Проф. д-р Веселина Иванова
Тракийски университет – Стара Загора
Проф. д.п.н. Елеонора Милева
Национална спортна академия „Васил Левски“
https://doi.org/10.53656/ped2023-3s.05
Резюме. Цел на изследването е да се проучат нагласите на младите хора в България към основни характеристики на онлайн обучението по време на пандемията от COVID-19. Изследването е проведено в периода май – юни 2021 г. Обект на проучването са 299 младежи на възраст от 19 до 36 години. Всички са студенти в различни български университети в бакалавърска, магистърска и докторска степен. Основният инструментариум, който е използван, е въпросник за удовлетвореността на студентите от обучението, който съдържа 25 айтема. За статистическа обработка на данните са приложени регресионен и вариационен анализ, както и непараметричните коефициенти на Ман-Уитни и Крускал-Уолис. Анализът на резултатите разкрива удовлетвореността на младите хора от следните измерения на педагогическо взаимодействие по време на онлайн обучението: учащ – учебно съдържание, учащ – преподавател, учащ – учащ, учащ – технологии. Не се установяват разлики в нагласите на студентите в зависимост от пола, образователната степен и местоживеенето. Проведеното изследване насочва към ролята на студентската удовлетвореност като основен показател за качество на онлайн обучението.
Ключови думи: младежи; онлайн обучение; удовлетвореност; учебно съдържание; технологии