Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Facebook
Wikipedia
Професионално образование
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • Начало
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
Няма резултати
Вижте всички резултати
Професионално образование
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Професионално образование Съдържание на сп. “Професионално образование”, 2022 г.

Сп. „Професионално образование“, книжка 1/2022, година XXIV

в Съдържание на сп. “Професионално образование”, 2022 г.

Editorial

Отвори пълния текст

 


МЕТОДИКА И ОПИТ

Педагогическото взаимодействие родители – деца – учители – основа за пълноценно развитие на детската личност в предучилищна възраст

Вержиния Савова
1. ДГ „Щастливо детство“ – Монтана

https://doi.org/10.53656/voc22-11peda

„Щастието и просперитетът на едно дете зависят
от пълноценното и планомерно взаимодействие
на родителите с образователната институция.“

Резюме. В статията се разглежда педагогическото взаимодействие родители – деца – учители като основа за пълноценното развитие на детската личност в предучилищна възраст…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

 

Българска адаптация на скалата на Орегон за измерване на професионални интереси

Доц. Ева Папазова
Институт за изследвания в образованието

https://doi.org/10.53656/voc22-13bulg

Резюме. Статията представя адаптацията на Скалата на Орегон за
измерване на професионалните интереси (ORVIS, Pozzebon et al., 20010b) за български условия с извадка от 291 изследвани лица на възраст от 18 до 35 години. Установи се висока надеждност на въпросника както за цялата скала, така и по отделните подскали. Статистическите анализи и процедури показват,
че инструментът е надежден и валиден за български условия. Скалата е подходяща за кариерно ориентиране при ученици в горен гимназиален курс и студенти.
Ключови думи: кариерни интереси; въпросник; адаптация; ученици;
студенти

ВИЖ ПОВЕЧЕ


ИЗСЛЕДОВАТЕЛСКА ДЕЙНОСТ

Храненето като компонент на спортната подготовка

Доц. д-р Мая Чипева
Технически университет – София

https://doi.org/10.53656/voc22-14hran

Резюме. Храненето е основен компонент на спортната подготовка, на който трябва да се обърне специално внимание. То е основополагащо още в най-ранна възраст за всеки спортист…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 


СТЪПКИ КЪМ УСПЕХА

Бинарните уроци по физика и астрономия

Таня Ганева Ганева
СУ „Любен Каравелов“ – Димитровград

https://doi.org/10.53656/voc22-15bina

Резюме. Чрез интегриране на дейностите по STEM в учебните области на децата се предоставя възможност за развитие на умения, необходими за адаптация в динамично развиваща се прагматична и технологична среда…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

Йовковият ,,Серафим“ и онлайн обучението

Нели Минкова
Професионална гимназия по електротехника и електроника – Пловдив

https://doi.org/10.53656/voc22-16yovk

Реюме. Статията представя урок, проведен в електронна среда, в който обучаемите екипно работиха за създаването и обсъждането на видеодраматизация на изучавана творба…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 


УЧИЛИЩЕ ЗА УЧИТЕЛИ

Модел за проектно базирано обучение в пресечната точка на общото и професионалното образование

Днес представяме: ПГ по икономика и туризъм „Проф. д-р Асен Златаров“ – Петрич

Д-р Бистра Таракова
ПГИТ „Проф. д-р А. Златаров“ – Петрич

https://doi.org/10.53656/voc22-17mod

Резюме. Проектно базираното обучение центрира образованието около личността на ученика…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

Изграждане на позитивни нагласи за предприемачество и социална активност чрез иновативната обучителна система ILS (Innoschool)

Анелия Попова, Мария Костадинова
ПГИТ „Проф. д-р Асен Златаров“ – Петрич

https://doi.org/10.53656/voc22-18izg

Резюме. Концептуализацията на предприемачеството като компетентност е изключително важна за постигане на интелигентен, устойчив и приобщаващ растеж в контекста на европейските политики…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

Трудно ли е порастването в историята

Иво Точевски, д-р Бистра Таракова
ПГИТ „Проф. д-р Асен Златаров“ – Петрич

https://doi.org/10.53656/voc22-19istr

Резюме. Постмодерната дидактическа парадигма разчита на контекстността, на взаимните връзки в хода на педагогическото взаимодействие, на разнообразието в стиловете на учене и методите на обучение, на променящата се учебна среда…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

Практическото обучение в реална работна среда – предпоставка за качествено професионално образование (на основата на опит в практическото обучение по професия „ресторантьор“)

Мария Илиева, Красимир Илиев
ПГИТ „Проф. д-р Асен Златаров“ – Петрич

https://doi.org/10.53656/voc22-195pr

Резюме. В Стратегическата рамка за развитие на образованието, обучението и ученето в Република България (2021 – 2030) като една от 9-те приоритетни области за развитие е заложена реализацията на професиите на настоящето и бъдещето…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

СподелянеTweetСподеляне
Предишна статия

Практическото обучение в реална работна среда – предпоставка за качествено професионално образование (на основата на опит в практическото обучение по професия „ресторантьор“)

Следваща статия

Учебният химичен експеримент в модул 4. Предизвикателства и решения

Следваща статия

Учебният химичен експеримент в модул 4. Предизвикателства и решения

От лука до лека и до родословното дърво на живота

Метеори. Основни понятия и терминология – II част

Последни публикации

  • Сп. „Професионално образование“, книжка 1/2023, година XXV
  • Годишно съдържание сп. Професионално образование, том XXIV (2022 г.)
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 6/2022, година XXIV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5/2022, година XXIV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2022, година XXIV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 3/2022, година XXIV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 2/2022, година XXIV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 1/2022, година XXIV
  • Годишно съдържание сп. Професионално образование 2021 г.
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 6/2021, година XXIII
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5/2021, година XXIII
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2021, година XXIII
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 3/2021, година XXIII
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 2/2021, година XXIII
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 1/2021, година XXIII
  • Годишно съдържание на сп. „Професионално образование“, 2020 г.
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 6/2020, година XXII
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5/2020, година XXII
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2020, година XXII
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 3/2020, година XXII
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 2/2020, година XXII
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 1/2020, година XXII
  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2019 Национално издателство "Аз-буки"

Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент

© 2019 Национално издателство "Аз-буки"

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG