"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Vocational Education
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Vocational Education
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Strategies for Policy in Science and Education Съдържание на сп. “Стратегии на образователната и научната политика” 2024 г.

Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5/2024, година XXXII

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
25-10-2024
in Съдържание на сп. “Стратегии на образователната и научната политика” 2024 г.
A A

Managing a Positive and Life-Skills Development in the School-Based Curricula: a Literature Review on the Sustainable Education

Dr. Lindita Durmishi, Assoc. Prof.,
Dr. Ardian Durmishi
“Aleksander Xhuvani” University
Prof. Milena Filipova
South-West University “Neofit Rilski”
Dr. Silva Ibrahimi
Albanian University

https://doi.org/10.53656/str2024-5-1-man

Abstract. The current paper aims to give a comprehensive exploration of the Life Skills resources and sustainable development and the effectiveness of programs in the general development and positive identity of students in the Albanian educational system…

SEE MORE

 

 

 

 

Проучване ролята на образованието за икономическото развитие на регионите в България

Проф. д-р. Николай Стоенчев
Bulgarian Academy of Sciences (Bulgaria)
Доц. д-р. Яна Хрисчева
University of National and World Economy

https://doi.org/10.53656/str2024-5-2-stu

Absract. Настоящото изследване е посветено на изучаване влиянието на образователната структура на заетите лица върху постигнатите икономически резултати…

SEE MORE

 

 

 

Application of the Competency Model in Business Administaration Higher Education in Horizon 2030

Prof. Nadya Mironova,
Dr. Tatyana Kicheva, Assoc. Prof.,
Dr. Miglena Angelova, Assoc. Prof.
University of National and World Economy

https://doi.org/10.53656/str2024-5-3-app

Abstract. The aim of the article is to establish the extent to which the education in Business Administration at the University of National and World Economy helps to acquire the main key competencies included in the European Qualification Framework…

SEE MORE

 

 

 

Verbal Aggression as a Product of the Minimized or Missing Functions of Social Intelligence

Dr. Yavor Georgiev, Assist. Prof.,
Dr. Vesela Mareva
Trakia University

https://doi.org/10.53656/str2024-5-4-ver

Abstract. This article aims to present conclusions from an analysis of issues surrounding verbal aggression, particularly in cases where social intelligence is lacking among young individuals…

SEE MORE

 

 

 

Природонаучната грамотност в учебните програми по човекът и природата и биология и здравно образование

Dr. Isa Hadjiali, Assoc. Prof.
Sofia University
Доц. д-р Теодора Коларова
University of Plovdiv “Paisii Hilendarski”

https://doi.org/10.53656/str2024-5-5-nat

Absract. Статията представя изследване, насочено към установяване на степента, в която са зададени основни аспекти на природонаучната грамотност в учебните програми по човекът и природата V – VI клас и биология и здравно образование VII – X клас (прогимназиален и първи гимназиален етап)…

SEE MORE

 

 

 

Image Generative Programs of Artificial Intelligence and Their Use in Educational Disciplines of Linguistics, Literature, And Arts – The Semiotic Aspects

Prof. Christo Kaftandjiev, Prof. Vesselina Valkanova
Sofia University

https://doi.org/10.53656/str2024-5-6-ima

Abstract. The authors analyse in the Literature Review some of the world’s most important scientific books and articles on the following topics – Artificial Intellect (AI); AI image generative programs (Midjourney and others); semiotics and semantics; intertextuality; metaphors; variants/Invariant and redundancy…

SEE MORE

 

 

 

Модел за изучаване на учебен предмет „Изкуствен интелект“ – концептуални и съдържателни ракурси

Инж. Илиян Василев, докторант
Sofia University

https://doi.org/10.53656/str2024-5-7-mod

Absract. В статията е предложен модел на задълбочена подготовка върху съвременните концепции и практики на изкуствения интелект…

SEE MORE

 

 

 

Intensive Wellness Program – A Method for Optimizing Motor Condition

Sc. Darinka Ignatova, Assist. Prof.
Sofia University “St. Kliment Ohridski”

https://doi.org/10.53656/str2024-5-8-int

Abstract. The present material derives theoretical foundations with an emphasis on the development of the motor state, based on the application of an intensive wellness program…

SEE MORE

 

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailStrategies for Policy in Science and Education, Number 1/2024, Volume 32 Default ThumbnailStrategies for Policy in Science and Education, Number 2/2024, Volume 32 Default ThumbnailСп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4s/2024, година XXXII Default ThumbnailСп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6s/2024, година XXXII

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Още 2700 деветокласници преминаха успешно теста по природни науки

Next article

Заедно за децата

Next article
Заедно за децата

Заедно за децата

Представиха възможностите за обучение в Пекин

Представиха възможностите за обучение в Пекин

Националната галерия с безплатни програми за деца

В Националния етнографски музей ученици се учат да разпознават фалшификациите в историята

Последни публикации

  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5-6/2024, година XXVI
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2024, година XXVI
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 2-3/2024, година XXVI
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 1/2024, година XXVI
  • Годишно съдържание  сп. Професионално образование,  том XXV (2023 г.)
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 6/2023, година XXV
  • Vocational Education, Number 5/2023, Volume 25
  • Vocational Education, Number 4/2023, Volume 25
  • Vocational Education, Number 3/2023, Volume 25
  • Vocational Education, Number 2/2023, Volume 25
  • Vocational Education, Number 1/2023, Volume 25
  • Annual contents of Vocational education journal vol. 24/ 2022
  • Vocational Education, Number 6/2022, Volume 24
  • Vocational Education, Number 5/2022, Volume 24
  • Vocational Education, Number 4/2022, Volume 24
  • Vocational Education, Number 3/2022, Volume 24
  • Vocational Education, Number 2/2022, Volume 24
  • Vocational Education, Number 1/2022, Volume 24
  • Годишно съдържание сп. Професионално образование 2021 г.
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 6/2021, година XXIII
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5/2021, година XXIII
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2021, година XXIII

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"