"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Vocational Education
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Vocational Education
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2023 Брой 28, 2023

Диалогът за промени продължава

Министърът на образованието и науката разговаря с началниците на регионалните управления

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
12-07-2023
in Брой 28, 2023
A A

„Заедно с обсъждане на текущите проблеми трябва да има диалог за стратегическите промени в системата. Винаги съм вярвал, че най-важна е дискусията с хората с опит и експертиза, каквито са началниците на РУО. Затова искам открито да говорим за предизвикателствата и заедно да набележим стъпките за истинска промяна в сектора.“ Това коментира министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков на национална среща на началниците на регионалните управления, съобщават от МОН.

В нея участват и зам.-министрите Емилия Лазарова и Мариета Георгиева и експерти от МОН. Сред основните теми на дискусиите са подготовката за учебната година, резултатите от ДЗИ и НВО, ефективното функциониране на Механизма за обхват на децата и учениците, необходимостта от повече контрол и подкрепа, политики за анализ на училищно ниво и квалификацията на учителите.

Обменени са и добри практики като провеждането на т.нар. пробни матури, за да се види кой от какво се нуждае преди НВО и ДЗИ. За първи път са организирани и работни групи между началниците на РУО. Целта е те да дефинират основните проблеми, които срещат в работата си, и да предложат оперативни решения.

„В нашата образователна система липсва аналитично звено. Имаме нужда от екип, който да изследва процесите, да провежда целенасочени обучения с учители и директори – как те да анализират резултатите на учениците. Ролята на учителите все повече ще бъде на творци при подготовка на работата си с учениците“, отбелязва министър Цоков. Според него има нужда от детайлен преглед на тестовете и даде пример с незадоволителните резултати по математика.

По-късно пред Би Ти Ви просветният министър съобщи, че според началниците на РУО е добре учителите да имат повече достъп до резултатите на своите ученици от матурите и НВО, за да може всеки да направи анализ към какво да насочи усилията си – да обърнат внимание на такъв тип задачи, с които учениците да се справят след това и да имат по-малко грешки.

„Това е промяна в краткосрочен план“, отбелязва министър Цоков. Другият поглед ще бъде по отношение на самите задачи и тяхното структуриране и формулиране – да бъдат по-разбираеми и практически насочени.

Your Image Description

Свързани статии:

Обучаваме монголски студенти в приоритетни специалности 27 099 ученици поемат по образователни маршрути Три медала за биолозите Допълнителни средства за медиатори

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Репортер

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Три медала за биолозите

Next article

МОН разпореди проверка в Софийския университет

Next article
МОН разпореди проверка в Софийския университет

МОН разпореди проверка в Софийския университет

СМГ отново с най-висок бал

СМГ отново с най-висок бал

Допълнителни средства за медиатори

Допълнителни средства за медиатори

Последни публикации

  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5-6/2024, година XXVI
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2024, година XXVI
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 2-3/2024, година XXVI
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 1/2024, година XXVI
  • Годишно съдържание  сп. Професионално образование,  том XXV (2023 г.)
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 6/2023, година XXV
  • Vocational Education, Number 5/2023, Volume 25
  • Vocational Education, Number 4/2023, Volume 25
  • Vocational Education, Number 3/2023, Volume 25
  • Vocational Education, Number 2/2023, Volume 25
  • Vocational Education, Number 1/2023, Volume 25
  • Annual contents of Vocational education journal vol. 24/ 2022
  • Vocational Education, Number 6/2022, Volume 24
  • Vocational Education, Number 5/2022, Volume 24
  • Vocational Education, Number 4/2022, Volume 24
  • Vocational Education, Number 3/2022, Volume 24
  • Vocational Education, Number 2/2022, Volume 24
  • Vocational Education, Number 1/2022, Volume 24
  • Годишно съдържание сп. Професионално образование 2021 г.
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 6/2021, година XXIII
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5/2021, година XXIII
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2021, година XXIII

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"