Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Професионално образование
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Професионално образование
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Обучение в метакогнитивна перспектива по строителство и архитектура на гимназиален етап в българското професионално образование

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
10-10-2021
в Uncategorized
A A

Виолетка Цолова
Софийска гимназия по строителство, архитектура и геодезия „Христо Ботев“

https://doi.org/10.53656/voc21.13stroi

Резюме. За осъществяване на обучение в метакогнитивна перспектива по строителство и архитектура на гимназиален етап е необходимо конструиране на нова обучителна среда. Моделът на обучителна среда, представен в статията, включва нови елементи. За да се приложат ефективно метакогнитивнитe дидактически средства, освен учители и ученици в обучителния процес присъстват още изявени представители на строителния бизнес, студенти по архитектура и строителство, медийна група, специализирана по проблемите на строителството и архитектурата. Освен това моделът предвижда наблюдения, в контекста на темите от учебната програма, които да се провеждат при посещения на строителни обекти и производствени предприятия, както и много съвместни мероприятия със студенти и млади специалисти: иновативни форуми, конкурси.
Проведеното практически ориентирано изследване показва, че за да може професионалното образование да съответства на изискванията и нуждите на пазара на труда, трябва да създаде възможности учениците да възприемат бъдещата професия на метафизично ниво.
Ключови думи: метакогнитивни дидактически средства; обучение в метакогнитивна перспектива; метакогнитивни умения; обучителна среда

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailПравна рамка на българските търговски агентства и консулства (1891 – 1918) Default ThumbnailКъде четат българските ученици? Default ThumbnailДоброволчеството като възможност за осигуряване на равен достъп до образование за всички (Резултати от проучване мнението на учители и студенти) Default ThumbnailУчене чрез игра – изграждане на предприемачески и лидерски умения в ранна детска възраст

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Същност и класификация на електронните образователни ресурси и приложението на презентациите в учебните часове по „География и икономика“ и „Туризъм“ (гимназиален етап)

Следваща статия

Модел на педагогическа технология за формиране на обществени и граждански компетенции

Следваща статия

Модел на педагогическа технология за формиране на обществени и граждански компетенции

Alternative Approaches to Vocational Education and Training

Речник на лингвистичните термини за студенти слависти – втора част (О – Я)

Последни публикации

  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5-6/2024, година XXVI
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2024, година XXVI
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 2-3/2024, година XXVI
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 1/2024, година XXVI
  • Годишно съдържание  сп. Професионално образование,  том XXV (2023 г.)
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 6/2023, година XXV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5/2023, година XXV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2023, година XXV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 3/2023, година XXV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 2/2023, година XXV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 1/2023, година XXV
  • Годишно съдържание сп. Професионално образование, том XXIV (2022 г.)
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 6/2022, година XXIV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5/2022, година XXIV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2022, година XXIV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 3/2022, година XXIV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 2/2022, година XXIV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 1/2022, година XXIV
  • Годишно съдържание сп. Професионално образование 2021 г.
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 6/2021, година XXIII
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5/2021, година XXIII
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2021, година XXIII

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"