"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Vocational Education
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Vocational Education
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2021 Брой 9, 2021

Необходимост

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
04-03-2021
in Брой 9, 2021
A A

Стоян СТОЯНОВ

Факт е, че учениците се мотивират повече и проявяват по-голям интерес в часовете, когато влязат в модерна образователна среда. Затова е важно и приоритетното инвестиране в изграждане на т.нар. STEM центрове, които да подкрепят усилията за ориентиране на децата към природните науки и за повишаване на образователните резултати по тях. Но за да се задържи и развие тази мотивация, са необходими усилията на подготвени педагози. Иначе рискуваме да създадем оборудвани с технологични решения кабинети, в които учениците ще имат поредните скучни часове.
Затова е толкова важна непрекъснатата квалификация на учителите, която да позволи въвеждането на образователни иновации, редом с технологичното обновление в училищата. И няколко обявени проучвания показват, че в това отношение има още какво да се подобрява. Например през 2020 г. само 24,94% от педагозите оценяват съществуващата у нас система за продължаваща квалификация като удовлетворяваща, а 23,62 на сто – като отговаряща на потребностите на учителите.
В същото време, близо 60 процента от педагозите смятат, че тя е необходима. Но искат по-голямо разнообразие на предлаганите теми, повече практическа насоченост и съответствие с учебните предмети. Учителите са по-взискателни и към квалификацията на лекторите и настояват за по-малко ограничения в достъпа до обучения.
Самите педагози са осъзнали, че бързите промени в света около нас изискват и от тях да учат постоянно. За това говори и фактът, че през 2020 г. почти всеки трети учител е вложил лични средства за участие в квалификационни инициативи.

Your Image Description

Свързани статии:

Вестник "Аз-буки"Старото и новото в нас Вестник "Аз-буки"Дигитално изоставане Вестник "Аз-буки"Добрият пример Вестник "Аз-буки"Златните учители

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Азбучни истини

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Над 37 000 студенти на практика

Next article

Българин откри нова екзопланета

Next article
Българин откри нова екзопланета

Българин откри нова екзопланета

Необикновеният гост с червената опашка

Необикновеният гост с червената опашка

Ще потегли ли „Джеймс Уеб“ към Космоса

Ще потегли ли „Джеймс Уеб“ към Космоса

Последни публикации

  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5-6/2024, година XXVI
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2024, година XXVI
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 2-3/2024, година XXVI
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 1/2024, година XXVI
  • Годишно съдържание  сп. Професионално образование,  том XXV (2023 г.)
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 6/2023, година XXV
  • Vocational Education, Number 5/2023, Volume 25
  • Vocational Education, Number 4/2023, Volume 25
  • Vocational Education, Number 3/2023, Volume 25
  • Vocational Education, Number 2/2023, Volume 25
  • Vocational Education, Number 1/2023, Volume 25
  • Annual contents of Vocational education journal vol. 24/ 2022
  • Vocational Education, Number 6/2022, Volume 24
  • Vocational Education, Number 5/2022, Volume 24
  • Vocational Education, Number 4/2022, Volume 24
  • Vocational Education, Number 3/2022, Volume 24
  • Vocational Education, Number 2/2022, Volume 24
  • Vocational Education, Number 1/2022, Volume 24
  • Годишно съдържание сп. Професионално образование 2021 г.
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 6/2021, година XXIII
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5/2021, година XXIII
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2021, година XXIII

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"