"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Vocational Education
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Vocational Education
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2019 Брой 34, 2019

Защо младите учени сами се подценяват

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
21-08-2019
in Брой 34, 2019
A A
dav

Младата лекарка генетик към Медицинския университет – София, е номинирана за наградата „Питагор“ в категорията „Млад учен“. Дисертацията й е върху нови методи за лечение на рака на пикочния мехур. Изследва как гените оказват влияние върху определени заболявания, каква е връзката между храненето и гените. Или най-общо казано, как храната влияе на гените и как гените определят от кое можем да ядем повече, а от кое – по-малко. Затова започва и втора специалност – „Хранене и диететика“.

Номинацията за наградата „Питагор“ д-р Антонова получава за участието си във форум на издателство „Елзевиер“, специализирано в публикуването на научна литература. Презентацията й е на тема защо младите учени в България сами се подценяват – „Ефектът на Дънинг-Крюгер, или защо се подценяваме“. Ефектът на Дънинг-Крюгер показва, че когато имат малко информация по даден въпрос, хората мислят, че знаят всичко за него. Обратното – колкото повече информация има човек, толкова повече му пада самочувствието, или както е казал Сократ: „Аз знам, че нищо не знам“. На практика се получава, че тези, които знаят повече, имат по-малко самочувствие от други, които знаят много по-малко. „Затова трябва да се търсят начини те да придобият самочувствието на хора, които са достигнали експертно ниво“, категорична е лекарката.

Младата лекарка има възможност да остане в Германия, но предпочита да се върне. „Много се зарадвах, когато разбрах, че участвам в Национална научна програма, финансирана от МОН – „Млади учени и постдокторанти“, която позволява на млади и компетентни специалисти да останат в България.“

 

Четете повече в бр. 34, 22 – 28 август 2019 г.    

Your Image Description

Свързани статии:

Наш ученик в топ 5 на Лятната школа на Масачузетския технологичен университет Димитър Павлов, радиоводещ: Радиото е емоция, като никоя друга Гимнастика за мозъка Катерина Кънчева, единствената със 100 точки на двата изпита в X клас: Дължа този успех и на учителите си, те ни подготвят отлично

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Красив ум

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
share16Tweet
Previous article

Алма матер отново сред най-добрите

Next article

Наш ученик в топ 5 на Лятната школа на Масачузетския технологичен университет

Next article
Наш ученик в топ 5 на Лятната школа на Масачузетския технологичен университет

Наш ученик в топ 5 на Лятната школа на Масачузетския технологичен университет

Трудът на българските физици е високо ценен

Проф. д.фз.н. Леандър Литов, член на Съвета на ЦЕРН:

В ЦУТНТ – Русе, водят извънкласни занимания по математика и информатика

В ЦУТНТ - Русе, водят извънкласни занимания по математика и информатика

Последни публикации

  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5-6/2024, година XXVI
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2024, година XXVI
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 2-3/2024, година XXVI
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 1/2024, година XXVI
  • Годишно съдържание  сп. Професионално образование,  том XXV (2023 г.)
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 6/2023, година XXV
  • Vocational Education, Number 5/2023, Volume 25
  • Vocational Education, Number 4/2023, Volume 25
  • Vocational Education, Number 3/2023, Volume 25
  • Vocational Education, Number 2/2023, Volume 25
  • Vocational Education, Number 1/2023, Volume 25
  • Annual contents of Vocational education journal vol. 24/ 2022
  • Vocational Education, Number 6/2022, Volume 24
  • Vocational Education, Number 5/2022, Volume 24
  • Vocational Education, Number 4/2022, Volume 24
  • Vocational Education, Number 3/2022, Volume 24
  • Vocational Education, Number 2/2022, Volume 24
  • Vocational Education, Number 1/2022, Volume 24
  • Годишно съдържание сп. Професионално образование 2021 г.
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 6/2021, година XXIII
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5/2021, година XXIII
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2021, година XXIII

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"