"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Vocational Education
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Vocational Education
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2023 Брой 26, 2023

Училище за всички

Диляна Кочева от Диляна Кочева
28-06-2023
in Брой 26, 2023
A A

Над 24 хиляди са децата със СОП, които се обучават в детски градини, общообразователни и професионални училища и в петте специални училища за обучение и подкрепа на ученици със сензорни увреждания през учебната 2022/2023 г. И истината е, че искаме или не, техният брой се увеличава. Което налага мерки за тяхната интеграция в обществото и в частност – в образователната система.

Училището е за всички и всяко дете трябва да има равен достъп до образование. Място има за всички. А приобщаващото образование трябва да започва още най-ранна детска възраст. За радост, много от детските градини и ясли в цялата страна вече работят с екип от ресурсен учител, психолог и логопед. Изградени са и кабинети за специфичните потребности на тези деца. А работата с тях, в зависимост от техните здравословни и образователни нужди, продължава и в училището. Стъпки в тази посока правят и редица висши училища.

Усилията в приобщаващото образование не трябва да спират. Тези деца се нуждаят от модерна образователна среда, съобразена с нуждите им, и от разбиране от страна на връстниците си и обществото, като цяло. Необходими са и мотивирани хора, които да работят с тях. А за това се изискват преди всичко голямо сърце, любов към децата и енергия за промяна на обществената нагласа.

Към децата със специални потребности не трябва да се отнасяме като към различни хора. Напротив, те са като всеки от нас. Те също искат да ходят на училище и да се обучават с връстниците си. Ако не учат заедно, как тогава после ще живеят заедно, е въпрос, на който всеки от нас трябва да си отговори. И отговорът ще е тест за зрелостта ни като общество.

Your Image Description

Свързани статии:

Вестник "Аз-буки"Да очароваш с наука Мечта на колела Доц. Бони Петрунова, директор на Националния исторически музей: Политиците трябва да знаят, че специалист не се отглежда за един ден Приобщаваща среда за най-малките във Варна

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Азбучни истини

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

465 млн. лв. за ръст на учителските заплати

Next article

Все по-заЕдно – все по-добри

Next article
Все по-заЕдно –  все по-добри

Все по-заЕдно – все по-добри

On the Use of Focussing Constructions by Bulgarian Students of English

Morphological Patterns of Logistics Term Formation. Derivation

Последни публикации

  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5-6/2024, година XXVI
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2024, година XXVI
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 2-3/2024, година XXVI
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 1/2024, година XXVI
  • Годишно съдържание  сп. Професионално образование,  том XXV (2023 г.)
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 6/2023, година XXV
  • Vocational Education, Number 5/2023, Volume 25
  • Vocational Education, Number 4/2023, Volume 25
  • Vocational Education, Number 3/2023, Volume 25
  • Vocational Education, Number 2/2023, Volume 25
  • Vocational Education, Number 1/2023, Volume 25
  • Annual contents of Vocational education journal vol. 24/ 2022
  • Vocational Education, Number 6/2022, Volume 24
  • Vocational Education, Number 5/2022, Volume 24
  • Vocational Education, Number 4/2022, Volume 24
  • Vocational Education, Number 3/2022, Volume 24
  • Vocational Education, Number 2/2022, Volume 24
  • Vocational Education, Number 1/2022, Volume 24
  • Годишно съдържание сп. Професионално образование 2021 г.
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 6/2021, година XXIII
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5/2021, година XXIII
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2021, година XXIII

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"