Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Facebook
Wikipedia
Професионално образование
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • Начало
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
Няма резултати
Вижте всички резултати
Професионално образование
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2016 Брой 34, 2016

Общественият съвет – тест за зрялост

в Брой 34, 2016

„Подкрепата“ стои в основата на Държавния стандарт за приобщаващото образование. Така обобщи смисъла на един от последните ДОС, които ще бъдат реалност до началото на учебната година, заместник-министър Диян Стаматов.

Стандартът събира в едно грижата към всяко дете от целия спектър – със СОП, с девиантни и поведенчески проблеми, със здравословни проблеми и изключително талантливите и мотивираните. „На пръв поглед, смисълът на Стандарта наистина изглежда малко странно, но философията му е, че всяко дете има нужда от постоянна подкрепа. И това е ключовата дума на Стандарта – подкрепа за всяко дете, за всеки ученик, независимо от какъв вид подкрепа се нуждае“, продължава Диян Стаматов. От подкрепа се нуждаят деца с изключителни способности в областта на спорта, изкуствата, науката. Те се нуждаят от повече часове, за да са още по-подготвени. От подкрепа се нуждаят учениците с пропуски в знанията си, за да достигнат нивото на връстниците си. Не на последно място, от огромно значение е системата да обръща нужното внимание и на децата със специфични образователни потребности. Именно заради последните в училищата вече ще се назначават и помощник-учители. „Това е нова длъжност, която ще се заема от хора, на които учителят ще разчита, когато в класа има деца с определени проблеми“, пояснява Диян Стаматов. Всъщност грижа на помощник-учителя ще бъдат проблемните деца, защото няма как учителят да изостави класа, за да се занимава с тях. В Държавния образователен стандарт за приобщаващото образование са разписани и механизмите за работа с децата с изявени дарби. „Предвижда се с тези деца, организирани в групи, да се работи допълнително и да се надграждат знания над учебния материал. С групите ще работят учители по дадения предмет“, коментира заместник-министър Стаматов. Заниманията с тези деца ще са след часовете или в рамките на целодневната организация на учебния процес, но отделно от занималнята. „Предвиждаме това да са основно групи по проекта „Твоят час“, уточнява Диян Стаматов. И дава следния пример – ученик, който се подготвя за състезания в областта на математиката. „Училището, с подкрепата на учители по математика, трябва да подсигури на това дете възможности да решава все по-сложни задачи, над нивото на учебната програма.“

Четете повече в бр. 33, 18 – 24 август 2016 г.


Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ може да закупите и от следните места:

СОФИЯ
Национален природонаучен музей, бул. „Цар Освободител” 1 (работно време: понеделник — неделя от 10,00 до 18,00 ч.);

ПЛОВДИВ
Основно училище “Алеко Константинов” (библиотеката), ул. “Божидар Здравков” 3а, тел.: 032/62 56 73, 0887 073 478;
ПУ „Паисий Хилендарски“, Ректората, Пловдив, ул. „Цар Асен“ 24;

БЛАГОЕВГРАД
Университетска книжарница, ЮЗУ „Неофит Рилски”, ул. „Иван Михайлов” 66, тел.: 073/588 540; 0894 426 038.

Етикети: Реформи
СподелянеTweetСподеляне
Предишна статия

Професионално образование, година XVIII, книжка 4, 2016

Следваща статия

Стратегии на образователната и научната политика, година XXIV, книжка 4, 2016

Следваща статия

Стратегии на образователната и научната политика, година XXIV, книжка 4, 2016

Педагогика, година LXXXVIII, книжка 7, 2016

Какво предвижда стандартът за гражданско образование

Какво предвижда стандартът за гражданско образование

Последни публикации

  • Сп. „Професионално образование“, книжка 2/2022, година XXIV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 1/2022, година XXIV
  • Годишно съдържание сп. Професионално образование 2021 г.
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 6/2021, година XXIII
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5/2021, година XXIII
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2021, година XXIII
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 3/2021, година XXIII
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 2/2021, година XXIII
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 1/2021, година XXIII
  • Годишно съдържание на сп. „Професионално образование“, 2020 г.
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 6/2020, година XXII
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5/2020, година XXII
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2020, година XXII
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 3/2020, година XXII
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 2/2020, година XXII
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 1/2020, година XXII
  • Годишно съдържание на сп. „Професионално образование“, 2019 г.
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 6/2019, година XXI
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5/2019, година XXI
  • „От рецептата на баба до олеиновия сапун“ – формиране на познавателния интерес и развитие на творческите търсения
  • Влияние на академичния стрес върху устойчивостта и академичната ангажираност в процеса на учебно-професионалната подготовка при студенти първокурсници
  • ЦЕРН – една сбъдната мечта
  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2019 Национално издателство "Аз-буки"

Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент

© 2019 Национално издателство "Аз-буки"

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG