"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Vocational Education
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Vocational Education
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Uncategorized

Mathematical Modelling of the Transmission Dynamics of Pneumonia and Meningitis Coinfection with Vaccination

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
22-05-2025
in Uncategorized
A A

ЧЕРНОВА – има формули и означения, които не се копират от текста, но не могат да се копират и като изображение, как да се процедира?

 

Deborah O. Daniel, Sefiu A. Onitilo,

Omolade B. Benjamin, Ayoola A.  Olasunkanmi

Olabisi Onabanjo University Ago Iwoye –  Ogun State, Nigeria

https://doi.org/10.53656/nat2025-1.04

Abstract. Pneumonia and meningitis pose substantial threats to global public health due to their high morbidity and mortality rates. This study investigates the dynamics of these diseases with a focus on coinfection and evaluates the effectiveness of vaccination as a control measure. Using a mathematical model, the transmission dynamics are explored and the basic reproduction number is derived to identify conditions for disease-free and endemic states. Numerical simulations analyze the impact of varying vaccination compliance levels, demonstrating that higher compliance significantly reduces the number of susceptible and infected individuals while increasing the vaccinated population. The study emphasizes the need for integrated public health strategies combining vaccination campaigns, efficient vaccine distribution, and supportive medical care to mitigate the burden of pneumonia and meningitis coinfections. These findings provide a framework for designing effective interventions aimed at reducing disease prevalence and improving public health outcomes.

Keywords: Pneumonia; Meningitis; Coinfection; Mathematical Modelling; Transmission Dynamics, Vaccination; Sensitivity Analysis

Log in to read the full text Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailMonitoring of Student Enrolment Campaign through Data Analytics Tools Default ThumbnailTechnology for the Formation of Research Skills in Students from Primary School Age in “Man and Natureˮ Education Default ThumbnailA Wellness Tооl to Perform Healthy Lifestyle Practices in the Bulgarian School System Default ThumbnailDynamics of a New Class of Oscillators: Melnikov’s Approach, Possible Application to Antenna Array Theory
Tags CoinfectionMathematical ModellingMeningitisPneumoniaSensitivity AnalysisTransmission DynamicsVaccination

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Най-добрите математици сред студентите

Next article

Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 1/2025, година XXXIV

Next article

Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 1/2025, година XXXIV

Премиерът Росен Желязков: 24 май е празник, върху чиито основи да градим нашето общо европейско бъдеще

Премиерът Росен Желязков: 24 май е празник, върху чиито основи да градим нашето общо европейско бъдеще

Българското неделно училище „Св. Св. Кирил и Методий“ в Египет възстановява работа

Българското неделно училище „Св. Св. Кирил и Методий“ в Египет възстановява работа

Последни публикации

  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5-6/2024, година XXVI
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2024, година XXVI
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 2-3/2024, година XXVI
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 1/2024, година XXVI
  • Годишно съдържание  сп. Професионално образование,  том XXV (2023 г.)
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 6/2023, година XXV
  • Vocational Education, Number 5/2023, Volume 25
  • Vocational Education, Number 4/2023, Volume 25
  • Vocational Education, Number 3/2023, Volume 25
  • Vocational Education, Number 2/2023, Volume 25
  • Vocational Education, Number 1/2023, Volume 25
  • Annual contents of Vocational education journal vol. 24/ 2022
  • Vocational Education, Number 6/2022, Volume 24
  • Vocational Education, Number 5/2022, Volume 24
  • Vocational Education, Number 4/2022, Volume 24
  • Vocational Education, Number 3/2022, Volume 24
  • Vocational Education, Number 2/2022, Volume 24
  • Vocational Education, Number 1/2022, Volume 24
  • Годишно съдържание сп. Професионално образование 2021 г.
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 6/2021, година XXIII
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5/2021, година XXIII
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2021, година XXIII

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"