Диана Димитрова-Йорданова
СУ „Пейо Кр. Яворов“ – Варна
https://doi.org/10.53656/voc21-5.10gim
Резюме. Средствата за масово осведомяване и социалните мрежи са бързо развиваща се форма на комуникация в нашия свят и в образованието по-конкретно. Техният език е привлекателен и достъпен за всички. Чрез тях в речта се наблюдават явления, които се отклоняват от книжовноезиковата норма и които общуващите с течение на времето спират да оценяват като отклонение в езиковото си поведение. Обичайно подобни грешки се разглеждат като проява на ниска езикова култура или като недостатъчно познаване на книжовно езиковите норми. В статията се представя експеримент, при който откритите отклонения в книжовноезиковата норма, се превръщат в учебния процес в интересна и търсена „игра“, при която се формират позиции и се трупа опит.
Ключови думи: медии; социални мрежи; книжовноезикова норма; грешка; експеримент; учебен процес