"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Facebook
Wikipedia
Vocational Education
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • Editorial Board
  • Contents
  • Guide for Authors
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • Home
  • Editorial Board
  • Contents
  • Guide for Authors
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
Няма резултати
Вижте всички резултати
Vocational Education
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Vocational Education Съдържание на сп. “Професионално образование”, 2021 г.

Сп. „Професионално образование“, книжка 1/2021, година XXIII

in Съдържание на сп. “Професионално образование”, 2021 г.

EDITORIAL

Open the full text

 


METHODOLOGY & EXPERIENCE

Alternative Approaches to Vocational Education and Training

Abstract. In this paper, the author uses the planning cycle developed by Cedefop to compare Vocational Education and Training in England and Bulgaria. In the initial phase he uses reports from the EU, OECD and Cedefop to define the issues being faced in both countries. For the conceptualisation phase, the author focuses on the development of the National Qualifications Framework. Formal adoption is represented by the classification of individual vocational courses. The operational phase is interpreted as: the structure and organisation of schools; the curriculum framework; examples of vocational courses in schools and colleges; and work-based learning.
Finally, a range of analytical strategies at: student; school; municipality; and national level are used to illustrate the monitoring, evaluation and impact phase.
Keywords: approach; vocational education; England; Bulgaria; school; classification

Phil Budgell
Education Leadership Consultancy (UK)

Open the full text

 

Модел на педагогическа технология за формиране на обществени и граждански компетенции

Abstract. Основният фокус на изследването е съсредоточен върху създаване на нова педагогическа технология за формиране на обществени и граждански компетенции и анализ, базиран на резултатите от проучване с ученици по разглеждания предмет „Околен свят“ в I и II клас – чрез увеличаване на ролята на холистичния подход в образованието и създаване на нова ориентация в бързо променящия се свят, с насърчаване на увереността на учениците и подкрепа за адаптирането им към социална среда.
Keywords: обществени и граждански компетенции; модел; технология; холистичен подход

Радостина Божкова
Sofia University „St. Kliment Ohridski“

Open the full text


RESEARCH ACTIVITIES

Обучение в метакогнитивна перспектива по строителство и архитектура на гимназиален етап в българското професионално образование

Abstract. За осъществяване на обучение в метакогнитивна перспектива по строителство и архитектура на гимназиален етап е необходимо конструиране на нова обучителна среда. Моделът на обучителна среда, представен в статията, включва нови елементи. За да се приложат ефективно метакогнитивнитe дидактически средства, освен учители и ученици в обучителния процес присъстват още изявени представители на строителния бизнес, студенти по архитектура и строителство, медийна група, специализирана по проблемите на строителството и архитектурата. Освен това моделът предвижда наблюдения, в контекста на темите от учебната програма, които да се провеждат при посещения на строителни обекти и производствени предприятия, както и много съвместни мероприятия със студенти и млади специалисти: иновативни форуми, конкурси.
Проведеното практически ориентирано изследване показва, че за да може професионалното образование да съответства на изискванията и нуждите на пазара на труда, трябва да създаде възможности учениците да възприемат бъдещата професия на метафизично ниво.
Keywords: метакогнитивни дидактически средства; обучение в метакогнитивна перспектива; метакогнитивни умения; обучителна среда

Ms. Violetka Tzolova
Sofia High School of Civil Engineering, Architecture and Geodesy

Open the full text

 


SCHOOL FOR TEACHERS
Днес представяме: Професионална гимзания по туризъм „Иван П. Павлов“ – Русе

Същност и класификация на електронните образователни ресурси и приложението на презентациите в учебните часове по „География и икономика“ и „Туризъм“ (гимназиален етап)

Abstract. Разглежда се теоретичната основа на електронните образователни ресурси, в която се извеждат избрани ресурси, които се прилагат в обучението по география и икономика и туризъм. Какво представляват ИКТ и тяхното приложение? Това е основната задача на всеки един учител, който има много приложими мултимедийни технологии във всеки отделен предмет. Описани са насоки за изготвяне, резултат и оценка от аудиторията за изработване на презентации по дадени предмети от направленията география и икономика и уроци по туризъм за гимназиален етап. Проведено е проучване с мнение и оценка от обучените представители. Окончателната оценка на презентацията на учителя беше поставена от учениците.
Keywords: мултимедия; технология; презентации; география; туризъм; студенти

Йордан Адолфов
Професионална гимназия по туризъм „Иван П. Павлов“ – Русе

Open the full text

 

 

Винен туризъм в Северен централен регион

Abstract. В текста се описват същността и характеристиките на винения туризъм в Русенскиs регион. Разглежда се теорията на винения туризъм и има ли почва за развитие у нас. Обхваната е терминологичната същност с акцент върху взаимовръзките „традиция – иновация“. Представят се проучвания, свързани с производството на грозде по площи, разпределение на лозята по райони и площи на лозята. Разглеждат се винарските изби в региона, отглежданите сортове и бутилираните реколти.
Keywords: теория; иновация; вино; туризъм; презентация; грозде; винарна

Иван Бонев
Професионална гимзания по туризъм „Иван П. Павлов“ – Русе

Open the full text

 

 

 

Пътят на хляба от древни времена до наши дни. Използване на консерванти при производството на хляб и хлебни изделия

Abstract. Хлябът винаги е присъствал на трапезата, още от най-древни времена. С времето основните суровини за производството на хляба са се запазели, но допълнителните продукти, използвани в рецептурата, са се променяли в зависимост от вкуса и предпочитанията на хората. Като в последните години, поради търсенето на по- голяма трайност на хляба, се налага използването на консерванти.
Keywords: теория; иновация; вино; туризъм; презентация; грозде; винарна

Венцислав Харалампиев
Професионална гимзания по туризъм „Иван П. Павлов“ – Русе

Open the full text

 

 

Био и екопродукти

Abstract. В тази тема ще разгледаме как се произвеждат био- и екопродуктите и защо са важна част от хранителната ни верига. Биологичното земеделие представлява система за производство на селскостопански продукти, обслужваща възстановяването и рециклирането на природните ресурси. При това производство се опазва околната среда, тъй като се забранява употребата на синтетични пестициди, хербициди, изкуствени торове, растежни регулатори и генетично модифицирани организми, антибиотици и хормони. В сферата на животновъдството биологичното фермерство се основава на естествения начин на отглеждане на животните. Храните от растителен и животински произход се наричат биологични, когато са произведени от лица, притежаващи сертификат за биологично производство, при спазване на правилата за биологично производство и осъществен контрол.
Keywords: биологичен продукт; естествен; еко; качество; полезен; органични.

Християна Янкова
Професионална гимназия по туризъм „Иван П. Павлов“ – Русе

Open the full text

 

 

shareTweetshare
Previous article

Сп. „Педагогика“, книжка 1/2021, година XCIII

Next article

Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2021, година XLVIII

Next article

Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2021, година XLVIII

Тайните на междузвездната среда

Тайните на междузвездната среда

Огледалните молекули

Огледалните молекули

Последни публикации

  • Сп. „Професионално образование“, книжка 2/2021, година XXIII
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 1/2021, година XXIII
  • Годишно съдържание на сп. „Професионално образование“, 2020 г.
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 6/2020, година XXII
  • Vocational Education, Number 5/2020, Volume 22
  • Vocational Education, Number 4/2020, Volume 22
  • Vocational Education, Number 3/2020, Volume 22
  • Vocational Education, Number 2/2020, Volume 22
  • Vocational Education, Number 1/2020, Volume 22
  • Годишно съдържание на сп. „Професионално образование“, 2019 г.
  • Vocational Education, Number 6/2019, Volume 21
  • Vocational Education, Number 5/2019, Volume 21
  • “From Grandmother`s Recipe to Olein Soap” – Formation of Cognitive Interest and Development of Creative Quests
  • Impact of Academic Stress on Resilience and Academic Engagement in the Process of Education and Professional Training for First Year University Students
  • CERN – a Dream that Comes True
  • Dual Training – Miracle or Reality. Realities and Perspectives
  • Interactive Teaching Methods in the Field of Philosophy Education
  • The Mystery of the Masks
  • The Forest – The Enchantment of Life
  • Sharing 10-Years Experience and Good Practices in Working with Students with Special Educational Needs in the Vocational School “Nikolay Haytov”
  • The Role of the European Projects in Enhancing Quality and Attractiveness of Vocational Education
  • The Extracurricular Activities – Way for Uniting All Students at School
  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2019 "Az-buki" National Publishing House

Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • Editorial Board
  • Contents
  • Guide for Authors
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now

© 2019 "Az-buki" National Publishing House

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US