"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Vocational Education
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Vocational Education
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2023 Брой 25, 2023

Министър Галин Цоков: Ключова е промяната в системата на оценяването

Ще се работи и за повече иновации и намаляване на административната тежест за заетите в системата

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
21-06-2023
in Брой 25, 2023
A A

Повече иновации в училищното образование, дигитализиране на процесите и намаляване на административната тежест за заетите в системата. Това са част от приоритетите, които министърът на образованието проф. Галин Цоков представя пред Съюза на работодателите в системата на средното образование в България, съобщават от МОН.

В срещата участват над 30 директори на училища от страната, както и целият екип на политическото ръководство на Министерството. Министър Цоков подчертава, че за него и екипа му ще бъде ключова промяната в системата на оценяването – повече задачи, които да измерват умения и компетентности, а не за механично възпроизвеждане на знания.

„Предлагаме съвместно с директорите и учителите да се сформират работни групи, които да направят пълен преглед на подзаконовата нормативна уредба в сектора“, отбелязва министър Цоков. По думите му в момента на заетите в системата са вменени голям брой административни и бюрократични задължения, които пречат на личностното развитие и за изпълняване на основните им ангажименти.
„Знаем, че много от проблемите са натрупвани с години, а в много направления виждаме и забавяне. С екипа ми обаче сме мотивирани да търсим решения във всички области и те да бъдат взимани заедно с хората, които работят в системата“, заявява образователният министър.

Проф. Цоков разговаря и с представители на Сдружението на директорите в системата на образованието в България. Пред тях той коментира, че предлага да се започне преглед на училищните програми по направления съвместно с учители, които работят по тях. Целта е да се намали фактологическата натовареност за сметка на практическите знания и умения, застъпени в тях.
„Дигитализацията в обучителния процес дава много възможности, една от които е създаването на персонализирано съдържание, съобразено с нуждите на отделни ученици. Подобни иновации биха позволили да изведем обучението на друго ниво“, отбелязва още министър Цоков.

По време на разговорите е обсъдена и подготовката на бъдещите учители, като според проф. Цоков обучението на младите педагози е сред дългосрочните приоритети на Министерството. Той обръща специално внимание на практическата им подготовка и нуждата от повече механизми, които да мотивират действащите учители да се включват активно в този процес.

Повишаването на заплащането в системата и увеличаване на единните разходни стандарти за издръжка, форматите за националното външно оценяване, започването на нови и разширяване на съществуващите програми, обмяна на опит между образователните институции, както и конкурсите за директори са сред темите, които поставят директорите. Поставена е и темата за предучилищното образование и за нуждата да се обърне много по-голямо внимание към дейностите в детските градини.
Министър Галин Цоков се среща и с представители на Националния младежки форум, по време на която коментира, че младежките и доброволческите дейности трябва да бъдат приоритет в политиките на МОН. „Анализите показват, че в сегашното постковид училище наред със съвременните технологии и изкуствения интелект ще се развиват социалното учене и емоционалната интелигентност. Те се формират още от най-ранна възраст, а младежките центрове имат ключова роля в този процес“, подчертава проф. Цоков. В тази връзка е коментиран и проектът по Плана за възстановяване и устойчивост за изграждането на младежки центрове в различни градове на страната, както и на Национален фокусен център за личностно развитие на деца и младежи в София. За тези дейности са предвидени 70 млн. лева, но към момента се констатира сериозно забавяне в подготовката.

Your Image Description

Свързани статии:

Спешни изменения в приема на студенти Търсят се учители за обучение в ЦЕРН Полемика с книгите Засилваме образователните връзки с Китай и Дания

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Репортер

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Търсят се учители за обучение в ЦЕРН

Next article

Полемика с книгите

Next article
Полемика с книгите

Полемика с книгите

Засилваме образователните връзки с Китай и Дания

Засилваме образователните връзки с Китай и Дания

Вестник "Аз-буки"

С интерес към науката

Последни публикации

  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5-6/2024, година XXVI
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2024, година XXVI
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 2-3/2024, година XXVI
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 1/2024, година XXVI
  • Годишно съдържание  сп. Професионално образование,  том XXV (2023 г.)
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 6/2023, година XXV
  • Vocational Education, Number 5/2023, Volume 25
  • Vocational Education, Number 4/2023, Volume 25
  • Vocational Education, Number 3/2023, Volume 25
  • Vocational Education, Number 2/2023, Volume 25
  • Vocational Education, Number 1/2023, Volume 25
  • Annual contents of Vocational education journal vol. 24/ 2022
  • Vocational Education, Number 6/2022, Volume 24
  • Vocational Education, Number 5/2022, Volume 24
  • Vocational Education, Number 4/2022, Volume 24
  • Vocational Education, Number 3/2022, Volume 24
  • Vocational Education, Number 2/2022, Volume 24
  • Vocational Education, Number 1/2022, Volume 24
  • Годишно съдържание сп. Професионално образование 2021 г.
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 6/2021, година XXIII
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5/2021, година XXIII
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2021, година XXIII

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"