"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Vocational Education
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Vocational Education
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2022 Брой 14, 2022

Горите намаляват глобалното затопляне по повече от един начин

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
06-04-2022
in Брой 14, 2022
A A

Когато става въпрос за охлаждане на планетата, ефектът от горите е повече от улавянето само на въглероден диоксид, твърдят учени. Тропическите гори помагат за охлаждане на средната глобална температура с повече от 1 градус по Целзий, установява ново проучване. Ефектът произтича до голяма степен от способността на горите да улавят и съхраняват атмосферния въглерод. Но около една трета от този ефект на тропическо охлаждане идва от няколко други процеса, като отделянето на водна пара и аерозоли, съобщават изследователи в Frontiers in Forests and Global Change.
„Склонни сме да се фокусираме върху въглеродния диоксид и други парникови газове, но горите не са просто гъби, попиващи въглерод – казва Дебора Лорънс, учен по околна среда от Университета на Вирджиния в Шарлотсвил. – Време е да помислим какво още правят горите за нас освен просто абсорбирането на въглероден диоксид.“
Изследователите вече са установили, че горите влияят на местния им климат чрез различни физични и химични процеси. Дърветата отделят водна пара през порите в листата си – процес, наречен евапотранспирация. Подобно на човешкото изпотяване, това охлажда дърветата и заобикалящата ги среда. Също така, неравномерните горски навеси могат да имат охлаждащ ефект, тъй като осигуряват вълнообразна повърхност, която може да насочва горещите преминаващи фронтове на въздуха нагоре и настрани. Нещо повече, дърветата генерират аерозоли, които могат да понижат температурите чрез отразяване на слънчевата светлина и формирането на облаци.

Your Image Description

Свързани статии:

Нова лаборатория строим на Антарктида Първи анализи на звукови записи от Марс Върховете на Плутон са вулкани от лед Ледена риба и антарктически червей в Природонаучния музей

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Наука

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Над 3,4 млрд. лв. за образование и наука

Next article

Първи анализи на звукови записи от Марс

Next article
Първи анализи  на звукови записи от Марс

Първи анализи на звукови записи от Марс

Върховете на Плутон са вулкани от лед

Върховете на Плутон са вулкани от лед

Вестник "Аз-буки"

Работещи, а не лъскави

Последни публикации

  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5-6/2024, година XXVI
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2024, година XXVI
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 2-3/2024, година XXVI
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 1/2024, година XXVI
  • Годишно съдържание  сп. Професионално образование,  том XXV (2023 г.)
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 6/2023, година XXV
  • Vocational Education, Number 5/2023, Volume 25
  • Vocational Education, Number 4/2023, Volume 25
  • Vocational Education, Number 3/2023, Volume 25
  • Vocational Education, Number 2/2023, Volume 25
  • Vocational Education, Number 1/2023, Volume 25
  • Annual contents of Vocational education journal vol. 24/ 2022
  • Vocational Education, Number 6/2022, Volume 24
  • Vocational Education, Number 5/2022, Volume 24
  • Vocational Education, Number 4/2022, Volume 24
  • Vocational Education, Number 3/2022, Volume 24
  • Vocational Education, Number 2/2022, Volume 24
  • Vocational Education, Number 1/2022, Volume 24
  • Годишно съдържание сп. Професионално образование 2021 г.
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 6/2021, година XXIII
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5/2021, година XXIII
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2021, година XXIII

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"