"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Vocational Education
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Vocational Education
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2019 Брой 4, 2019

Мерки за намаляване на отпадналите от училище

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
24-01-2019
in Брой 4, 2019
A A

„Ефективното включване на всяко дете в образователната система и намаляването на дела на рано отпадналите от предучилищното и училищното образование е първата и най-важна тема за нас. Предотвратяването на отпадането е ключово и от това зависи дали ще продължим да се развиваме като проспериращо и хармонично общество.“ Това каза министърът на образованието и науката Красимир Вълчев по време на дискусия с представители на дарителите в образованието.
Затова усилията на МОН са фокусирани върху училищата с концентрация на деца в риск, ежедневната посещаемост и ефективното им включване в учебния процес. Това предполага индивидуална подкрепа за всяко дете, прилагане на комплекс от мерки и интензивна работа с родителите.
С пари от ОП „Наука и образование за интелигентен растеж“ ще се финансира допълнително обучение по български език за тези деца, за които той не е майчин. Ще се покриват и таксите за детски градини в някои общини, избрани най-вече по определени социално-икономически критерии. Според доклада на Световната банка тази мярка ще бъде най-ефективната за разширяване обхвата на децата в предучилищното образование.
Стартира и нова Национална програма „Подпомагане на общините за реализиране на дейности за образователна десегрегация“. Факт е, че много родители на деца от обособени квартали вече искат те да учат извън тях. Правилната общинска политика е тези деца да бъдат насочени към училища в други райони, за да няма риск от вторична сегрегация. В случая особено ценно е да има система за ранно предупреждение, и когато децата в риск се увеличат, да се вземат мерки за пренасочването им към други училища.

 

Четете повече в бр. 4, 24 – 30 януари 2019 г.

Your Image Description

Свързани статии:

МОН разширява програмното финансиране В какво вложи ФНИ 17 млн. лв. Продължаваме с гъвкавите методи на обучение По-модерни и по-иновативни

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags АКЦЕНТ на броя

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

100 хора

Next article

81% от училищата с увеличени заплати още през януари

Next article

81% от училищата с увеличени заплати още през януари

Българите в Англия запазват правата си и след Брекзит

Ученето като предизвикателство

Ученето като предизвикателство

Последни публикации

  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5-6/2024, година XXVI
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2024, година XXVI
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 2-3/2024, година XXVI
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 1/2024, година XXVI
  • Годишно съдържание  сп. Професионално образование,  том XXV (2023 г.)
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 6/2023, година XXV
  • Vocational Education, Number 5/2023, Volume 25
  • Vocational Education, Number 4/2023, Volume 25
  • Vocational Education, Number 3/2023, Volume 25
  • Vocational Education, Number 2/2023, Volume 25
  • Vocational Education, Number 1/2023, Volume 25
  • Annual contents of Vocational education journal vol. 24/ 2022
  • Vocational Education, Number 6/2022, Volume 24
  • Vocational Education, Number 5/2022, Volume 24
  • Vocational Education, Number 4/2022, Volume 24
  • Vocational Education, Number 3/2022, Volume 24
  • Vocational Education, Number 2/2022, Volume 24
  • Vocational Education, Number 1/2022, Volume 24
  • Годишно съдържание сп. Професионално образование 2021 г.
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 6/2021, година XXIII
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5/2021, година XXIII
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2021, година XXIII

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"