"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Vocational Education
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Vocational Education
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2020 Брой 41, 2020

За тънката граница между физиката и… физическото

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
07-10-2020
in Брой 41, 2020
A A
За българските, респективно бургаските ученици Марк Младенов казва,
че са целеустремени, умни и дисциплинирани

Марк Младенов е амбициозен млад човек, космополит, студент в Германия. Дете на смесен брак – майка рускиня, баща българин, живее в Москва, Подмос-
ковието и София, когато е на гости при баба и дядо. Той на практика доказа преди дни, че за любовта към професията на учителя и към децата няма граници. За кратко той е и в Бургас, и то не за да разгледа града, а за да направи своя първи педагогически стаж.
Марк попада в СУ „Александър Георгиев-Коджакафалията“ по препоръка на проф. Бойка Анева от БАН. Тя е част от мрежата „Отворени училища за отворени общества“, в която членува и бургас-
кото училище. Запалва младия човек и горещо му препоръчва училището като подходящо за неговия първи педагогически стаж.
След като влиза в контакт с директора Михаил Ненов и получава зелена улица, за 15 дни Марк става част от училищния екип. Преподава физика и спорт. Изборът на дисциплини, на пръв поглед, изглежда странен, но Марк има своята логика: „Аз мисля, че физиката развива ума до известна степен, а физкултурата – тялото. Реших, че се допълват, и избрах тези два предмета за своята педагогическа кариера“, казва с усмивка бъдещият педагог.
Младият мъж има зад гърба си едно образование – финанси. Работи за кратко време в тази сфера и разбира, че това не е неговото място. Суховатата материя не удовлетворява неговите търсения. Задавайки си въпроса „Какво искам да правя в живота си?“, стига до извода, че иска да се посвети на младите хора, на децата. Така попада в Университета в Кил, където в момента е студент.
За българските, респективно бургаските ученици Марк Младенов казва, че са целеустремени, умни и дисциплинирани. Харесва му, че у нас преходът между отделните образователни степени се извършва по-плавно. В Германия преходът дори докарва стрес при децата.
„Учениците ми са много мотивирани, с голям стремеж към знания. Още първия ден правихме анкета за това какви планове имат. Впечатлен съм, че имат конкретни цели, свързани със знанието и човешките добродетели. Те са целеустремени и имат ясно формулирани стъпки, което приятно ме изненада. А са едва в IV клас. Твърдението, че сегашните деца не се отдават на учене и усвояване на знания, а на компютърни игри, телефони и т.н., не е вярно. Със сигурност отчитам тенденция към по-високите ценности – знанията, уменията. Това много ме радва“, казва бъдещият учител, който владее пет езика. И се шегува, че не знае на кой да мисли. А сериозно добавя, че обикновено надделява доминиращата езикова среда. „В последните няколко дни се улавям, че мисля на български“, признава той.
Космополитът се радва на нови приятелства и град, където се чувства прекрасно. „Харесва ми, че в Бургас, а и в България се завързват лесно приятелства“, признава младият преподавател. Надява, че с част от колегите си ще си останат приятели. А в училището вече са готови, ако има как, да приемат Марк Младенов и за нов негов стаж. От петнадесетте дни, прекарани в бургаското училище, той ще отнесе впечатления и опит, които ще оформи в изложение до своите преподаватели в Кил, разрешили му да кара стажа си у нас.
А за своите родители, или пък повече за себе си, като материален спомен, ще отнесе шлема, с който е преподавал в училище. „Ще им го покажа, ще им разкажа, че през целия ми стаж е бил с мене. Надявам се, че от една страна, това е емблематичен спомен, а от друга – епизодичен. Понеже бих искал ковид пандемията да свърши бързо.
И да не се повтаря“, обяснява Марк, преди поредният звънец да го извести, че едни любознателни деца чакат с нетърпение да се срещнат с него.

Your Image Description

Свързани статии:

Подтикът да споделяш с другите Месец на Радичков в Пловдив Подари книга на дете за Рождество Дърво на желанията в Сливен

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Сюжети

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Когато ваксините побеждават болест, те я побеждават завинаги

Next article

Таблети за всички първокурсници на УХТ

Next article
Таблети за всички първокурсници на УХТ

Таблети за всички първокурсници на УХТ

Виртуоз начело на Музикалната академия

Виртуоз начело на Музикалната академия

Заявка за бъдещи успехи

Заявка за бъдещи успехи

Последни публикации

  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5-6/2024, година XXVI
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2024, година XXVI
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 2-3/2024, година XXVI
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 1/2024, година XXVI
  • Годишно съдържание  сп. Професионално образование,  том XXV (2023 г.)
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 6/2023, година XXV
  • Vocational Education, Number 5/2023, Volume 25
  • Vocational Education, Number 4/2023, Volume 25
  • Vocational Education, Number 3/2023, Volume 25
  • Vocational Education, Number 2/2023, Volume 25
  • Vocational Education, Number 1/2023, Volume 25
  • Annual contents of Vocational education journal vol. 24/ 2022
  • Vocational Education, Number 6/2022, Volume 24
  • Vocational Education, Number 5/2022, Volume 24
  • Vocational Education, Number 4/2022, Volume 24
  • Vocational Education, Number 3/2022, Volume 24
  • Vocational Education, Number 2/2022, Volume 24
  • Vocational Education, Number 1/2022, Volume 24
  • Годишно съдържание сп. Професионално образование 2021 г.
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 6/2021, година XXIII
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5/2021, година XXIII
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2021, година XXIII

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"