"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Vocational Education
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Vocational Education
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Pedagogika-Pedagogy Съдържание на сп. "Педагогика" Съдържание на сп. „Педагогика“, 2017 г.

Годишно съдържание на сп. „Педагогика“, 2017 г.

Adelina Marinova от Adelina Marinova
08-12-2017
in Съдържание на сп. „Педагогика“, 2017 г.
A A

ПЕДАГОГИКА
НАУЧНО СПИСАНИЕ, ГОДИНА LXXXIX, 2017
PEDAGOGY
BULGARIAN JOURNAL ОF EDUCATIONAL
RESEARCH АND PRACTICE
VOLUME 89, 2017
ANNUAL CONTENTS / ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ

Страници/Pages
Книжка 1 / Number 1: 1 – 144
Книжка 2 / Number 2: 145 – 288
Книжка 3 / Number 3: 289 – 432
Книжка 4 / Number 4: 433 – 576
Книжка 5 / Number 5: 577 – 724
Книжка 6 / Number 6: 725 – 860
Книжка 7 / Number 7: 861 – 1004
Книжка 8 / Number 8: 1005 – 1148
Книжка 9 / Number 9: 1149 – 1300

120TH ANNIVERSARy OF LEV SEMyONOVICH VyGOTSKy‘S BIRTH /
120 ГОДИНИ ОТ РОЖДЕНИЕТО НА ЛЕВ СЕмьОНОВИЧ ВИГОТСКИ
627 – 637 Принос в психологията на творчеството (120 години от рождението на Лев Семьонович Виготски) [Contribution to the Psychology of Creativity (120th Anniversary of Lev Semyonovich Vygotsky‘s Birth)] / Любен Десев / Luben Dessev
638 – 649 Лев Сeмьонович Виготски – психолог и на XXI век (по случай 120 години от рождението му) [Lev Semionovich Vygotsky – Psychologist of the 21-st Century Too] / Любомир Георгиев / Lyubomir Georgiev

40 ГОДИНИ ФАКУЛТУТ ПО ПЕДАГОГИКА ПРИ ЮГОЗАПАДЕН УНИВЕРСИТЕТ „НЕОФИТ РИЛСКИ“ /
40 YEARS FACULTY OF PEDAGOGY AT SOUTH-WEST UNIVERSITY “NEOFIT RILSKI”
1157 – 1161 Факултетът по педагогика при ЮЗУ „Неофит Рилски“, Благоевград – 40 години предизвикателства и развитие [The Faculty of Pedagogy at South-West University „Neofit Rilski“, Blagoevgrad – 40 Years Challenges and Development] / Траян Попкочев / Trayan Popkochev
1162 – 1183 Социално възпитание от детето и за живота (по Елен Кей) [The Social Education of the Child through the Life (by Ellen Key)] / Траян Попкочев / Trayan Popkochev
1184 – 1194Педагогическото учение на Й. Фр. Хербарт – история и съвременност (По повод 240 г. от неговото рождение) [Pedagogical studies of Johann Friedrich Herbart – history and present (On the Occasion of the 240 Years from the Birth of Johann Friedrich Herbart)] / Невена Филипова / Nevena Filipova
1195 – 1204 Практики във финансовото осигуряване на професионалното образование в периода 1878 – 1944 година [Practices in the Financial Support of the Professional Education for the Period 1878 – 1944] / Светлана Николаева / Svetlana Nikolaeva
1205 – 1215 Записки по Русо: „Свободното възпитание“ – проект или утопия [Notes on Rousseau: Free Upbringing – Project or Utopia] / Веска Гювийска / Veska Guviiska
1216 – 1230 Възможности за усъвършенстване на съвременния урок [Options for Improvement of Modern Lesson] / Добринка Тодорина / Dobrinka Todorina
1231 – 1235 Възпитаващите субекти в условия на парародителска грижа [The Educative Subjects in Conditions of Paraparental Care] / Юлиана Ковачка / Yuliana Kovachka
1236 –1252 Взаимодействие между повишаващата се динамика на деструктивността и превенцията на проблемните поведенчески прояви в училище [The Interaction between Ascending Dynamic Destructiveness and the Prevention of Problematic Behavior at School] / Снежана Попова / Snezhana Popova
1253 –1264 Методическа система за индивидуална помощ по математика на деца със социалнопедагогически проблеми [Methodical System for Individual Help in Mathematics for Children with Social Pedagogical Problems] / Янка Стоименова / Yanka Stoimenova
1265 – 1274 Педагогически аспекти на работа със семействата на деца със специални образователни потребности в условията на масовата общообразователна среда [Pedagogical Aspects of Working with the Families of Children with Special Educational Needs in the Terms of the General Educational Environment] / Пелагия Терзийска / Pelagia Terziyska
1275 – 1282 Особености на натоварването в заниманията с физически упражнения при деца със специални образователни потребности [Features of Loading with Physical Exercises in Children with Special Educational Needs] / Кирил Костов, Невяна Докова, Стефан Кинов / Кiril Коstov, Nevyana Dokova, Stefan Kinov

ANNIVERSARY / ГОДИШНИНА
841 – 844 Психолог – специалист по тренингите (Д-р на педагогическите науки проф. Стойко Иванов навърши 60 години) [Psychologist – Training Specialist (Prof. Stoyko Ivanov, PhD in Pedagogical Sciences, Turned 60)] / Любен Десев / Luben Dessev

DEVELOPMENT OF THE SOCIAL PEDAGOGY /
РАЗВИТИЕ НА СОЦИАЛНАТА ПЕДАГОГИКА
440 – 446 Развитие на социалната педагогика в България (дневник на Втория университетски симпозиум по социална педагогика) [Development of the Social Pedagogy in Bulgaria (Summary of the Second University Simposium on Social Pedagogy)] / Марина Пиронкова / Marina Pironkova
447 – 448 Тържествено слово за откриване на симпозиума „Развитие на социалната педагогика в България“ [Solemn Speech to Open the Symposium „Development of Social Pedagogy in Bulgaria“] / Клавдия Сапунджиева / Klavdia Sapundjieva
449 – 461 Развитие на специалност „Социална педагогика“ в Софийския университет „Св. Климент Охридски“ [Growth of Speciality “Social Pedagogy” at Sofia University “St. Kliment Ohridski”] / Нели Бояджиева / Neli Boiadjieva
462 – 471 Карл Магер (1810 – 1858) и неговото понятие „социална педагогика“ [Karl Mager (1810 – 1858) and His Concept of “Social Pedagogy”] / Албена Чавдарова / Albena Chavdarova
472 – 506 Социалната педагогика между хаоса и системата [Social Pedagogy between Chaos and System] / Пламен Радев / Plamen Radev
495 – 506 Социална педагогика и социална работа – сходство в означаващото [Social Pedagogy and Social Work – Similarity in the Signifiers] / Нели Петрова-Димитрова / Nelli Petrova-Dimitrova
507 – 519 Дискусията за социалната педагогика в Обединеното кралство [The Discussion on the Social Pedagogy in the United Kingdom] / Мая Чолакова / Maya Tcholakova
520 – 527 Съвременни възпитателни технологии при социалнопедагогическата дейност [Modern Educational Technologies in Social-Pedagogical Activity] / Гинка Димитрова / Ginka Dimitrova
528 – 537 Позитивен подход и физическа намеса при работа с деца с предизвикателно поведение [Positive Approach and Physical Intervention for Work with Children with Challenging Behavior] / Александър Ранев, Цветослав Николов / Aleksandar Ranev, Tsvetoslav Nikolov
538 – 545 Холистичният подход като актуална практика в социалната работа с деца в риск [Holistic Approach as Current Practice in Social Work with Children at Risk] / Росица Михайлова / Rositza Mihaylova
546 – 548 Юбилеен портрет на проф. д-р Гинка Димитрова [Anniversary Portrait of Prof. Dr. Ginka Dimitrova] / Нели Бояджиева / Neli Boiadjieva
549 – 551 Проф. д-р Петър Диков Петров на 80 години [Prof. Dr. Peter Dikov Petrov on 80 Years] / Коста Герджиков / Kosta Guerdzikov
908 – 917 Педагогическата работа при с деца с увреждания [Pedagogical Work with Disabled Children] / Пламен Колев / Plamen Kolev
918 – 921 Партньорство между институциите при социална защита от домашно насилие (Създаване на местен механизъм за приложение на Закона за защита от домашното насилие) [Partnership between Institutions in Social protection Against Domestic Violence (Establishment of a Local Mechanism for Application of the Law on Protection Against Domestic Violence)] / Георги Димитров / Georgi Dimitrov
928 – 939 Критерии за резилианс при родители с риск от раздяла с децата им (изследване на случай) [Resilience Criteria for Parents at Risk of Separation with their Children (Case Study)] / Яна Cтанева / Yana Staneva
940 – 961 Предизвикателства и предпоставки за супервизията като алтернативна форма за овладяване на проблеми от професионален характер при специалистите от ресурсните центрове към Министерството на образованието и науката [Supervision as Alternative Helping Form in Management Professional problems of Resource Centers Specialist’s in the Field of Children with Special Needs] / Иван Карагьозов / Ivan Каragyozov
962 – 971 Социалнопедагогическа работа чрез арттерапевтични средства в ресурсното подпомагане на деца със специални образователни потребности [Social-Pedagogical Work through art Therapeutic Methods in Resource Support of Children with Special Educational Needs] / Ваня Градинарова / Vanya Gradinarova
972 – 983 Влиянието на музикалните занимания през свободното време на подрастващите върху тяхната самооценка за личностно развитие [Influence of Musical Activities in Adolescent’s Leisure Time on Their Self-Assessment of Personal Development] / Mилена Великова / Milena Velikova
984 – 988 Превенция на агресията чрез позитивни начинания и позитивна подкрепа [Prevention of Aggression through Positive Ventures and Positive Support] / Надие Карагьозова / Nadie Karagyozova

DISCUSSION / ДИСКУСИОННО
1095 – 1104 Проблеми на комуникацията училище – семейство и практически възможности за подобряване [Problems in the School-Family Communication and Means of Improvement]/ Галина Тимова / Galina Timova

DOCTORAL RESEARCH / ДОКТОРАНТСКИ ИЗСЛЕДВАНИЯ
117 – 124 Рефлексия на учениците от начална училищна възраст в процеса на формиране на изследователски умения по „Човекът и природата“ [Reflection of Primary School Aged Students in the Process of Formation of Research Skills in “Man and nature” Subject] / Цветомира Иванова / Tsvetomira Ivanova
672 – 683 Един поглед към игровите технологии в педагогически контекст
[A Sight over Gaming Technologies in Pedagogical Context] / Валентин Атанасов / Valentin Atanasov
1044 – 1060 Себепознанието в поезията на Иван Вазов [Self-Knowledge in the Poetry of Ivan Vazov] / Валентин Вергилов / Valentin Vergilov
1061 – 1075 Pавнище на формираност на езикови компетентности у учениците в началния етап на основната образователна степен [The Level Formation of Linguistic Competence Among Students at the Initial Stage of Primary Education] / Десислава Тодорова / Desislava Todorova
1076 – 1086 Степен на формираност на езиковите компетентности у учениците от втори клас [The Level of Language Competences Acquisition in Pupils in Second Grade] / Десислава Петрова / Desislava Petrova
1087 – 1094 Насърчаване на гражданското участие на младите хора посредством неформалното учене и образование. Формиране на ключови компетентности [Encouragement of Young People’s Civic Engagement through the Informal Learning and Education. Key Competences Formation] / Перуника Кършакова / Perunika Karshakova

INCLUSIVE EDUCATION /
INCLUSIVE EDUCATION
61 – 79 An Analysis of the Barriers to inclusion of Children with Behavioural, Emotional and Social Difficulties (BESD) in the Contexts of Greece and England / Katerina Lykourgioti

FOREIGN EXPERIENCE / ЧУЖДЕСТРАНЕН ОПИТ
80 – 89 The Effect of Problem Solving Instruction on Mathematical Thinking / Yildirim Bayazit, Aslihan Osmanoglu

FOREIGN STUDIES / ЧУЖДЕСТРАННИ ИЗСЛЕДВАНИЯ
268 – 279 Оптимизиране на процес за професионална подготовка на педагози за начално образование в Казахстан и в България / [Optimization of the Process of Teachers’ Training in Primary Education in Kazakhstan and Bulgaria] / Райфа Дюсембинова, Сауле Жакипбекова / Rife Dyusenbinova, Saule Zhakipbekova
90 – 97 Развитие индивидуальных способностей на уроках искусства [The Development of the individual Abilities in the Art Lessons] Гульнар Кайдаровна / Gulnar Kaydarovna

FOREIGN RESEARCH / ЧУЖДЕСТРАННИ ИЗСЛЕДВАНИЯ
650 – 664 Anxiety of Students Preparing for the University Entrance Exam towards Math Lessons / Yıldırım Bayazıt
665 – 671 Искусство в жизни людей (образовательная программа по изобразительному искусству) [Art in the Lives (Educational Programs in Fine Arts) / Гульнар Омарова / Gulnar Omarova

HISTORY OF EDUCATION / ИСТОРИЯ НА ОБРАЗОВАНИЕТО
1011 – 1026 Туискон Цилер (1817 – 1882) – големият „грешник“ в педагогиката (по повод 200 години от неговото рождение) [Tuiskon Ziller (1817 – 1882) – the Great “Sinner” in Pedagogical Science (On the Occasion of the 200 Years from the Birth of Tuiskon Ziller)] /Албена Чавдарова / Albena Chavdarova

INNOVATIVE EDUCATIONAL TECHNOLOGY FOR PERSONAL
DEVELOPMENT THROUGH ART CREATIVE ACTIVITIES /
ИНОВАТИВНИ ПЕДАГОГИЧЕСКИ ТЕХНОЛОГИИ ЗА ЛИЧНОСТНО
РАЗВИТИЕ ЧРЕЗ ХУДОЖЕСТВЕНОТВОРЧЕСКИ ДЕЙНОСТИ
151 – 159 Ефективните взаимодействия между родители и учители като фактор за позитивното личностно развитие на съвременното дете / [Effective Interaction between Parents and Techers as a Factor for Positive Personal Development of Modern Child] / Гергана Славчева / Gergana Slavcheva
160 – 172 Театралновъзпитателни акценти при прилагането на театралноинтерпретаторските дейности в методическата практика / [Theatrical Education Highlights in the Use of Theatrical Interpretation Activities in a Methodological Practice] / Mаргарита Александрова / Margarita Aleksandrova
173 – 181 Апликатурните принципи и тяхното приложение при обучението по акордеон / [Fingering Principles and their Application in AccordionEducation] / Диана Станчева / Diana Stancheva
182 – 199 Педагогическа система за изграждане на начални нотночетивни умения / [Pedagogical System for Creating Initial Skills in Reading Music Notes] / Илиана Червенакова / Iliana Chervenakova
200 – 206 Интеграция между формиране на математически представи и музикално възпитание в детската градина / [The Integration between Mathematical Activities and Musical Education in Kindergarten] / Даниела Гирджева-Валчева, Mария Калоферова / Daniela Girdzheva-Valacheva, Maria Kaloferova
207 – 229 Проблеми и перспективи в развитието на художественото образование у нас през погледа на детския и началния учител / [Problems and Prospects of Development of Art Education through the Eyes of Children and Primary School Teacher] / Теодора Власева, Даниела Гирджева-Валачева, Mария Калоферова, Найден младенов, Илияна отлекова / Teodora Vlaseva, Daniela Girdzheva-Valacheva, Mariya Kaloferova, Nayden Mladenov, Iliyana Shotlekova
230 – 243 Исторически опит и съвременни практики в преподаването на литература. Поглед към историята на изразителното четене в българското училище / [Past Experiences and Present Practices in Teaching Literature. The History of Expressive Reading in Bulgarian Schools] / Ивана Петкова / Ivana Petkova

MISSION TEACHER / МИСИЯ УЧИТЕЛ
1105 – 1111 Четящият студент, четящото дете – едно малко прозорче, една величествена гледка [Reading Student, Reading Child – One Small Window, One Majestic View] / Мариана Мандева, Боряна Туцева, Габриела Николова, Цветелина Ковачева / Mariana Mandeva, Boryana Tutseva, Gabriela Nikolova, Tsvetelina Kovacheva
1112 – 1118 За четенето в урока по български език – диагностичен инструментариум (ІІ клас) [The Place of Reading in Bulgarian Lessons – Diagnostic Tools (2 Grade)] / Ренета Минчева / Reneta Mincheva
1119 – 1124 Ограмотяване в мултикултурната класна стая – реалност и предизвикателства [Literacy in the Multicultural Classroom – Current Challenges] / Магдалена Атанасова / Magdalena Atanasova
1125 – 1127 Четем заедно – едно по-различно семейство [Read out Together – a Very Different Family] / Магдалена Атанасова / Magdalena Atanasova

NEW BOOKS / КНИЖНИНА
125 – 132 За стоплените пътеки към литературното познание [For the Warm Paths to Literary Knowledge] / Огняна Георгиева-Тенева / Ognyana Guergieva-Теneva
422 – 425 Систематично въведение в общата и психологическата синергетика [Systematic Introduction to the General and the Psychological Synergetic] / Борис Минчев / Boris Minchev
552 – 556 Синергетическа философия на образованието, синергично образование, синергетическа естествена педагогика [Synergy Philosophy of Education, Synergy Education, Sinergy Natural Education] / Жулиета Савова / Julieta Savova
709 – 711 Нова и полезна книга [New and Useful Book] / Йонка Първанова / Yonka Parvanova
712 – 713 Приносен труд към методиката на обучението по български език и литература в началното училище [Contribution to the Methodology of Bulgarian Language and Literature in Primary School] / Даниела Йорданова / Daniela Jordanova
714 – 716 Eдно фундаментално интегрално изследване на ролята на образованието за развитието на ноосферния интелект [A Fundamental Integral Study of the Role of Education for the Development of Intellect Based on the Noosphere Concert] Незабравка Христова / Nezabravka Hristova
989 – 990 Между традицията и иновативността – излезе нова монография по дидактика на проф. д-р Петър Д. Петров [Between Tradition and Innovation – a New Monograph on Didactics by Prof. Dr. Peter D. Petrov] / Нина Герджикова / Nina Gerdzhikova

NEW RESEARCH / НОВИ ИЗСЛЕДВАНИЯ
98 – 116 Усвояване на процеса четене и свързани фактори [Implementation of the Process of Reading and Associated Factors] / Катерина Щерева / Katerina Shtereva

RESEARCH INSIGHTS / ИЗСЛЕДОВАТЕЛСКИ ПРОНИКНОВЕНИЯ
8 – 20 Качественият детски учител: личностен и професионален профил [Quality Kindergarten Teacher: Personal and Professional Profile] / Розалина Енгелс-Критидис / Rozalina Engels-Kritidis
21 – 32 Педагогически умения за преподаване на български език в интеркултурна среда [Teaching Skills for Teaching Bulgarian in intercultural Environment] / Евгения Тополска / Evgeniya Topolska
33 – 47 Фактори за успешно прилагане на смесено обучение [Factors for Successful Applying of Blended Learning] / Стоянка Георгиева-Лазарова, Лъчезар Лазаров / Stoyanka Georgieva-Lazarova, Lachezar Lazarov
48 – 60 Педагогическото общуване и хуманизирането на взаимоотношенията в училище [Pedagogical Communication and Humanization of Relationships in School] / Валентина Василева / Valentina Vasileva
244– 267 Електронно портфолио за педагогическата практика на бинарните специалности (биология и английски език) / [E-Portfolio for Teaching Practice of Binary Specialities (Biology and English)] / Анелия Кременска / Anellya Kremenska
295 – 305 Фразеологични обрати в речта на детето от подготвителната група на детската градина [Phraseological Units in Speech of the Senior Preschool Children] / Валентина Яшина / Valentina Yashina
306 – 314 Особености при използването на дидактическите материали на Мария Монтесори в математическото развитие на децата в предучилищните учреждения в Русия [Special Features of Using the Didactic Materials of Maria Montessori for Athematical Development of Preschool Children in Russia] / Людмила Павлова / Liudmila Pavlova
315 – 325 Развитие на изразителността на движенията в музикално-ритмичес­ката дейност у децата от подготвителната група [Development of Expressive Movements in Musical-Rhythmic Activities of Children in Preschool Age] / Людмила Комисарова / Lyudmila Komissarova
326 – 339 Eмоционалното развитие като ендогенен фактор за социализацията на децата в транзитивните условия на руската действителност [Emotion Development as an Endogenous Factor in Socialization of Children the Transitive Conditions of the Russian Reality] / Елена Изотова / Elena Izotova
340 – 348 Проблеми на съвременния мениджмънт на предучилищните образовтелни организации в Pусия [Management Problems in Modern Preschol Institutions in Russia] / Людмила Волобуева / Liudmila Volobueva
349 – 363 Формиране на морална компетентност в предучилищна и начална училищна възраст [Formation of Moral Competence of Preschool and School Age Children] / Татяна Авдулова / Tatiana Avdulova
364 – 377 Развитие на свързаната реч при деца в подготвителна група със средствата на мултипликацията [Animation as a Means of the Development of Coherent Speech in Preschool Age Children] / Ирина Андрюшина / Irina Andryushina
378 – 385 Особености при формирането на екологични представи у шестгодишните деца [Specifics in the Formation of Ecological Views in Six Years Old Children] / Олга Газина / Olga Gazina
386 – 393 Сравнителна характеристика на личностната готовност за обучение в училище на деца, възпитавани в условията на обществените образователни учреждения и семейството [Comparative Characteristic of the Personal Readiness for School Education of Children Raised in Conditions of Public Educational Institutions and at Home] / Галина Толкачева / Galina Tolkacheva
394 – 402 Analysis of the Bulgarian National Curriculum on the Subject “Man and Nature” in 4th Grade and the Textbooks in the Context of the TIMSS 2015 Framework: A Comparative Analysis of the Content Area / Ivanka Kirilova
403 – 410 Музикално-педагогическите умения на бъдещите начални учители [Musical and Pedagogical Skills of Future Primary Teachers] / Пенка Марчева / Penka Marcheva
583 – 589 Реалното и виртуалното в музейното образование – върху примера на една реализирана образователна програма [Real and Virtual in Museum Education – by the Example of an Educational Program Implemented] / Вася Делибалтова / Vasya Delibaltova
590 – 618 Изследователско обучение в академична среда (Научно-теоретична рефлексия) [Research Training in Higher Education (Scientific-Theoretical Reflection)] / Румяна Неминска / Rumiana Neminska
619 – 626 Аспекти на взаимовръзката между игра и учене [Aspects of the Interconnection between Play and Learning] / Боряна Иванова / Boryana Ivanоva
731 – 740 Ролята на конструктивистката образователна среда при измерването на величини от децата в подготвителните предучилищни групи [The Role of the Constructivist’s Educational Environment in Measuring] / Даринка Гълъбова, Йорданка Илиева / Darinka Galabova, Yordanka Ilieva
741 – 751 Pазвитие на емоционална интелигентност в началното училище чрез средства на изкуството [Development of Emotional Intelligence in primary School Through Art] / Пенка Mарчева / Penka Marcheva
752 – 759 Самоконтролът на хранителното поведение при подрастващи в периода на ранното юношество (12 – 14-годишни) [Self-Control of Nutrition Behavior in Adolescents in the Period of Early Adolescence (12 – 14 years)] / Нина Герджикова / Nina Gerdzhikova
759 – 771 Компетентностно базирана програма за формиране на здравословен стил на живот на учениците от началното училище [Competency-Based Programme for Creation of a Healthy Lifestyle for Primary School Students] / Светлана Ангелова / Svetlana Angelova
867 – 880 Дидактически компетентности [Didactic Competences] / Нели Mитева, Наталия Витанова / Neli Miteva, Natalia Vitanova
881 – 891 Приложение на образователната драма в обучението на бъдещи учители по биология [The Integration of Drama Education into Training of Pre-Service Biology Teachers] / Ася Асенова, Камелия Йотовска / Asya Asenova, Kamelia Yotovska
892 – 899 Cognitive-Didactic Model when Generating Testing Items on the Topic of “Mechanical Oscillation” / Georgi Totkov, Zhelyazka Raikova, Marieta Atanasova
900 – 907 Дидактически аспекти в междукултурното общуване на чужд език [Didactical Aspects in the Multicultural Communication and the Foreign Language Teaching] / Mина Хубенова / Mina Hubenova
1027 – 1043 Мандалата в процеса на обучение като средство за себепознание и познавателно моделиране [„Mandalas“ in the Education Process as Means to Self-Knowledge and Cognitively Modeling] / Яна Рашева-Мерджанова / Yana Racheva-Merdjanova

SCHARED EXPERIENCE / СПОДЕЛЕН ОПИТ
411 – 416 Индивидуалността на детето – основа за правилно развитие и възпитание [Child’s Individuality – the Basis for Proper Development and Education] / Ирина Николова / Irina Nikolova
417 – 421 Подобряване на междуличностните отношения между pодителите на деца от различни етноси в детската градина [Improving Interpersonal Relationships Between Parents of Children of Different Ethnic Groups in Kindergarden] / Маргарита Кръстева / Margarita Krasteva
684 – 693 Лятна академия за ученици (VI – VIII клас) – една идея за реализиране на неформално образование по биология [A Summer Academy for Students (6 – 8 Grade) – an Idea for Realization of Non-Formal Education in Biology] / Иса Хаджиали, Явор Киряков, Александър Милушев, Диана Колева / Isa Hadjiali, Yavor Kiryakov, Alexander Milushev, Diana Koleva
694 – 700 Ролята на интерактивните методи на обучение за образователното направление „Конструиране и технологии“ в детската градина [The Role of Interactive Teaching Methods for Educational Direction “Design and Technology” in Children Garden] / Румяна Русинова / Rumiana Rusinova
701 – 708 Подобряване на качеството на образованието в средищните училища чрез въвеждане на целодневна организация на учебния процес [Increasing Education Quality in High Schools by Full-Time Organisation of the Educational Process / Таня Mишева / Taniya Misheva
813 – 827 Използване на интерактивни техники в обучението по български език в I – IV клас [Using the Interactive Techniques in Teaching in 1st to 4th Grade] / Искра Добрева / Iskra Dobreva
828 – 840 Използване на стратегии за развитие на критическото мислене чрез четене и писане в часовете по български език, литература и развитие на комуникативно-речевите умения в начален етап [Strategies to Develop Critical Thinking through Reading and Writing in Lessons on Bulgarian Language and Literature, and Development of Communicative Skills at Primary School Age] / Mариета Нанчева / Marieta Nancheva
1128 – 1132 Смисълът на различните видове активности за самоценно развитие на децата [Importance of Different Types of Activities for Children’s Self-Development] / Калина Върбанова, Митка Великова / Kalina Varbanova, Mitka Velikova

THE MEMORY OF THE DESCENDANTS / ПАМЕТТА НА ПОТОМЦИТЕ
798 – 812 Дирята на възрожденците енциклопедисти от Сливенско в българския обществен живот, родната и европейската наука на XIX век [The Tracks of the Writers-Encyclopedists of the Bulgarian National Revival from Sliven Region in Bulgarian Public Life, Bulgarian and European Sciences of the XIX Century] / Иванка Денева / Ivanka Deneva

TRAINING IN RELIGION / ОБУЧЕНИЕ ПО РЕЛИГИЯ
772 – 797 Ценностите според познавателната активност на учениците [The Values According to the Cognitive Activity of Students] / Борислав Богданов/ Borislav Bogdanov

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailПедагогика, година LXXXIX, книжка 1, 2017 Default ThumbnailПедагогика, година LXXXIX, книжка 6, 2017 Default ThumbnailПедагогика, година LXXXIX, книжка 7, 2017 Default ThumbnailПедагогика, година LXXXIX, книжка 9, 2017

Последвайте ни в социалните мрежи

shareTweet
Previous article

И в науката има непокорени върхове

Next article

Годишно съдържание на сп. „Философия“, 2017 г.

Next article

Годишно съдържание на сп. „Философия“, 2017 г.

Математиката не е трудна в начален етап

Математиката не е трудна в начален етап

На празника като на празник и време за равносметка

На празника като на празник и време за равносметка

Последни публикации

  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5-6/2024, година XXVI
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2024, година XXVI
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 2-3/2024, година XXVI
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 1/2024, година XXVI
  • Годишно съдържание  сп. Професионално образование,  том XXV (2023 г.)
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 6/2023, година XXV
  • Vocational Education, Number 5/2023, Volume 25
  • Vocational Education, Number 4/2023, Volume 25
  • Vocational Education, Number 3/2023, Volume 25
  • Vocational Education, Number 2/2023, Volume 25
  • Vocational Education, Number 1/2023, Volume 25
  • Annual contents of Vocational education journal vol. 24/ 2022
  • Vocational Education, Number 6/2022, Volume 24
  • Vocational Education, Number 5/2022, Volume 24
  • Vocational Education, Number 4/2022, Volume 24
  • Vocational Education, Number 3/2022, Volume 24
  • Vocational Education, Number 2/2022, Volume 24
  • Vocational Education, Number 1/2022, Volume 24
  • Годишно съдържание сп. Професионално образование 2021 г.
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 6/2021, година XXIII
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5/2021, година XXIII
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2021, година XXIII

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Български език и литература
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"