"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Vocational Education
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Vocational Education
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2022 Брой 15, 2022

Дезинформацията е вредна за 73% от българите

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
13-04-2022
in Брой 15, 2022
A A

Антоанета
НАЙДЕНОВА

Увеличава се броят на българите, които определят дезинформацията като обществено вредна, отчита националният доклад за България в последния „Стандартен Евробарометър“. За 73% от българските граждани дезинформацията е проблем както в национален план, така и за демокрацията по принцип (81%). Този ръст на отрицателните нагласи към дезинформацията поставя България близо до средното равнище в ЕС.
Българите и гражданите на ЕС имат доверие на медиите, като цяло, но се наблюдават различия в отношението им към различни медийни канали. Българите по-често се доверяват на телевизията, интернет и социалните мрежи в сравнение с европейските си съграждани. Делът на гражданите, които се чувстват уверени, че могат да разпознават „фалшивите новини“, е сходен между България и другите страни членки, но българите по-рядко споделят, че са изложени на недостоверно съдържание в медиите.
Българите продължават да имат по-високо доверие в Европейския съюз, отколкото в редица национални институции, като правителство, парламент и съдебна власт. Само 23% от българските граждани имат доверие в съдебната система в сравнение с 54% за ЕС, както и към полицията – 48% спрямо 70% за ЕС.
Европейските граждани възприемат житейската си ситуация по-положително, отколкото българите. Докато малко повече от половината български граждани споделят, че са удовлетворени от живота си (54%, -5 спрямо пролет 2021 г.). На равнище ЕС този дял е значително по-голям и обхваща повече от три четвърти от гражданите (83%, -2).
Също така българите са по-склонни да се съгласят, че в миналото качеството им на живот е било по-добро (България – 65%, +6; ЕС – 55%, +3).
Проблемите, които българите определят като важни в личен план, са най-вече икономически. Както в България, така и на равнище ЕС покачването на цените е първостепенен проблем, засягащ все по-голяма група от обществото в сравнение с пролетта на 2021 г. (България – 61%, +14; ЕС – 51%, +15). Останалите икономически проблеми, върху които българите поставят приоритет, са финансите на домакинството, пенсиите, условията на живот и икономиката на страната.
Запазва се тенденцията на ниско доверие на българите към ваксините срещу коронавирус като потенциален инструмент за справяне с пандемията. Докато на средноевропейско равнище едва 15% от гражданите не са получили нито една доза от ваксината срещу COVID-19, в България този дял е няколко пъти по-голям и обхваща мнозинството от респонденти (56%). Така България се нарежда на последно място в ЕС по ниво на ваксинация. Малко повече от половината от българите, които изразяват скептични нагласи към ваксинацията (26%), декларират, че никога не биха се ваксинирали срещу коронавирус спрямо 8% за ЕС.
Европейската политика, насочена към справяне с пандемията, която получава най-широко одобрение в България, е подпомагането на предприятията и работниците, засегнати от пандемията. Въпреки че повечето българи остават оптимисти за бъдещето на ЕС, отчетливият спад спрямо пролетта на 2021 г. поставя България под средната тенденция в ЕС (България – 55%, -9;
ЕС – 62%, -4). От друга страна, очакванията за бъдещето на европейските граждани са по-положителни в България, отколкото на средноевропейско равнище.
Проучването е проведено между 18 януари и 8 февруари 2022 г., като данните за България са в резултат от проведени 1036 интервюта.

Your Image Description

Свързани статии:

Всички с равен достъп до бъдеща ваксина Стартира онлайн платформа за образование за климата Начало за „Еразъм+“ и у нас ЕС обещава 1,7 млрд. евро за глобалното образование

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Европа

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Посланици на качественото образование

Next article

Младежи кандидатстват по DiscoverEU до 21 април

Next article
1,9 млн. евро за 15 наши фирми за иновации

Младежи кандидатстват по DiscoverEU до 21 април

Защо „мекането“ е толкова заразно?

Неин, а не нейн

В ход е дигиталното обучение

INSAIT – платформа за Нобелови лауреати

Последни публикации

  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5-6/2024, година XXVI
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2024, година XXVI
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 2-3/2024, година XXVI
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 1/2024, година XXVI
  • Годишно съдържание  сп. Професионално образование,  том XXV (2023 г.)
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 6/2023, година XXV
  • Vocational Education, Number 5/2023, Volume 25
  • Vocational Education, Number 4/2023, Volume 25
  • Vocational Education, Number 3/2023, Volume 25
  • Vocational Education, Number 2/2023, Volume 25
  • Vocational Education, Number 1/2023, Volume 25
  • Annual contents of Vocational education journal vol. 24/ 2022
  • Vocational Education, Number 6/2022, Volume 24
  • Vocational Education, Number 5/2022, Volume 24
  • Vocational Education, Number 4/2022, Volume 24
  • Vocational Education, Number 3/2022, Volume 24
  • Vocational Education, Number 2/2022, Volume 24
  • Vocational Education, Number 1/2022, Volume 24
  • Годишно съдържание сп. Професионално образование 2021 г.
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 6/2021, година XXIII
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5/2021, година XXIII
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2021, година XXIII

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"