Процесът обучение – наука – иновации – бизнес е неделим
„Тази година държавата е предвидила 32 млн. лв. от държавния бюджет за стипендии. Ще се търсят резерви за увеличаването на средствата. МОН работи и ще продължи да работи в полза на студентите, но трябва професионално да подходим към мотивите, с които ще защитим пред МФ нашето искане”, казва в интервю проф. Иван Димов, зам.-министър на образованието и науката. Според него не съществува модел на разпределение на средствата, който да е абсолютно справедлив. Но има немалко критерии, по които преговарящите могат да постигнат чувството, че моделът е справедлив. При договарянето на параметрите на Оперативната програма „Наука и образование за интелигентен растеж“ през 2014 г. са поканени да участват и студентите. Тогава е наложен терминът приоритетни направления, за които да има евростипендии. По-коректно е да се говори за проблемни направления, в които няма покритие между търсенето на пазара на труда и интереса към тях от страна на студентите. Когато се говори за европейски средства, с които се преследват определени цели и се подкрепят дадени политики, съобразяването с изискванията на пазара е задължително. Необходимо е да се намерят инструменти, с които да се балансират двата пазара – на труда и на висшето образование.
Четете повече в бр. 21, 26 май – 1 юни 2016 г.
Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":
Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5
Телефон: 0700 18466
Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg