"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Vocational Education
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Vocational Education
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2022 Брой 3, 2022

Екопреходът заляга в учебните програми

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
19-01-2022
in Брой 3, 2022
A A

Предложение за Препоръка на Съвета на ЕС за обучението за екологична устойчивост обяви българският еврокомисар Мария Габриел. Целта е да се подпомогнат държавите членки, училищата и всички образователни институции да изграждат у учащите умения в областта на изменението на климата и околната среда.
„Образованието е ключ към отговорите на много от предизвикателствата, пред които сме изправени днес. Борбата с изменението на климата изисква промени в нашето поведение, култура и начин на живот, както и пряко ангажиране на гражданите. Тази трансформация започва още в училище. Всички учащи от най-ранна възраст се нуждаят от развиване на умения за предприемане действия за опазване на нашата планета и биоразнообразието“, заяви Мария Габриел.
Тя открои три важни аспекта. Първо, да се предостави на всички учащи достъп до висококачествено и приобщаващо образование по въпросите на изменението на климата и биологичното разнообразие. Второ, развитието на умения в областта на опазването на околната среда и борбата с климатичните промени трябва да залегне в основата на учебните програми. Габриел подчерта, че е необходимо да се мобилизират национални и европейски средства за инвестиции в екологосъобразна инфраструктура и ресурси, за да се адаптират образователните системи в ЕС към екологичния преход.
Българският еврокомисар обърна внимание и на новата европейска рамка за компетентностите в областта на устойчивостта, изготвена от екипа Ӝ в Съвместния изследователски център. Тя очертава уменията, необходими за екологичния преход, включващи критично мислене, инициативност и разбиране на ефекта, който ежедневните действия оказват върху околната среда и климата.
„С Коалицията за образование за климата, Новия европейски Баухаус и Европейската година на младежта 2022 г. имаме възможността да обединим цели общности – ученици, преподаватели, учени, местните власти и бизнеса, за да подпомогнем изграждането на умения за борба с климатичните промени“, коментира Мария Габриел.

Your Image Description

Свързани статии:

303 българи участваха в хакатон срещу вируса Събраха 200 истории за пътешествия с влак Лаборатория за качество на инвестициите в образованието Кои са предимствата ни в иновациите

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Евроновини

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Бъдещите текстилни кадри се обучават дуално

Next article

През 2024-та евродипломи и студентски карти

Next article
1,9 млн. евро за 15 наши фирми за иновации

През 2024-та евродипломи и студентски карти

Защо „мекането“ е толкова заразно?

Демек, сиреч тоест

Дигиталният шрифт на почерка на Левски

Дигиталният шрифт на почерка на Левски

Последни публикации

  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5-6/2024, година XXVI
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2024, година XXVI
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 2-3/2024, година XXVI
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 1/2024, година XXVI
  • Годишно съдържание  сп. Професионално образование,  том XXV (2023 г.)
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 6/2023, година XXV
  • Vocational Education, Number 5/2023, Volume 25
  • Vocational Education, Number 4/2023, Volume 25
  • Vocational Education, Number 3/2023, Volume 25
  • Vocational Education, Number 2/2023, Volume 25
  • Vocational Education, Number 1/2023, Volume 25
  • Annual contents of Vocational education journal vol. 24/ 2022
  • Vocational Education, Number 6/2022, Volume 24
  • Vocational Education, Number 5/2022, Volume 24
  • Vocational Education, Number 4/2022, Volume 24
  • Vocational Education, Number 3/2022, Volume 24
  • Vocational Education, Number 2/2022, Volume 24
  • Vocational Education, Number 1/2022, Volume 24
  • Годишно съдържание сп. Професионално образование 2021 г.
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 6/2021, година XXIII
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5/2021, година XXIII
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2021, година XXIII

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"