"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Vocational Education
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Vocational Education
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2021 Брой 16, 2021

Приобщаването

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
21-04-2021
in Брой 16, 2021
A A

Антоанета НАЙДЕНОВА

Знаете ли, че броят на книгите у дома се приема като показател за социално-икономическия статус на децата? За такъв го приемат анализаторите от образователната мрежа „Евридика“. Те търсят отговор на въпроса какви са причините за по-слабото представяне на учениците на международните проучвания за четивна грамотност и по математика и природни науки при четвъртокласниците и при 15-годишните – PIRLS, TIMSS и PISA. И са много прави. Защото колкото повече книги има в една къща, толкова по-грамотни се очаква да са родителите и да държат детето им да получи добро образование.
Представянето на българските ученици в тези международни проучвания помага на образователната ни система да „си свери часовника“ с другите, да види къде са нейните пропуски и слабости и в каква посока да продължи работата, за да бъдат преодолени. И най-вече, за да се постигне крайната цел – да се даде равен шанс на всички деца да развият своите таланти и да постигнат пълния си потенциал, независимо от своя пол, социален статус или етнически произход.
В основата на равнопоставеността на младите стои приобщаването към образованието. Най-вече на децата от уязвимите групи, за които то не е приоритет. Това се прави по Механизма за обхват от 2017 г. и за 3 години към системата са върнати или записани за първи път в училище или в детска градина общо 51 460 деца. Така броят на необхванатите е намалял наполовина до 4,73%. Много се направи и за осигуряването на всички ученици с крайни устройства и карти за интернет, за да имат достъп
до виртуалните класни стаи.
Оттам нататък думата имат учителите, от които зависи да мотивират децата да учат и да ги насочат кой път да хванат, за да се реализират най-успешно.

Your Image Description

Свързани статии:

Вестник "Аз-буки"Да поемеш отговорност Опълченците на Шипка Вестник "Аз-буки"Шкoлата Вестник "Аз-буки"Добрата новина

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Азбучни истини

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Държавата плаща помагалата и за 4-годишните

Next article

60 години от първия полет на човек в Космоса

Next article
60 години от първия полет  на човек  в Космоса

60 години от първия полет на човек в Космоса

В ход е дигиталното обучение

Гените на човека и на граха са почти еднакви

Необичаен имунен отговор причинява съсиреците

Необичаен имунен отговор причинява съсиреците

Последни публикации

  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5-6/2024, година XXVI
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2024, година XXVI
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 2-3/2024, година XXVI
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 1/2024, година XXVI
  • Годишно съдържание  сп. Професионално образование,  том XXV (2023 г.)
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 6/2023, година XXV
  • Vocational Education, Number 5/2023, Volume 25
  • Vocational Education, Number 4/2023, Volume 25
  • Vocational Education, Number 3/2023, Volume 25
  • Vocational Education, Number 2/2023, Volume 25
  • Vocational Education, Number 1/2023, Volume 25
  • Annual contents of Vocational education journal vol. 24/ 2022
  • Vocational Education, Number 6/2022, Volume 24
  • Vocational Education, Number 5/2022, Volume 24
  • Vocational Education, Number 4/2022, Volume 24
  • Vocational Education, Number 3/2022, Volume 24
  • Vocational Education, Number 2/2022, Volume 24
  • Vocational Education, Number 1/2022, Volume 24
  • Годишно съдържание сп. Професионално образование 2021 г.
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 6/2021, година XXIII
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5/2021, година XXIII
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2021, година XXIII

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"