"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Vocational Education
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Vocational Education
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2024 Брой 14, 4-10.04.2024 г.

Училището в село Страцин ще посрещне новата учебна година със STEM център

Диляна Кочева от Диляна Кочева
08-04-2024
in Брой 14, 4-10.04.2024 г.
A A
Снимка – ОУ „Отец Паисий“ – с. Страцин

„Новият ни STEM център ще бъде в направление „Природни науки“. Ремонтът ще започне през април и имаме уверението на строителите, че ще можем да посрещнем новата учебна 2024/2025 г. с напълно оборудван кабинет“, разказва за в. „Аз-буки“ директорът на ОУ „Отец Паисий“ в село Страцин, община Поморие, Айдън Хасан.

Ръководеното от него школо е

сред първите 15, чиито проекти за изграждане на училищна STEM среда са вече одобрени за финансиране.

Идеята на педагогическия екип на ОУ „Отец Паисий“ е да бъдат изградени лабораторни кътове по физика, химия и биология. Така ще бъде осигурено място за практическо обучение на учениците. С отпуснатите средства за изграждане на нова училищна среда са решили да закупят и необходимото оборудване за провеждането на ефективно обучение, в това число и 10 комплекта очила за виртуална реалност, 3D принтер и скенер.

„Имаме пълна готовност да се адаптираме към промените, които настъпват“,

обяснява моят събеседник. Информационните технологии отдавна активно присъстват в часовете им. В клас учителите редовно провеждат интерактивни уроци, презентации, беседи, дискусии, дидактически и ролеви игри.

В прогимназиален етап учениците  често работят и по проекти с различни междупредметни връзки, редовно се провеждат и вътрешни състезания по предмети. Така децата показват какво са научили, и си сверяват часовника със своите съученици.

„Става въпрос както за вътрешни, така и за състезания между училищата в областта“, уточнява Айдън Хасан. На мнение е, че тази практика се отразява положително на децата, защото с всяко следващо състезание те стават все по-уверени и все по-подготвени.

Възпитаниците им с голямо желание се включват и в конкурси и олимпиади както на местно, така и на регионално и национално ниво.

Редовно получават грамоти и отличия.

„Много е важно да се пречупят и да се преборят с притеснението си. Ако успеят да се справят с това още в ученическите си години, след това в живота им ще им бъде по-лесно“, разказва още той.

Училището в село Страцин е с богата история. То е създадено преди 143 години и до днес продължава да пази традициите си, осигурявайки достъп до качествено образование за всяко дете. То все още се намира на мястото, на което е било и тогава. Разбира се, през годините са правени различни ремонти.

„Понастоящем материалната база, с която разполагаме, също е добра – класните ни стаи са обширни, стараем се да отделяме средства за текущи ремонти, разполагаме с компютърен кабинет“, разказва директорът. В училищния двор с общински средства е изградено игрище с изкуствена трева.

„Надяваме се скоро с помощта и съдействието на Община Поморие сградата на училището да бъде санирана“, обяснява той. В момента кандидатстват по различни проекти с цел осигуряване на средства за целта.

През настоящата 2023/2024 г. учениците в училището в село Страцин са 110. Школото е средищно – имат 15 деца, които пътуват от съседното село Косовец. За придвижването им е осигурен училищен автобус от Министерството на образованието и науката.

„След завършване на основното си образование всички наши ученици продължават обучението си“, казва директорът. Повечето от тях избират Бургас, има и такива, които отиват да учат в Поморие. Айдън Хасан се гордее с всеки от завършилите ученици, които никога не прекъсват връзката с бившите си учители.

Основното училище предлага четири групи по занимания по интереси – „По математика мога повече“, „Ние, гражданите на Европа“, „Пъстър хоровод“ и „Сръчни ръце“.

С децата работят 15 учители, заедно с директора са общо 16. Трима от тях са под 35-годишна възраст. В работата си постоянно се стремят да повишават професионалните си уменията и да дават най-доброто от себе си. Участват по Националната програма на МОН „Квалификация на педагогическите специалисти“ и редовно се включват в различни обучения. Другите програми, по които работят, са „Информационни и комуникационни технологии“ и „Заедно в изкуствата и спорта“.

В екипа на Айдън Хасан има четирима педагози, които са бивши възпитаници на школото. Директорът също е учил в училището, което днес ръководи.

„Крайно време е обществото да погледне на учителската професия по друг начин.

Учителят трябва да бъде авторитет, а професията – престижна.

За съжаление, в последно време ставаме свидетели на необичайно явление – каквото и да се случи в училище, накрая все учителят е виновен. За да се промени това, са нужни редовна и ефективна комуникация и сътрудничество между учители и родители. Партньорството има основна роля за осигуряване успеха на учениците, само така можем да укрепим и върнем доверието в  образователната система. Ние, като педагози, сме задължени да направим всичко по силите си да осигурим добра материална база и качествено образование за всяко дете. Бъдещето на страната ни е в децата и в младото поколение“, категоричен е моят събеседник.

Относно навлизането на изкуствения интелект в образованието, директорът е на мнение, че това ще бъде една от ключовите технологии в бъдеще, която изцяло ще промени и дигитализира обществото ни. Благоприятно ще се отрази и на мотивацията на децата и желанието им за учене.

„Но преди изкуственият интелект да влезе в час, е необходимо да се помисли в посока на това как всички учители в България да преминат през базово обучение за работа с него. В договорните условия за изграждането на STEM кабинета е включено и обучение на всички членове на колектива за работа с новото оборудване. Само така ще могат да извлекат всички ползи от новите технологии“, завършва той.

Your Image Description

Свързани статии:

Подготвени за технологичния свят: ОУ „Никола Й. Вапцаров“ в село Севар е едно от първите с финансиране за STEM Дисциплината гарантира сигурност STEM дни в иновативна образователна среда Лекарство срещу дезинформацията: В 15. СУ „Адам Мицкевич“ в София развиват умения за отсяване на информацията в интернет и рефлекс за проверка на нейната достоверност

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags STEM центърАйдън ХасанОУ „Отец Паисий“РегиониСтрацин

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Предимствата и рисковете при назначаване с изпитателен срок

Next article

Родителите ще извиняват до 15 дни и в детската градина

Next article
Родителите ще извиняват до 15 дни и в детската градина

Родителите ще извиняват до 15 дни и в детската градина

Отборът на ПГСС „Марко Марков“ – Георги Дамяново, спечели „Млад фермер“

Отборът на ПГСС „Марко Марков“ – Георги Дамяново, спечели „Млад фермер“

Предприемачеството е запазена марка за 108. СУ „Никола Беловеждов“

Предприемачеството е запазена марка за 108. СУ „Никола Беловеждов“

Последни публикации

  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5-6/2024, година XXVI
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2024, година XXVI
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 2-3/2024, година XXVI
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 1/2024, година XXVI
  • Годишно съдържание  сп. Професионално образование,  том XXV (2023 г.)
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 6/2023, година XXV
  • Vocational Education, Number 5/2023, Volume 25
  • Vocational Education, Number 4/2023, Volume 25
  • Vocational Education, Number 3/2023, Volume 25
  • Vocational Education, Number 2/2023, Volume 25
  • Vocational Education, Number 1/2023, Volume 25
  • Annual contents of Vocational education journal vol. 24/ 2022
  • Vocational Education, Number 6/2022, Volume 24
  • Vocational Education, Number 5/2022, Volume 24
  • Vocational Education, Number 4/2022, Volume 24
  • Vocational Education, Number 3/2022, Volume 24
  • Vocational Education, Number 2/2022, Volume 24
  • Vocational Education, Number 1/2022, Volume 24
  • Годишно съдържание сп. Професионално образование 2021 г.
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 6/2021, година XXIII
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5/2021, година XXIII
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2021, година XXIII

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"