"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Vocational Education
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Vocational Education
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2016 Брой 34, 2016

Общественият съвет – тест за зрялост

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
25-08-2016
in Брой 34, 2016
A A

Стандартът събира в едно грижата към всяко дете от целия спектър – със СОП, с девиантни и поведенчески проблеми, със здравословни проблеми и изключително талантливите и мотивираните. „На пръв поглед, смисълът на Стандарта наистина изглежда малко странно, но философията му е, че всяко дете има нужда от постоянна подкрепа. И това е ключовата дума на Стандарта – подкрепа за всяко дете, за всеки ученик, независимо от какъв вид подкрепа се нуждае“, продължава Диян Стаматов. От подкрепа се нуждаят деца с изключителни способности в областта на спорта, изкуствата, науката. Те се нуждаят от повече часове, за да са още по-подготвени. От подкрепа се нуждаят учениците с пропуски в знанията си, за да достигнат нивото на връстниците си. Не на последно място, от огромно значение е системата да обръща нужното внимание и на децата със специфични образователни потребности. Именно заради последните в училищата вече ще се назначават и помощник-учители. „Това е нова длъжност, която ще се заема от хора, на които учителят ще разчита, когато в класа има деца с определени проблеми“, пояснява Диян Стаматов. Всъщност грижа на помощник-учителя ще бъдат проблемните деца, защото няма как учителят да изостави класа, за да се занимава с тях. В Държавния образователен стандарт за приобщаващото образование са разписани и механизмите за работа с децата с изявени дарби. „Предвижда се с тези деца, организирани в групи, да се работи допълнително и да се надграждат знания над учебния материал. С групите ще работят учители по дадения предмет“, коментира заместник-министър Стаматов. Заниманията с тези деца ще са след часовете или в рамките на целодневната организация на учебния процес, но отделно от занималнята. „Предвиждаме това да са основно групи по проекта „Твоят час“, уточнява Диян Стаматов. И дава следния пример – ученик, който се подготвя за състезания в областта на математиката. „Училището, с подкрепата на учители по математика, трябва да подсигури на това дете възможности да решава все по-сложни задачи, над нивото на учебната програма.“

Четете повече в бр. 33, 18 – 24 август 2016 г.

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailЧастните училища с обществен съвет, ако разчитат и на държавния бюджет Default ThumbnailОдобрен е стандартът за институциите И първокласници ще повтарят Резултати от случващото се в системата

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Реформи

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Професионално образование, година XVIII, книжка 4, 2016

Next article

Стратегии на образователната и научната политика, година XXIV, книжка 4, 2016

Next article

Стратегии на образователната и научната политика, година XXIV, книжка 4, 2016

Педагогика, година LXXXVIII, книжка 7, 2016

Какво предвижда стандартът за гражданско образование

Какво предвижда стандартът за гражданско образование

Последни публикации

  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5-6/2024, година XXVI
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2024, година XXVI
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 2-3/2024, година XXVI
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 1/2024, година XXVI
  • Годишно съдържание  сп. Професионално образование,  том XXV (2023 г.)
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 6/2023, година XXV
  • Vocational Education, Number 5/2023, Volume 25
  • Vocational Education, Number 4/2023, Volume 25
  • Vocational Education, Number 3/2023, Volume 25
  • Vocational Education, Number 2/2023, Volume 25
  • Vocational Education, Number 1/2023, Volume 25
  • Annual contents of Vocational education journal vol. 24/ 2022
  • Vocational Education, Number 6/2022, Volume 24
  • Vocational Education, Number 5/2022, Volume 24
  • Vocational Education, Number 4/2022, Volume 24
  • Vocational Education, Number 3/2022, Volume 24
  • Vocational Education, Number 2/2022, Volume 24
  • Vocational Education, Number 1/2022, Volume 24
  • Годишно съдържание сп. Професионално образование 2021 г.
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 6/2021, година XXIII
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5/2021, година XXIII
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2021, година XXIII

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"