"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Vocational Education
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Vocational Education
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2025

Министър Вълчев с последна информация за организацията на матурите

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
18-05-2025
in Новини 2025
A A
Снимка Олег ПОПОВ

Не можем да гарантираме на 100% безпроблемното провеждане на матурите, но сформирахме щаб във връзка с проблемите в транспорта в София и трябва да сме готови за негативния вариант, заяви образователният министър Красимир Вълчев в предаването „Денят започва с Георги Любенов“.

Той посочи, че има голяма вероятност на 21 и 23 май – дните на държавните зрелостни изпити, стачката на транспорта да продължи. Затова МОН работи по авариен сценарий с цел да осигури транспорт на тези, които не могат да се придвижват.

В момента около 300 от 11 000 зрелостници в София са казали, че не могат да стигнат до училището, в което са разпределени да се явят на матура.

„Ще съберем телефоните, адресите и маршрутите на всички тези ученици, които трябва да се придвижат. Ще съберем допълнителна информация още утре сутринта. Дори и да са 500 или 600 ученици, знам, че можем да се справим. Ще ангажираме целия автомобилен и автобусен парк на Министерството“, увери министър Вълчев.

Той посочи, че кметът на София и министърът на вътрешните работи също са готови да съдействат.

Вълчев изрази радостта си от високото ниво на взаимопомощ – включват се родители и таксиметрови фирми, които ще съдействат на отделни училища. „Благодаря им, защото това е важно. Важно е за нас, но най-вече важно е за бъдещето на всяко едно дете“, каза министърът.

По думите му ще има известен толеранс до разпечатването на изпитните материали.

Случаите с квестори, които не могат да стигнат до училищата, са единични. Директорите са им осигурили транспорт още преди МОН да сформира щаба.

Данните сочат, че малък процент ученици не са успели да бъдат в класните стаи в четвъртък и петък поради стачката на наземния транспорт в столицата. По-голям брой отсъстващи има в отделни училища, но те са по-скоро такива, които традиционно не ходят.

Все пак се обсъжда вариант, ако в отделно училище или клас голям процент отсъстващи ученици, защото пътуват, да бъде обявен неучебен ден.

„Ние сме готови да обявим обучение в електронна среда от разстояние. Но кметът обявява неучебен ден, а аз обявявам обучение в електронна среда“, обясни за процедурата Вълчев.

Министър коментира и промени, които вече са или предстои да бъдат инициирани.

Една от тях е промяната в продължителността на първа и втория учебен срок, което ще позволи по-голяма гъвкавост при определянето на междусрочната ваканция. Така няма да има един ден почивен ден по средата на седмицата, посочи министърът.

Във връзка с идеята за въвеждането на оценка за дисциплина Вълчев обясни, че в хода на обсъждането е надделяло мнението, че трябва да се подобри системата от санкции.

„Дисциплината е базова предпоставка за осъществяването на качествен учебен процес. Ако едно дете нарушава реда в класната стая, останалите са потърпевши и те нямат право на добро образование. В този смисъл санкциите гарантират правото на останалите деца. Факт е, че ние направихме система от санкции, която прави почти невъзможно налагането на такива. Сега ще предложим по-голям набор от по-леки предупредителни мерки“, посочи той.

След всяка една санкция ще следват мерки за подкрепа, разговори с родителите и психолози и педагогически съветници.

Министърът засегна и идеята за въвеждане на мандатност на директорите. По думите му провеждането на конкурси на всеки четири години би довело до това системата да изпадне в управленски вакуум. Причината е, че за някои училища и детски градини няма да могат да бъдат избрани директори. Затова ще бъде предложено алтернативно решение.

„Предлагаме да има ежегодна оценка. Ако бъде поставена най-слабата, тя ще бъде основание за прекратяване на правомощията. Ние не искаме да сменяме всички директори на определен брой години, а този процент, който не си върши работата, или сме сбъркали с избора му, да бъдат сменени“, обясни Вълчев.

Your Image Description

Свързани статии:

В МОН действа щаб във връзка с проблемите с транспорта в София и предстоящите матури „Ще има последователност и приемственост в работата и политиките в образованието и науката.“ Това заяви министърът на образованието и науката Красимир Вълчев, след като прие поста от служебния министър проф. Галин ЦоковМинистър Красимир Вълчев: Ще има последователност и приемственост в политиките в образованието и науката Третокласници направиха препис на „Епопея на забравените“ Започва първият етап от международния проект за модернизация на учебните програми в V - VII клас с участието на България и Румъния и с подкрепата на ОИСРПърви дебати по проекта за модернизация на учебните програми в V – VII клас

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags зрелостницимандатност на директоритематуриМинистър Красимир ВълчевНовини 2025организацияоценка за дисциплина

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Заедно сме по-добри

Последни публикации

  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5-6/2024, година XXVI
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2024, година XXVI
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 2-3/2024, година XXVI
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 1/2024, година XXVI
  • Годишно съдържание  сп. Професионално образование,  том XXV (2023 г.)
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 6/2023, година XXV
  • Vocational Education, Number 5/2023, Volume 25
  • Vocational Education, Number 4/2023, Volume 25
  • Vocational Education, Number 3/2023, Volume 25
  • Vocational Education, Number 2/2023, Volume 25
  • Vocational Education, Number 1/2023, Volume 25
  • Annual contents of Vocational education journal vol. 24/ 2022
  • Vocational Education, Number 6/2022, Volume 24
  • Vocational Education, Number 5/2022, Volume 24
  • Vocational Education, Number 4/2022, Volume 24
  • Vocational Education, Number 3/2022, Volume 24
  • Vocational Education, Number 2/2022, Volume 24
  • Vocational Education, Number 1/2022, Volume 24
  • Годишно съдържание сп. Професионално образование 2021 г.
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 6/2021, година XXIII
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5/2021, година XXIII
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2021, година XXIII

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"