОННАЯ ШКОЛА «СОВРЕМЕННЫЕ ПЕДАГОГИЧЕСКИЕ ТЕХНОЛОГИИ В ОБУЧЕНИИ РУССКОМУ ЯЗЫКУ КАК ИНОСТРАННОМУ»
421 – 423: Приветствия и программа [Speeches and Program]
424 – 429: Современные педагогические технологии в профессиональной подготовке молодых русистов [Modern Didactic Technologies in the Professional Training of Young Russian Teachers] / Галина Шамонина / Galina Shamonina
430 – 435: Участники в VII международной квалификационной школе [Participants in the VII International Qualification School]
436 – 444: Лекторы. Биографический справочник. Резюме мастер-классов [Lecturers. CV’s. Abstracts of Master Classes] / Леонид Московкин, Валерий Ефремов, Галина Шамонина, Стоянка Почеканска, Денис Букин / Leonid Moskovkin, Valeriy Efremov, Galina Shamonina, Stoyanka Pochekanska, Denis Bukin
444 – 459: Экскурсионная технология в преподавании русского языка как иностранного [Excursion Technology in Teaching Russian as a Foreign Language] / Леонид Московкин / Leonid Moskovkin
460 – 467: Словарь в интернете: социокультурный аспект [The Dictionary in Internet: Sociocultural Aspect] / Валерий Ефремов / Valeriy Efremov
468 – 473: Основные вопросы лексических трудностей в русском как иностранном (на фоне славянских языков) [Main Problems of Lexical Difficulties in Russian as a Foreign Language (In the Background of Slavic Languages)] / Денис Букин / Denis Bukin

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailAnnual Contents of the Foreign Language Teaching Journal, 2012 Default ThumbnailAnnual Contents of the Foreign Language Teaching Journal, 2013 Default ThumbnailAnnual Contents of the Foreign Language Teaching Journal, 2014 Default ThumbnailForeign Language Teaching, Number 5/2016, Volume 43

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Годишно съдържание на сп. „История“, 2015 г.

Next article

Годишно съдържание на сп. „Стратегии на образователната и научната политика“ 2015

Next article

Годишно съдържание на сп. „Стратегии на образователната и научната политика“ 2015

Годишно съдържание на сп. "Български език и литература", 2015 г.

Годишно съдържание на сп. „Педагогика“, 2015 г.

Последни публикации

  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5-6/2024, година XXVI
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2024, година XXVI
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 2-3/2024, година XXVI
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 1/2024, година XXVI
  • Годишно съдържание  сп. Професионално образование,  том XXV (2023 г.)
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 6/2023, година XXV
  • Vocational Education, Number 5/2023, Volume 25
  • Vocational Education, Number 4/2023, Volume 25
  • Vocational Education, Number 3/2023, Volume 25
  • Vocational Education, Number 2/2023, Volume 25
  • Vocational Education, Number 1/2023, Volume 25
  • Annual contents of Vocational education journal vol. 24/ 2022
  • Vocational Education, Number 6/2022, Volume 24
  • Vocational Education, Number 5/2022, Volume 24
  • Vocational Education, Number 4/2022, Volume 24
  • Vocational Education, Number 3/2022, Volume 24
  • Vocational Education, Number 2/2022, Volume 24
  • Vocational Education, Number 1/2022, Volume 24
  • Годишно съдържание сп. Професионално образование 2021 г.
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 6/2021, година XXIII
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5/2021, година XXIII
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2021, година XXIII

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"