"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Vocational Education
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Vocational Education
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2023 Брой 21, 2023

Предизвикателството за четене

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
25-05-2023
in Брой 21, 2023
A A

България подкрепя инициативата на Европейската комисия „Денят на европейските автори“ и приветства превръщането ѝ в ежегодна. Нашата страна предлага тя да се разшири с ежегоден конкурс под надслов „Предизвикателството за четене“ в рамките на държавите от ЕС с различна тематика всяка година и привличането на широк кръг от европейски автори и училища по различни теми.

Това заявява заместник-министърът на образованието и науката проф. Албена Чавдарова по време на дебат на тема „Четенето и неговото значение за ученето, за справедливото и активно участие в обществото“. Той се проведе по време на Съвета на ЕС по образование, младеж, култура и спорт, част „Образование“, в Брюксел. Според България е необходимо да се координират ресурсите, политиките и инициативите, насочени към повишаване равнището на грамотност на групите от неграмотни и слабо грамотни възрастни лица.

Държавите членки на ЕС следва да приемат всеобхватни стратегии за ограмотяване в условията на междуинституционална координация, посочва проф. Чавдарова.

По думите ѝ е необходимо да се изгражда среда за обучение, в която съвременните информационни средства да стимулират четенето, да допринасят за мотивацията за учене и да се разглеждат като допълващ инструмент, а не като алтернатива. Фокусът трябва да бъде насочен към ангажиране на нарастващите технологични възможности в подкрепа на интереса към четенето, и по-специално към четенето с разбиране. Училищата трябва да се превърнат в по-отворени институции и в пресечна точка за среща на ученици, автори и издателства.

По време на дебата проф. Чавдарова акцентира и върху специалните програми на Министерството на образованието и науката за повишаване квалификацията на педагогическите специалисти, които са пряко свързани с четенето и неговото значение за ученето.

Your Image Description

Свързани статии:

Стартира кандидастването на училищата по проект „Успех за теб“ 38 000 деца и ученици изучават български език зад граница Министър Сашо Пенов: Имаме образователна система с традиции Наши ученици с отличия от най-голямото състезание за наука и инженерство

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Репортер

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

38 000 деца и ученици изучават български език зад граница

Next article

Министър Сашо Пенов: Имаме образователна система с традиции

Next article
Приветствие  на министъра на образованието и науката проф. Сашо Пенов  по повод новата учебна 2022/2023 г.

Министър Сашо Пенов: Имаме образователна система с традиции

Наши ученици с отличия от най-голямото състезание за наука и инженерство

Наши ученици с отличия от най-голямото състезание за наука и инженерство

Буквоубежище

Буквоубежище

Последни публикации

  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5-6/2024, година XXVI
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2024, година XXVI
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 2-3/2024, година XXVI
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 1/2024, година XXVI
  • Годишно съдържание  сп. Професионално образование,  том XXV (2023 г.)
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 6/2023, година XXV
  • Vocational Education, Number 5/2023, Volume 25
  • Vocational Education, Number 4/2023, Volume 25
  • Vocational Education, Number 3/2023, Volume 25
  • Vocational Education, Number 2/2023, Volume 25
  • Vocational Education, Number 1/2023, Volume 25
  • Annual contents of Vocational education journal vol. 24/ 2022
  • Vocational Education, Number 6/2022, Volume 24
  • Vocational Education, Number 5/2022, Volume 24
  • Vocational Education, Number 4/2022, Volume 24
  • Vocational Education, Number 3/2022, Volume 24
  • Vocational Education, Number 2/2022, Volume 24
  • Vocational Education, Number 1/2022, Volume 24
  • Годишно съдържание сп. Професионално образование 2021 г.
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 6/2021, година XXIII
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5/2021, година XXIII
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2021, година XXIII

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"