Dr. Irena Dimova-Gencheva, Assist. Prof.
Бургаски държавен университет „Проф. д-р Асен Златаров“
Георги Генчев
Професионална гимназия по механоелектротехника и електроника (ПГМЕЕ) – Бургас
https://doi.org/10.53656/bel2025-4-10G
Abstract. Предложеният текст разглежда понятието за емпатия в едно от възможните му приложения в процеса на преподаване по литература. Първо се представя кратък екскурс до термина в контекста на историческото му развитие и обвързването му с педагогиката. Поставя се въпросът за възпитаването на емпатията и за фигурата на учителя в този процес. Като средства за преподаване на това умение са изведени няколко форми на изкуството – разказът и филмът. Обект на изследването е анимационният филм „Отвътре навън“ (2015), от който са ексцерпирани и разгледани конкретни сцени на проява на емпатия.
Keywords: емпатия, преподаване, филм, Отвътре навън
Log in to read the full text
