"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Vocational Education
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Vocational Education
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Pedagogika-Pedagogy Съдържание на сп. "Педагогика"

Годишно съдържание на сп. „Педагогика“ 2012

от
20-12-2012
in Съдържание на сп. "Педагогика"
A A

ПЕДАГОГИКА
НАУЧНОТЕОРЕТИЧНОИМЕТОДИЧЕСКОСПИСАНИЕ
ГОДИНА LXXXIV, 2012

PEDAGOGY
EDUCATIONAL JOURNAL
VOLUME 84, 2012

ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ/ ANNUAL CONTENTS

 

                                                                 СТРАНИЦИ / PAGES
Книжка 1 / Number 1:                      1–192
Книжка 2 / Number 2:                     193–384
Книжка 3 / Number 3:                     385–576
Книжка 4 / Number 4:                     577–736
Книжка 5 / Number 5:                     737–896
Книжка 6 / Number 6:                     897–1056
Книжка 7 / Number 7:                    1057–1216
Книжка 8 / Number 8:                    1217–1376
Книжка 9 / Number 9:                    1377–1568

 

130 ГОДИНИ ПРЕДУЧИЛИЩНО ОБРАЗОВАНИЕ В БЪЛГАРИЯ /
130 YEARS OF PRESCHOOL EDUCATION IN BULGARIA
8–19: Националнатаоригиналностнабългарскотопредучилищновъзпитание
[The National Originality of the Bulgarian Preschool Education] /
ЙорданКолев / Jordan Kolev
199–213: Бъдещето зависи от настоящето и миналото. Скрижалите на предучилищното възпитание
[The Future depends on Present and Past. The Legacy of Preschool Education] /
РадкаСлавова / Radka Slavova
583–595: Дружество „Майчинагрижа“ ипървитедетскиградинивПловдив
[The association „Mother’s Care“ and the fi rst kindergartens in Plovdiv] /
ПламенРадев / Plamen Radev
743–757: Предучилищното възпитание в Перник и региона
[Preschool Education in Pernik Region] /
АнтоанинаЧернева / Antoanina Tcherneva
1223–1237: Елка Петрова и съвременността: опит за актуализация
и амплификация на теорията за единство на основните дейности
[Elka Petrova and the Contemporaneity: Attempted Update
and Amplifi cation on Theory of Fundamental Activities Unity] /
Елка Янакиева / Elka Yanakieva

300 ГОДИНИОТРОЖДЕНИЕТОНАЖАН-ЖАК РУСО (1712) /
300 YEARS SINCE THE BIRTH OF JEAN-JACQUES ROUSSEAU (1712)
391–413: Учителят – начинът наживот. 250 години „Емил, или за възпитанието“ (1762)
[The Teacher – A Way of Living. 250 Years „Emile, or for the Education“ (1762)] /
МаргаритаКолева / Margarita Koleva, ЙорданКолев / Jordan Kolev
413–419: Животът и индивидуалният възпитателен функционализъм на Жан-Жак Русо
[Life and Individual Educational Functionalism of Jean-Jacques Rousseau] /
Пламен Радев / Plamen Radev

АКТИВНО УЧИТЕЛСТВО: ОПИТЪТ НА ИНСТИТУТА „OТВОРЕНО ОБЩЕ-
СТВО“ ОТПРИЛАГАНЕТОНАИНОВАЦИОНЕНМОДЕЛЗАПРОФЕСИОНАЛНО
РАЗВИТИЕНАУЧИТЕЛИТЕВБЪЛГАРИЯ / TEACHER LEADERSHIP: THE OPEN
SOCIETY INSTITUTE EXPERIENCE IN IMPLEMENTATION OF AN INNOVATIVE
MODEL OF TEACHERS’ PROFESSIONAL DEVELOPMENT IN BULGARIA
686–701: Активното учителство като подход „отдолу нагоре“ към образователната реформа
[Teacher leadership as a bottom-up approach to the educational reform] /
Дейвид Фрост / David Frost, Боян Захариев / Boyan Zahariev, ПетяКабакчиева / Petya Kabakchieva, Марияна Георгиева /
Mariana Georgieva, Марияна Банчева / Mariana Bancheva, Илко Йорданов / Ilko Yordanov

701706: Развитие на учителското лидерство в Турция
[Building Teacher Leadership in Turkey through Teacher Led Development Works] /
Айтач Гьогюш / Aytac Gogus
706–715: Професионалното развитие на учителите
[Teachers Professional Development] /
Марияна Георгиева / Mariyana Georgieva
715–719: Адаптиране на учителя към първокласниците
[Teacher’s Adapting to the First Grade Students] /
Славка Борисова / Slavka Borissova
719–722: Децата обичат да бъдат обичани
[Children Love Being Loved] /
Иванка Николова / Ivanka Nikolova
722–725: Шумът в училище – опит за намиране на подход за намаляването му
[The Noise in the School – Experience in Finding an Approach to Reduce it] /
РозалияДимкова / Rozalia Dimkova

ДИСКУСИОННО / DISCUSSION
679–686: Към дискусията за електронните учебници
[To the discussion of electronic textbooks] /
ВасяДелибалтова / Vasya Delibaltovа
1020–1032: Информационните системи за отчитане и оценка на преждевременно напусналите училище
(Актуално състояние, проблемни моменти и възможности за промяна)
[Information System for Recording the Early School Leavers – Current Status, Problems and Possibilities for a Change] /
Йосиф Нунев / Yosif Nunev
1032–1043:Домашнотообучение: погледкъмоснованиятазаизбор
[Homeschooling and Pointing out the Main Reasons for Taking up that Option] /
БилянаГъркова / Biliana Garkova

ДОБРИПЕДАГОГИЧЕСКИПРАКТИКИ / GOOD EDUCATIONAL PRACTICES
167–177: Това трябва да го знае всяко дете
[ Each Child Must Know It] /
Татяна Атанасова / Tatyana Atanassova / ИванкаПампова / Ivanka Pampova
177–186: Наулицатаеопасно
[Dangerous Streets] /
ТаняЯнчева / Tanya Yancheva / ЗояКацарова / Zoya Katzarova
186–189: За пътя, за пътните знаци, за децата
[About the Road, Road Signs and Children] /
ЕленаСтоева / Elena Stoeva
462–470: Комуникативноориентирано образование и упражненията по български език в 1.–4. клас
[Communicative Oriented Education and Learner’s Activities in Bulgarian Language in the 1st–4th Grade] /
МарианаМандева / Mariana Mandeva, Павлина Ангелова / Pavlina Angleova, Татяна Азгорова / Tatyana Azgorova
470–479: Система от упражнения за съставяне на прости текстови задачи в първи клас
[A System of Exercises in Drawing up Simple Text Problems for First Grade] /
Велина Пенчева / Velina Pencheva
479–490: Значениенаинтереситекъмприродата заразвитиетонаприродонаучна грамотност вначалнотоучилище
[Signifi cance of the Interests Towards the Nature for the Development of Scientifi c Literacy in the Primary School] /
ИванкаКирилова / Ivanka Kirilova
490–494: Повишаване на професионалната квалификация на учителите
[Increasing the Professional Qualifi cations and Standarts of Teachers] /
Delyana Karaivanova / Деляна Караиванова
494–500: Подходи в работата с родителите и ролята на семейството в процеса на интегриране  на децата
със специални образователни потребности в детската градина
[Approaches in Parent Training and the Role of Family in the Process of Integrating Children
with Special Educational Needs in Kindergartens] /
ГаляНиколова / Galya Nikolova
500–508: Взаимодействиетомежду институциите – гарант за качеството на интегрираното обучение
в детската градина (тренинг практикум)
[Interaction Between Institutions –A Guarantee for the Quality of Integrated Education
in Kindergarten (Training)] /
Антоанина Чернева / Antoanina Tcherneva
508–515: Образователна технология за усвояване на геометрични знания от 4–5-годишните деца
[An Educational Technology for Assimilating Geometrical Knowledge for 4–5-years Old Children] /
ГалинкаЧингова / Galinka Chingova
515–519: Бизнесобучениевдетскатаградина
[Business Training in the Kindergarten] /
КрасимираКостова / Krasimira Kostova, ПетяДрагоданова / Petia Dragodanova
519–523: Бизнес култура, бизнес умения и комуникации в детската градина
[Business Culture, Business Knowledge, Communications in the Kindergarten] /
МиленаКожухарова / Milena Kojuharova
523–534: Детската безопасност
[Child Safety] /
Любимка Габрова / Lyubimka Gabrova
534–542: Летният отдих на децата сред природата
[Children’s Time off Spent in Nature] /
Veska Nencheva / Веска Ненчева
542–551: Баба приказки разказва
[My Granny tells Tales] /
Кева Захариева / Keva Zaharieva, Мария Мичева / Maria Micheva

ЕВРОПЕЙСКИ ТЕНДЕНЦИИ И ПРЕДИЗВИКАТЕЛСТВА В РЕЛИГИОЗНОТО ОБРАЗОВАНИЕ /
EUROPEAN TENDENCES AND CHALLENGES IN RELIGIOUS EDUCATION
1542 -1555; Мултикултурен контекст на европейското религиозно образование – тенденции и предизвикателства
[Multicultural Сontext of European Religious Education – Trends and Challenges] /
МагдаленаЛегкоступ / Magdalena Legkostup

ИЗСЛЕДОВАТЕЛСКИОПИТ / RESEARCH EXPERIENCE
430–438: Условия в средата на Медицинския университет и тяхното влияние върху адаптацията 
на чуждестранните студенти
[Conditions at the Medical University and their Infl uence on the Adaptation of Foreign Students] /
СлавкаТошкова-Христозова / Slavka Toshkova-Hristozova

ИЗСЛЕДОВАТЕЛСКИПАРАЛЕЛИ/ RESEARCH PARALLELS
1063–1077: Подходи и модели за изследване на социалната компетентност за целите
на психолого-педагогическата диагностика
[Social Competence Psychological and Educational Diagnostics – Research Approaches and Models] /
БистраМизова / Bistra Mizova
1260–1271: Външни прояви на психиката чрез невербалната комуникация
[External Psychically Manifestation through Non-Verbal Communication] /
Любомир Гeоргиев / Lubomir Guerguiev

ИСТОРИЯНА БЪЛГАРСКОТООБРАЗОВАНИЕ /
BULGARIAN HISTORY OF EDUCATION
1077–1095: Петото колело на държавната колесница
[The Fifth Wheel Chariot of State] /
Йордан Колев / Jordan Kolev

КНИЖНИНА / BOOK REVIEWS
566–571: Голямоизследваненатворчествотоикреативността
[A Signifi cant Investigatioin of Creativity] /
Борис Минчев / Boris Minchev
571–573: Откровено и научно за „Психология на творчеството“
[Openly and Scientifically about“ Creative Psychology“] /
ЙоанаЯнкулова / Yoana Yankulova
884–888: Ценно помагало за психолози и педагози
[Valuable Handbook for Psychologists and Educationalists] /
Любен Десев / Lyuben Desev
888–891: Защолекуванинаркоманинесеинтегриратвобществото
[Why Could not Cured Drug Addicts Be Integrated in the Society Afterwards ] /
Иванка Атанасова / Ivanka Atanasova
1050–1053:Новаиполезна книга
[An New and Useful Book] /
Вяра Гюрова / Viara Gyurovа
1211–1213: Очаквана и полезна
[An Interesting and Useful Book] /
Емилия Василева/ Еmilia Vassilevа
1366–1369: Обучението по религия – диалог и инклузия
[Religion Education – Dialogue and Inclusion] /
Пенка Костова / Penka Kostova
1369–1372: Културно-историческото наследство като национално богатство
[Cultural and Historical Heritage – a National Treasure] /
Ирина Колева / Irina Koleva

МНЕНИЯ И ПОЗИЦИИ / POINTS OF VIEW
143–151: Мениджмънт на детската група
[Preschool Group Management] /
Славейка Аврам/ Slaveyka Avram
151–156: За квалификацията на непедагогическите кадри – „Как да работим с агресивните деца?“
[About the Qualifi cation of Non-Pedagogic Staff – How to Work with Aggressive Children?] /
Юлия Дончева / Julia Doncheva
156–162: Делегиране на права чрез комисиите в детската градина
[Delegating Rights Through Kindergarten Committees] /
Маргарита Абрашева / Martha Abrasheva
162–167: Иновационни и интерактивни методи в квалификационната дейност на педагогическия колектив
[Innovative and Interactive Methods of Qualifying the Pedagogic Team] /
Стоилка Ташева / Stoilka Tasheva / Севда Лукайчева / Sevda Lykaychev
372–375: Противопоставяне
[Oppositions]/
П. Ердниев / P. Erdniev
449–458: С иновативен поглед към личността на детето
[With Innovative Insight into the Child’s Personality] /
Маргарита Абрашева / Margarita Abrasheva, Любимка Габрова / Lyubimka Gabrovа
458–462: За агресията при децата от предучилищна възраст
[About the Children’s Aggression in Preschool Age] /
Даниела Димитрова / Daniela Dimitrova
НАУЧНО-ПРИЛОЖНИ ИЗСЛЕДВАНИЯ /
APPLIED EDUCATIONAL RESEARCHES
109–118: Самооценка на дидактическата компетентност на студентите от специалностите
„Предучилищна и начална училищна педагогика“ и „Начална училищна педагогика с чужд език“
[Self-Assessment of Didactical Competence of Students in Preschool and Primary School Education
and in Primary School Education with Foreign Language] /
Мария Тенева /Mariya Teneva
118–126: Съвременното развитие и особености на детската игра
[Contemporary Development and Peculiarities of a Child Play] /
Иван Миленски / Ivan Milenski
126–135: Значение на детското любопитство в процеса на опознаване
и стимулиране на интересите към природата
[Signifi cance of Children’s Curiosity in the Process of Learning and Stimulating Interests Towards the Nature] /
Иванка Кирилова / Ivanka Kirilova
135–143: Прилагане на компютризирана схема по предмета „Човекът и природата“ в начална училищна степен
за обучение на ученици с интелектуални затруднения
[Applying a Computer Sheme for Teaching Students with Mental Problems in Man and Nature Lessons] /
Милен Замфиров / Milen Zamfirov
327–362 Актуални аспекти на образованието по социални дейности в контекста на стратегическото планиране
за развитие на социалните услуги
[Actual Aspects of Education in Social Activities in the Context of the Strategic Planning for Development of Social Services] /
Сашо Нунев / Sasho Nunev
362–367: Детепътува в автомобила
[A Children Traveling in Car] /
Красимира Михайлова / Krassimira Michaylova
367–372: Ролята на възрастните приформиране на нагласи за тютюнопушене при 4–5–6-годишни деца
[The Role of Adults in the Formation of 4–5–6 Years Old Children Attitudes for Smoking] /
Вилия Великова / Vilia Velikova

НОВИ КНИГИ / NEW PUBLICATIONS
375–377: Книгата „Наркоманията – бич върху нашите чеда“, принос на една изявенаучителка в борбата
със зависимостта от наркотиците сред младите хора
[„The Narcotic Addiction – A Scourge For Our Children“, A Contribution /
Of One Manifested Teacher For The Fight Against The Dependency On Drugs Amongst The Young“] /
Иванка Атанасова / Ivanka Atanasova

ОБРАЗОВАНИЕИКУЛТУРА / EDUCATION AND CULTURE
757–769: Идеите и възгледите наВасилМанов за социалната педагогика
[Manov’s Ideas and Views on Social Pedagogy] /
Клавдия Сапунджиева / Klavdia Sapundjieva 
769–779: Мечтата за свобода и педагогиката
[The Dream of Freedom and Pedagogy] /
Йордан Колев / Jordan Kolev
779–796: Откриване на детството като културно-исторически феномен
[Discovering the Childhood as a Cultural and Historical Phenomenon] /
Милка Терзийска / Milka Terziyska

ОБРАЗОВАНИЕ, КУЛТУРА, РЕЛИГИЯ / EDUCATION, CULTURE, RELIGION
595–608: Образованието на бъдещето
[The Future of Education] /
Боян Лалов / Boyan Lalov
608–617: Напразни или ненапразни са усилията на любовта?
Преподаване на Шекспир посредством театър в Софийския университет
[Abours Lost or Labours Won? Teaching Shakespeare Through Performance At Sofi a University] /
Георги Няголов / Georgi Niagolоv
617–627: Взаимодействиетона образователни, религиозни иинтеркултурни ценности в историята на румънския народ
[Interaction of Educational, Religious and Intercultural Values in The History of Romanian People] /
Дорин Опри / Dorin Corneliu Opri

ОТЗВУКОТ АКТУАЛНИСЪБИТИЯ / ECHO CURRENT EVENTS
1237–1248: Петата национална конференция по предучилищно образование
„Во-димбъдещето за ръка“ – Велико Търново, 2012, през погледа на чуждестранните гости
[The Fifth Conference to Preschool Education“Taking the Future by the Hand“ – Veliko Tarnovo, 
2012 in the Opinion of the Foreign Guests] /
Екатерина Миновска / Ekaterina Minovska

ПЕДАГОГИЧЕСКИРАКУРСИ / PEDAGOGICAL PERSPECTIVES
1343–1350: Радостта от познанието – неизчерпаемресурс за поколенията
[The Joy from the Knowledge – Inexhaustible Resource for the Generations] /
Боян Лалов / Boyan Lalov
1350–1359: Идеите на Учителя за възпитанието и образованието – с днешна дата
[Petar Dunov’s Ideas about Education Today] /
Илка Бирова / Ilka Birova

ПРАВНОИГРАЖДАНСКООБРАЗОВАНИЕ / LEGAL AND CIVIC EDUCATION
903–917: За правата на детето и възпитанието
[About Child’s Rights and Upbringing (Education)] /
Вяра Гюрова / Viara Gyurova
917–932: Педагогически проекции на идеята за „космополитното гражданство“
[Pedagogical Projections of the Idea for „Cosmopolitan Citizenship“] /
Сийка Чавдарова-Костова / Siyka Chavdarova-Kostova
932–940: Приносът на родителите за училищния климат и гражданското общество
[Parents’ Contribution to the School Climate and to the Civil Society] /
Марияна Георгиева / Mariyana Georgieva

ПРИЛОЖНИИЗСЛЕДВАНИЯ / APPLIED RESEARCHES
627–648: Мениджмънтнаученическияклас – едназначиматемаспродължение
[Classroom Management – A Topic for Further Consideration] /
Силвия Николаева / Silvia Nikolaeva
648–660: Използване на електронното портфолио на учащия в процеса на обучение
[Use of Learner’s e-Portfolio in Instruction] /
Галина Георгиева / Galina Georgieva
660–666: Значение на детската игра
[The Importance of Children’s Play] /
Ася Велева / Asya Veleva
666–672: Още една идея
[Another Idea] /
Галина Стоянова / Galina Stoyanova
672–679: Българскотонароднотворчество – изворна красотаиродолюбие
[Bulgarian folklore – a source of beauty and patriotism] /
Анна Иванова / Anna Ivanova
796–803: Конфликтитемежду децата в предучилищна група
[Conflicts between prescool children] /
Антоанета Първановска / Antoaneta Parvanovska
803–808: Творчеството на учителя в детската градина заформиране на игрова култура чрез театрализирана игра
[Creativity of teachers in kindergardens for formation of culture game by game drama] /
Милка Тодороваа / Milka Todorova
808–821: Институционализираното гражданско участие на родителите в управлението на детската градина
[The Institutionalized Civil Participation of Parents in the Kindergarten Management] /
Цеца Георгиева / Tsetsa Georgieva
821–827: Модели на взаимодействиемежду семейството, детската градина и началното училище
[The Family in the Kindergarten And tn the Primary School – Patterns Of Interaction] /
Светла Терзиева / Svetla Terzieva
827–846: Теоретичен аспект на проектнобазираното обучение
[A Theoretical Aspect of the Project-Based Learning] /
Тонка Панайотова / Tonka Panayotova
846–852: За някои педагогически аспекти при работа по проект, базирани на обучението по английски език
[For Some Pedagogical Aspects on the Project Work Based of the Education in English] /
Мариета Маркова / Marieta Markova
852–868: Връзките събиране–изваждане и умножение–деление и пропедевтиката на понятието уравнение
в началното обучение по математика
[The Interrelations Between Addition–Subtraction and Multiplication–Division and The Preliminary Teaching
of The Concept of an Equation in Primary School Course of Mathematics ] /
Иванка Минчева / Ivanka Mincheva
868–873: Родителите и другите възрастни – партньори и помощници на учителите в процеса
на образование и възпитание на децата
[Parents and Other Adults as Partners and Assistants of Teachers in Children’s’ Education and Upbringing] /
Десислава Дянкова / Радка Пенева / Desislava Dyankova / Radka Peneva
873–884: Особености на ученето чрез диалог в природонаучното обучение в началното училище
[Features of Learning Through the Dialogue in Science Education at Primary School] /
Иванка Кирилова / Ivanka Kirilova
1146–1166: Как да превърнем класната стая в сцена, на която децата учат. Драма-техники
[How to Transform the Classroom Into a Stage, Where the Children Can Study. Drama Technics] /
Радка Василева / Radka Vassileva
1166–1180: НепознатиятСократ: критиканаСократоватабеседавобразованието /
[The Unknown Socrates: Criticizing the Socratic Dialogue in Education] /
Веска Гювийска /Veska Guviiska
1180–1197: Самооценка и трудности в развитието при деца и юноши на разведени родители
[Self-Assessment and Developmental Diffi culties in Children and Adolescents of Divorced Parents] /
Боряна Теодосиева / Boryana Teodosieva
1197–1204: Речевото развитие на децата от подготвителната за училище група
[Talkative Development of Children From Pre-School Kindergarden Group] /
Величка Ихтиманска / Velichka Ihtimanska
1204–1211: Детската градина – основен фактор за овладяване на българския език при децата билингви
[The Kindergarten – Main Factor in Mastering Bulgarian Language for Bilingual Children] /
Мария Игнатова / Maria Ignatova

ПРОФЕСИОНАЛНА ПЕДАГОГИКА / PROFESSIONAL EDUCATION
1117–1135: Професия и професионална дейност – основни категории в професионалната педагогика /
[Profession and Professional Activity – Basic Categories in the Professional Training] /
Антонина Недкова / Antonina Nedkova
1135–1146: Между вертикала и хоризонтала, или модел за обвързване между професионалната квалификация
и кариерното развитие на учителите
[Between Vertical and Horizontal or Model for Binding Between Professional Qualifi cation and Career
Development of the Teachers] /
Илиана Петкова / Iliana Petkova

СПОДЕЛЕНО / SHARED EXPERIENCE
725–732: Финландия – образованието като национална ценност
[Finland – Education as a national Value] /
Дина Димитрова / Dina Dimitrova
1043–1050: Теорията на професор Рувен Фойерщайн и произтичащите от нея инструменти за стимулиране
на когнитивното развитие
[Prof. Reuven Feuerstein’s Theory and the Instruments for Stimulating the Cognitive Development that Come from It.] /
Женя Милушева / Jenya Miloucheva

 

СРАВНИТЕЛНО ОБРАЗОВАНИЕ / COMPARATIVE EDUCATION
1095–1102: Училищнимрежи за обучение в Aнглия: условия за развитие
[School-Based Learning Networks in England: Conditions for Development] /
АлександраКовачева / Alexandra Kovacheva
1102–1117: Этапыстановления и развития этнического компонента в содержании высшего педагогического
образования в Kазахстане
[Formation and Development Stages of Ethnic Component in The Content of Higher
Pedagogical Education in Kazakhstan] /
Шакира Мухтарова / Shakira Mukhtarova
1248–1260: Changes in University Teaching – the Road from Knowledge to Competencies /
Sladana Anzelkovic, Zorica Stanisavljević Petrović

СЪВРЕМЕННИИНТЕРДИСЦИПЛИННИРАКУРСИ / CONTEMPORARY INTERDISCIPLINARY PERSPECTIVES
940–959:Дислексията от психолингвистично гледище
[Dyslexia in a Pshycholinguistic Aspect] /
Стела Богомилова / Stela Bogomilova

ТЕОРЕТИЧНИИЗСЛЕДВАНИЯ / THEORETICAL RESEARCHES
419–430: Аспектиза същносттана гражданското образование
[Aspects about the Essence of Civic Education] /
Цецка Коларова / Tsetska Kolarova

ТЕОРЕТИЧНИ И НАУЧНИ ИЗСЛЕДВАНИЯ /
THEORETICAL AND 
SCIENTIFICAL RESEARCHES
1478–1497: Динамика на отношението: емоционална интелигентност – етнически предразсъдъци и стереотипи
[Dynamics of Relationship: Emotional Intelligence – Ethnic Prejudices and Stereotypes] /
Елена Витанова / Elena Vitanova
1497–1509: Диагностика и профилактика суицидального поведения школьников и молодежи /
[Diagnosis and Prevention of Suicidal Behaviour of School Children and Youth] /
Gulmira Kassen, Aigerim Mynbayeva
1509–1521: Възглединаучениците заправото, законаинаказанията
[Views of the Students for the Right, the Law and the Penalties] /
Наталия Витанова / Natalia Vitanova
1521–1542: Технологичен модел на развлечението като допълнителна форма на педагогическо взаимодействие
в условията на детската градина
[Technological Мodel of Еntertainment Used as an Additional form of Pedagogical Interaction in the Kindergarten] /
Галина Благомилова / Galina Blagomilova

ТЕОРЕТИЧНИИПРИЛОЖНИИЗСЛЕДВАНИЯ / THEORETICAL AND APPLIED RESEARCHES
959–979:Изследваненаетническитепредразсъдъцинамладитебългари
[Study of Ethnic Prejudices of Young Bulgarians] /
Зорница Ганева / Zornitza Ganeva

979–986: В помощ на оценката на риска от възникване на зависимости в юношеска възраст /
[Support to the assessment of addiction risk during adolescence] /
Юри Кацаров Yuri Katsarov
986–993: Ефективност в управлението и организацията на детската градина
[Efficiency of Kindergarten in the Management and Organization] /
Милкана Мушанова / Milkana Mouchanova
993–1001: Образователните софтуерни продукти в часовете по български език и литература в I–IV клас –
на какви изисквания трябва да отговарят? /
[Educational Software Products in the Hours in Bulgarian Language and Literature in I–IV Class –
Of What Rules Laid Down by Must Meet?] /
Виолета Кюркчийска / Violeta Kyurkchiyska

1001–1012: Модел на езиково и креативно развитие на 2–10-годишни деца
[Model for Language and Creative Development of 2-10 Years Old Children] /
Цветелина Панайотова / Tzvetelina Panaiotova
1012–1020: Подготовка за ограмотяване на 6-7 годишните деца
[Training for Liquidation of Illiteracy of the 6 to 7 Years Old Children] /
Виолета Златева / Violeta Zlateva
1271–1296: Контролнооценъчните умения на учителите
[Teacher’s Skils for Control and Evaluation] /
Николай Колишев / Nicolai Kolishev
1296–1314: Проектнобазиранотообразованиевинтеркултурнасреда
[Project Based Education in the Multicultural Environment] /
Ксения Семизорова / Ksenia Semizorova
1314–1319: Практически подходи за формиране на екологично поведение в детската градина
[Practical Approaches to Formation of Environmental Behaviour in Kindergarten] /
Веселка Матеева, Таня Александрова, Юлия Чокова / Vesselka Mateeva, Tania Aleksandrova, Julia Chokova
1319–1331: Учим се да работим по проекти
[We learn to work on projects] /
Тонка Панайотова / Tonka Panayotova
1331–1343: Подготовка на 6–7-годишните деца за писане
[Preparation of 6–7 year olds writing] /
Любимка Габрова / Lyubimka Gabrova

ТЕОРИЯИОПИТ / THEORY & PRACTICE
19–29: Хартата наСъвета на Европа за образованието за демократично гражданство и образованието по правата
на човека – проекции върху педагогическата теория и практика
[The Council of Europe Charter on Education for Democratic Citizenship and Human Rights Education –
Projections on Education Theory and Practice] /
Сийка Чавдарова-Костова / Habil Siyka Chavdarova – Kostova
29–42: Международното изследване на гражданското образование (ICCS) и неговото значение
за образователната практика
[The International Civic and Citizenship Education Study (ICCS) and its Relevance for Educational Practice] /
Клаудия Ленц / Claudia Lenz

42–56: За човешките и детските права и условията, които ги правят реалност в сектора на образованието
[About Human and Children’s Rights and Circumstances Which Make them Reality in the Education Sector] /
Вяра Гюрова / Viara Gyurova
56–68: Възприятия, нагласи и ценности на българските ученици в областта на гражданското образование
[Civic Perceptions, Values and Attitudes of Bulgarian Students – National Findings from the IEA International Civic
and Citizenship Education Study – ICCS 2009] /
Светла Петрова / Svetla Petrova
68–79: Гражданско образование при студенти с педагогически профил
[Civic Education for Students With Educational Profile] /
Цонка Каснакова-Иванова / Tsonka Kasnakova-Ivanova
79–91: Европейско кариерно образование в български условия (как отново да наваксваме)
[Carrier Education Under the Bulgarian Conditions – How to Catch Up Once Again] /
Яна Рашева-Мерджанова / Yana Rascheva-Merdjanova
91–109: Децата вцелевите рисковигрупиза социалниуслуги
[Children in Focused Social Services Risk Groups] /
Цецка Коларова / Tsetska Kolarova
213–228:Социална значимостна родителскитеправаизадължения
[Social Importance of Parents’ Rights and Obligations] /
Цецка Коларова / Tsetska Kolarova
228–237: Методи за оценка на ранното когнитивно развитие
[Methods for Evaluation of early Cognitive Development] /
Хариета Манолова / Harieta Manolova
237–247: Цифрите в света на детето (45 методически похвата за предучилищна подготовка)
[The Figures in a Child’s World (45 Methodical Techniques for Preschool Preparation) ] /
Даринка Гълъбова / Darinka Galabova
247–262: Системаотупражнения зарешаваненапроститекстовизадачив I клас
[System of Exercises for solving Simple Text Problems for I Grade] /
Велина Пенчева / Velina Pencheva
262–274: Възможностинаучебницитепо „Човекътиприродата“ за III класзастимулираненадетскитеинтереси
[Possibilities of the Textbooks on the Subject“ Man and Nature“ for III Grade for stimulating Children’s Interests] /
Иванка Кирилова / Ivanka Kirilova
274–285: Приложението на програмата „Развитие на критическотомислене чрез четене и писане“
по учебния предмет „Човекът и природата“ в IV клас
[Implementation of strategies for the program „Reading and Writing for Critical Thinking – RWCT“ in the
teaching of the subject Man and Nature in IV grade] /
Даниела Димова / Daniela Dimova
285–297: Художествени техники за активизиране на въображението при 7-годишни деца
в обучението по изобразително изкуство
[Art Techniques for activating the Imagination of Seven-Year-Old Children in Art Classes] /
Лиляна Расокова / Lilyana Rasokova
297–317: Енциклопедични знания за любопитковци – помощен материал по глобалната тема „Слънчева система“
[Encyclopedic knowledge for student, with a strong interest – supporting material on global theme:“Solar System“] /
Соня Георгиева / Sonya Georgieva, Петър Цанков / Petar Cancov
317–327: Родителите – партньори на училището. Практически идеи за привличане на родителите роми
като партньори на училището
[The Parents – Partners of the School. Practical Ideas for Appealing Parents of Rome origin as School Partners] /
Дияна Димитрова / Diyana Dimitrova

ТРАДИЦИЯИСЪВРЕМЕННОСТ / TRADITION AND MODERN TIMES
551–560: Поява и развитие на предучилищното възпитание в община Хитрино, област Шумен
[The Rise and Development of Preschool Education at Municipality of Hitrino, Shumen District] /
Антонина Стоянова / Antonina Stoynova
560–566: Петдесет години Целодневна детска градина „Изворче“ в Перник
[Fifty Years All Day Kindergarten 8″Izvorche“ in Pernik] / |
Нонка Кръстева / Nonka Krasteva

ЧУЖДЕСТРАНЕНСЪВРЕМЕНЕНОПИТ / FOREIGN MODERN EXPERIENCE
438–449: Предучилищното образование в Република Чехияи в европейския контекст
[Preschool Education in Czech Republic in the European Context] /
Иржи Прокоп / Jiří Prokop

ЮБИЛЕЙ / ANNIVERSARY
377–380: ЗдравкаНовакова – преподавателитворец
[Zdravka Novakova – Lecturer and Creator] /
Здравко Лалчев / Zdravko Lalchev, Маргарита Върбанова / Margarita Varbanova
1359–1366: Достоен живот, отдаден на просвещението… (Проф. Стойка Здравкова –
един съвременен будител, на 70 години)
[A Dignifi ed Life, Devoted to Enlightment. Prof. Stoyka Zdravkova – a contemporary educator, 70 years old] /
Галя Христозова / Galya Hristozova

1394–1404: ЯНУШ KОРЧАК – ВЕЛИК ХУМАНИСТ И ПЕДАГОГ /
JANUSZ KORCZAK – GREAT HUMANIST АND PEDAGOGUE
1404–1411: ЕВОЛЮЦИЯ НА ПРАВАТА НА ДЕТЕТО / EVOLUTION OF THE RIGHTS OF THE CHILD
1411–1416: Законът на Корчак за социално приобщаване на децата. Детско гражданство
[The Korczak’s Right to Social Participation of Children the Citizenship of Children] /
Марек Михалак / Marek Michalak
1416–1426: Модел на социално възпитание в творчеството на януш корчак
[Models of Social Education of Janusz Korczak Work] /
Траян Попкочев / Trayan Popkochev

1426–1434: За детето, детството или наука за него?
[For the Child, Childhood and the Children Research?] /
Албена Чавдарова / Albena Chavdarova
1434–1445: On the Rights of Small Children Raised Outside Families /
Maria Kolankiewicz

1445–1453: Съвременен отзвук на посланията на Януш Корчак за детството, децата и техните права
[Contemporary Echo of the Janusz Korczak’s Messages for the Childhood, Children and Their Rights] /
Сийка Чавдарова-Костова / Siyka Chavdarova-Kostova
1453–1462: „Restless Boys“ by Janusz Korczak. Seven Portraits /
Małgorzata Chrobak
1462–1478: Януш Kорчак – душата на детето
[Janusz Korczak – Hеаrt of the Child] /
Валентин Вергилов / Valentin Vergilov

Your Image Description

Свързани статии:

Default Thumbnailсп. „Педагогика“ , книжка 3, година LXXXV, 2013 Default Thumbnailсп. „Педагогика“ , книжка 4, година LXXXV, 2013 Default ThumbnailГодишно съдържание на сп. „Педагогика“ 2013 Default ThumbnailГодишно съдържание на сп. „Педагогика“, 2014 г.

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Annual Contents of the Foreign Language Teaching Journal, 2012

Next article

Годишно съдържание на сп. „История“ 2012 г.

Next article

Годишно съдържание на сп. „История“ 2012 г.

Научните списания, издавани от „Аз-буки” – в ERIH PLUS

Chemistry, Number 1/2013, Volume 22

Последни публикации

  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5-6/2024, година XXVI
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2024, година XXVI
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 2-3/2024, година XXVI
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 1/2024, година XXVI
  • Годишно съдържание  сп. Професионално образование,  том XXV (2023 г.)
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 6/2023, година XXV
  • Vocational Education, Number 5/2023, Volume 25
  • Vocational Education, Number 4/2023, Volume 25
  • Vocational Education, Number 3/2023, Volume 25
  • Vocational Education, Number 2/2023, Volume 25
  • Vocational Education, Number 1/2023, Volume 25
  • Annual contents of Vocational education journal vol. 24/ 2022
  • Vocational Education, Number 6/2022, Volume 24
  • Vocational Education, Number 5/2022, Volume 24
  • Vocational Education, Number 4/2022, Volume 24
  • Vocational Education, Number 3/2022, Volume 24
  • Vocational Education, Number 2/2022, Volume 24
  • Vocational Education, Number 1/2022, Volume 24
  • Годишно съдържание сп. Професионално образование 2021 г.
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 6/2021, година XXIII
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5/2021, година XXIII
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2021, година XXIII

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"