"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Vocational Education
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Vocational Education
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2015 Брой 31, 2015

Мъртвите души в дневниците

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
30-07-2015
in Брой 31, 2015
A A

Най-много случаи на фиктивно записани ученици се наблюдават в самостоятелна, задочна и вечерна форма на обучение в малки населени места и в професионални гимназии. „От дълго време не се говори за фиктивно записаните ученици в нашата система. А подобна практика е не просто израз на некоректност, а лош пример за безотговорност, пример за измама, която някой може да припознае като норма на нашето общество. Фиктивното записване на деца е спекулиране с общественото доверие, а освен това и финансово нарушение – по този начин се източват публични средства“ – категорична е зам.-министър Ваня Кастрева. Оказва се, че най-нисък контрол се упражнява в малките населени места, където броят на учениците намалява. В такива случаи всяко дете има голямо значение за сформирането на делегирания бюджет. Не са малко случаите, в които представителите на местната власт подкрепят подобни нерегламентирани политики, за да не изгубят училището в града или селото си. Много често в дневниците присъстват деца, които вече живеят в други населени места или в чужбина. Родителите обаче не предупреждават учителите и директора, че детето се премества в друго училище. Участниците в дискусията споделиха и фрапиращи примери за злоупотреби – записване в първи клас на деца, които са починали в ранна възраст, студенти, които по документи се водят и дванайсетокласници както и масово неявяване в самостоятелна, задочна и вечерна форма на обучение. Особено фрапираща е схемата, която често се използва от ромски семейства. Те периодично заминават за Гърция, където записват децата си в местно училище срещу социална помощ от 300 евро на ученик. След месец-два отново се връщат в българското школо. След като получените средства са изхарчени, фамилията отново тръгва да пътува, но вече към друго гръцко училище, което да им предостави помощи. За феномена сигнализираха от областите Ловеч и Русе.

Четете повече в бр. бр. 31, 30 юли – 5 август 2015 г.

Your Image Description

Свързани статии:

Втори сме в света по математическа лингвистика Default ThumbnailГимназия и бизнес обучават кадри в Казанлък Тайните на планинарството Над 36,7 млн.лв. за работа с деца и ученици от уязвими групи

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Училище

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

София – домакин на годишната среща на неделните училища

Next article

Педагогика, година LXXXVII, книжка 7, 2015

Next article

Педагогика, година LXXXVII, книжка 7, 2015

"Математика и информатика", книжка 4, година LVIII, 2015

Стратегии на образователната и научната политика, година XXIII, книжка 4, 2015

Последни публикации

  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5-6/2024, година XXVI
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2024, година XXVI
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 2-3/2024, година XXVI
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 1/2024, година XXVI
  • Годишно съдържание  сп. Професионално образование,  том XXV (2023 г.)
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 6/2023, година XXV
  • Vocational Education, Number 5/2023, Volume 25
  • Vocational Education, Number 4/2023, Volume 25
  • Vocational Education, Number 3/2023, Volume 25
  • Vocational Education, Number 2/2023, Volume 25
  • Vocational Education, Number 1/2023, Volume 25
  • Annual contents of Vocational education journal vol. 24/ 2022
  • Vocational Education, Number 6/2022, Volume 24
  • Vocational Education, Number 5/2022, Volume 24
  • Vocational Education, Number 4/2022, Volume 24
  • Vocational Education, Number 3/2022, Volume 24
  • Vocational Education, Number 2/2022, Volume 24
  • Vocational Education, Number 1/2022, Volume 24
  • Годишно съдържание сп. Професионално образование 2021 г.
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 6/2021, година XXIII
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5/2021, година XXIII
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2021, година XXIII

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"