Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Професионално образование
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Професионално образование
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Български език и литература

Годишно съдържание на сп. „Български език и литература“ 2013

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
03-12-2013
в Български език и литература
A A

БЪЛГАРСКИ ЕЗИК И ЛИТЕРАТУРА
НАУЧНО-МЕТОДИЧЕСКО СПИСАНИЕ
ГОДИНА LV, 2013

BULGARIAN LANGUAGE AND LITERATURE,
EDUCATIONAL JOURNAL
VOLUME 55, 2013

ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ/ ANNUAL CONTENTS

                                        СТРАНИЦИ / PAGES

Книжка 1 / Number 1: 1 – 96
Книжка 2 / Number 2: 97 – 192
Книжка 3 / Number 3: 193 – 288
Книжка 4 / Number 4: 289 – 400
Книжка 5 / Number 5: 401 – 512
Книжка 6 / Number 6: 513 – 632 

 

ЕЗИКОЗНАНИЕ / LINGUISTICS
8 – 24: Непознаването на невербалното поведение в различните култури – проблем, съпътстващ междуличностната междукултурна комуникация
[Ignorance of nonverbal communication behavior in different cultures – a problem accompanying the interpersonal intercultural communication] /
Татяна Попова / Tatyana Popova
25 – 39: Адвербиалната лексика в „История славеноболгарская“
[Adverbial Lexis in Istorija Slavjanobolgarskaja] /
Мария Деянова / Maria Deyanova
112 – 127: Терминът – инструмент на знанието
[The term as a knowledge tool] /
Mария Попова / Maria Popova
128 – 136: Речевата култура в нашата криворазбрана демокрация
[Speech Culture in Our Wrongly Understood Democracy] /
Михаил Виденов / Mihail Videnov
201 – 216: Отново за различните видове социолингвистика
[Diferent types of sociolinguistics revisited] /
Ангел Г. Ангелов / Angel G. Angelov
217 – 232: Семантични техники за терминологична номинация. Метони- мизация и метафоризация в терминологията
[Semantic techniques for terminological nomination, word associations and terminology. Metonymisation and metaphorisation in terminology] /
Катя Исса / Katya Issa
425 – 437: Специфика на ранния детски билингвизъм
[Specificity of Early Child’s Bilingualism] /
Кристина Танева/ Kristina Taneva
519 – 531: Социолингвистични проблеми на прехода в България
[Sociolinguistic Problems of the Transition in Bulgaria] /
Михаил Виденов / Mihail Videnov
532 – 538: Когнитивни аспекти на новите метафорични значения в българския език
[Cognitive Peculiarities of the New Metaphorical Meanings in The Bulgarian Language] /
Сия Колковска / Siya Kolkovska
539 – 546: Типология на новата лексика от чужд произход в българския език
[Typology of the New Lexis of Foreign Origin in the Bulgarian Language] /
Диана Благоева / Diana Blagoeva

ЛИТЕРАТУРОЗНАНИЕ / LITERATURE
103 – 111: Слепота и музика в стихотворения на Смирненски и Вапцаров
[Blindness and Music in poems of Smirnensky and Vaptzarov] /
Миряна Янакиева / Miryana Yanakieva
547 – 553: „Крал Матиуш Първи“ от Януш Корчак – роман за граждан- ските уроци на малкия към големите
‘King Matt the First’ By Janusz Korczak, Novel of Public Lessons of the Little One to the Grown Ups] /
Светлана Стойчева / Svetlana Stoicheva

МЕТОДИКА /METHODOLOGY
40 – 47: Екранизацията на литературно произведение като ефективен инструмент в обучението по литература в средното училище
[Film adaptation of a literary work as an effective tool in the teaching of literature in secondary school] /
Виктория Георгиева / Victoria Georgieva
347 – 359: Понятието за култура в съвременната методика на обучението по български език
[The concept of culture in the contemporary methodol- ogy of Bulgarian Language Teaching] /
Кирил Димчев / Kiril Dimchev
360 – 372: Моделиране на нова учебна среда като условие за развиване на компетентности
[Modeling a new Learning Environment as a Prerequisite fpr Developing Competences /
Людмила Берковска / Lyudmila Berkovska
408 – 416: Употреба на метакогнитивни стратегии в обучението по български език и литература – фактор за формирането на мислещо поколение
[Application of metacognitive strategies in teaching Bulgarian language and literature – a factor in shaping the thinking generation] /
Деспина Василева/ Despina Vasileva
417 – 424: За някои прагматични особености на онлайн общуването във Фейсбук
[Some Pragmatic Features of Online Communication on Facebook] /
Фани Бойкова, Людмила Бойкова / Fani Boykova, Lyudmila Boykova
554 – 564: Понятието за функционална грамотност в системата от понятия, представящи комуникативната компетентност на личността
[Reading Literacy into the System of Concepts That Introduce the communicative Competence of the Person] /
Евелина Миланова / Evelina Milanova

ЛИЧНОСТИ И СЪБИТИЯ В ОБРАЗОВАНИЕТО И В НАУКАТА / INDIVIDUALS AND EVENTS IN EDUCATION AND SCIENCE
137 – 139: Проф. Хайнц Миклас в България
[Prof. Heinz Miklas in Bulgaria] /
Мая Падешка/ Maya Padeshka
140 – 142: Хайнц Миклас и средновековната писменост
[Heinz Miklas and Medieval Literacy] /
Светлина Николова / Svetlina Nikolova

ОПИТЪТ НА ПРЕПОДАВАТЕЛЯ / TEACHER EXPERIENCE
143 – 153: „Историята” на Паисий в училище – интерактивно четене през XXI в.
[The Story of Paisius’ at school – interactive reading in the XXI century] /
Марияна Георгиева, Цветелина Цветанова /Mariyana Georgieva, Tsvetelina Tsvetanova
258 – 273: Портфолиото в обучението по български език и литература
[Portfolio in teaching Bulgarian language and literature] /
Мария Николова / Maria Nikolova
274–278:Проблемиприсъздаванетонатрансформиращпреразказ
[Problems in creating transformative retelling] /
Анита Николова / Anita Nikolova
602 – 611: Технология за усвояване на знания и умения за употреба на сложно изречение в VІ и VІІ клас
[Learning to use complex sentences in VІ and VІІ grade] /
Цветелина Илиева / Tsvetelina Ilieva

БЪЛГАРСКИ ЕЗИК И ЛИТЕРАТУРА В НАЧАЛНОТО УЧИЛИЩЕ/ BULGARIAN LANGUAGE AND LITERATURE IN ELEMENTARY SCHOOL
565 – 573: Идеи и реалности в обучението по български език и литера- тура в 1. – 4. клас
[Bulgarian Language and Literature at the Elementary Level – Idea vs Real] /
Станка Вълкова / Stanka Vulkova
574 – 594 За комуникативно ориентираното начално училищно обучение по писмено преразказване (на български език като първи език)
[On the communication-oriented primary education through written text reproduction (in Bulgarian as a first language)]/
Мариана Мандева / Mariana Mandeva

БЪЛГАРСКИ ЕЗИК И КУЛТУРА ПО СВЕТА / BULGARIAN LANGUAGE AND CULTURE ABROAD
483 – 487: За езика и за езиковата ни политика зад граница (интервю с доц. д-р Ваня Кръстанова)
[About our Language and linguistic policy abroad, an interview with Assos. Prof. Vanya Krastanova] /
Мая Падешка / Maya Padeshka
594 – 596: Приносен труд по методика на обучението по български език в българските общности зад граница
[Contribution work in methodologie of Bulgarian Language training in Bulgarian communities abroad] /
Ангел Петров / Angel Petrov
597 – 601: Лекторът по български език – странник с мисия. Интервю с Ласка Ласкова
[The lecturer in Bulgarian – a stranger on a mission] /
Мая Падешка / Maya Padeshka

МНЕНИЯ И ПОЗИЦИИ / OPINIONS AND POSITIONS
48 – 64: Правописът не (трябва) да е самоцел, той е само средство
Spelling is Not (Should Not Be) an End in Itself, it is Only a Mean to an End] /
Боян Вълчев / Boian Valtchev
373 – 382: Метафори в литературата и медиите
[Metaphors in literature and media] /
Надя Кантарева-Барух / Nadya Kantareva-Baruh
383 – 387: Не „против“ литературата, а „за“ българския език – продължението
[Not „Against“ Literature, but „for“ Bulgarian Language – the Sequel] /
Иван Николаев Иванов / Ivan Nikolaev Ivanov

ПО СТЪПКИТЕ НА СЛАВЯНСКИТЕ ПЪРВОУЧИТЕЛИ / IN THE FOOTSTEPS OF THE FIRST SLAVIC TEACHERS
233 – 243: „Изобщо Климент е предал на нас, българите, всичко, което се отнася до Църквата“ (оригиналната старобългарска служба за св. Алексий Човек Божи от св. Климент Охридски)
[„Generally Climent gave to us bulgarians everything that relates to the Church…“ (The Original Old Bulgarian Service for St Alexius, Man of God by St Climent of Ohrid)] /
Венета Савова / Veneta Savova
244 – 252: Създаването и разпространението на кирилската азбука – залог за духовна самостоятелност на славянската култура в средно- вековна Европа. Методически разработки в помощ на учителя по литература
[The Creation and Spreading of the Cyrillic Alphabet – a Pledge for Spiritual Independence of the Slavonic Culture in Medieval Europe. Teaching Strategies in practical use] /
Здравка Владова-Момчева / Zdravka Vladova-Momcheva
253 – 257: По стъпките на първоучителите: университетското продъл- жение на Търновската книжовна школа
[In the footsteps of the first teachers. University continuation Turnovo Literary School] /
Димитър Кенанов / Dimitar Kenanov
324 – 340: Кирил и Методий в западната литературна традиция – от Средновековието до Ренесансовия хуманизъм
[Cyril and Methodius in the Western Literary Tradition – from the Middle Ages Until the Renaissance Humanists] /
Славия Бърлиева / Slavia Barlieva
341 – 346: Светите братя Кирил и Методий в късната бенедиктинска традиция
[Ss. Cyril and Methodius in the late Benedictine Tradition] /
Анна Влаевска /Anna Vlaevska
438 – 461: Литургическото творчество на Кирил Философ и Методий
[The Liturgical Creativity of st. Cyril the Philosopher and Methodius] /
Веселин Панайотов / Veselin Panayotov
462 – 473: Проложното житие за свети Кирил Философ в ръкописната сбирка на Троицко-Сергиевата лавра
[The Prologue lives of st. Cyril Filosof in the manuscripts from the Holy Trinity-St. Sergius Lavra] /
Грета Стоянова / Greta Stoyanova
474 – 482: Онтологични метафори за ума в Тихонравовия дамаскин
[Ontological Metaphors about Mind in the Tihonravov Damaskin] /
Йоанна Кирилова/Yoanna Kirilova

ЮБИЛЕЙНА КОНФЕРЕНЦИЯ ПО ПОВОД 50 – ГОДИШНИНАТА НА ВЕЛИКОТЪРНОВСКИЯ УНИВЕРСИТЕТ „СВ. СВ. КИ- РИЛ И МЕТОДИЙ“, 10-11 МАЙ 2013 Г. /
JUBILEE CONFERENCE IN REFERENCE TO THE 50TH ANNIVERSARY OF UNIVERSITY OF VELIKO TURNOVO „ST. ST. CYRIL AND METHODIUS“, 10TH – 11TH MAY 2013
297 – 299: Методиката в търсене на изгубения смисъл
[Methodology in search of the lost sense] /
Радослав Радев / Radoslav Radev
300 – 307: Образоващите отношения на играта на образите (WORLD OF WORDCRAFTS) и образите в играта (WORLD OF WARCRAFT)
[Educating relations of the game of simulacra (world of wordcraft) and the simulacra in the game (world of the warcraft)] /
Теменуга Тенева/ Temenuga Teneva
308 – 316: Фолклорен празничен календар – между социоантропологичната информация и социокултурната компетентност
[Traditional Folklore calendar – between the socio-anthropological information and socio-cultural competency] /
Красимира Танева / Krasimira Taneva
317 – 323: Обосновката на темата в урока по литература – предпоставка за изграждане на учениковата личност
[The rationale of the theme in the literature lesson – a prerequisite for forming the students’ personality] /
Йорданка Попова / Yordanka Popova

РЕЦЕНЗИИ И ИНФОРМАЦИЯ / REVIEWS AND INFORMATION
65 – 72: Боян Вълчев за българския език, за училището и за българския език в училище
[Boian Valtchev for Bulgarian language, for school and for Bulgarian language at school] /
Катя Исса / Katya Issa
73 – 75: Проектът за гражданско образование в контекста на обучението по български език: една възможна мисия
[The project of civil education in the context of Bulgarian language learning: a possible mission] /
Мая Падешка / Maya Padeshka
76 – 79: Мащабност и новаторство в труд по проблеми на еколингвистиката
[Wider Scope and Innovative Issues in a Book on Eco-linguistic] /
Кирил Димчев / Kiril Dimchev
80 – 83: Да говорим и пишем правилно
[Speaking and writing correctly] /
Михаил Виденов / Mihail Videnov
84 – 89: Видимите плодове на невидимата школа
[Visible Fruits of the Invisible School] /
Андрей Ташев / Andrey Tashev
154 – 167: Многоезичието в София: резултати от проучване сред граждани
[Multilingualism in Sofia: Results of a Survey Conducted among Sofia Citizens] /
Александър Политов / Alexander Politov
168 – 171: Простанствата на словото. Юбилеен сборник в чест на проф. д.ф.н. Светлозар Игов
[Spaces of Words. Jubilee Scientific Collection in Honor of Prof. Svetlozar Igov] /
Александра Антонова/ Alexandra Antonova
172 – 174: Книга – среща на поколенията
[Book – Meeting of the Generations] /
Невена Гавазова / Nevena Gavazova
175 – 179: Из „Предисловие към „Съчинения на Българския Патриарх Евтимий от Емил Калужняцки“
[From the Foreword to „Works of the Bulgarian Patriarch Eutimius“ by Emil Kaluzhniyatski] /
Димитър Кенанов / Dimitar Kenanov
180 – 185: Фундаментален труд по терминознание
[Fundamental work on Terminology] /
Сия Kолковска / Sia Kolkovska
279 – 280: С възрожденски дух и модерен поглед. Сборник в чест на чл. кор. проф. Милена Цанева
[With a Renaissance Spirit and a Modern Approach – Jubilee Collection in honour of Professor Milena Tsaneva] /
Александра Антонова/ Alexandra Antonova
281 – 282: Антологии и антологийно – между автора и текста. 1910 и след това
[Anthologies and Anthological – Between the Author and the Text. 1910 and after] /
Пламен Антов / Plamen Antov
388 – 391: Тази книга трябва да се прочете!
[A must-Read book!] /
Галя Христозова / Galya Hristozova
392 – 394: Функционално помагало за развиване на четивните умения на учениците (по формат̀ а PISA )
[Functional reference book for developing children’s reading skills] /
Илиaна Горанова / Iliana Goranova
488 – 491: Иновативни насоки за изучаване на български език като чужд
[Innovative directions for learning Bulgarian as a foreign language] /
Ангел Петров / Angel Petrov
492 – 495: Оценяването в обучението по български език
[Assessment in Bulgarian Language Teaching] /
Гергана Дачева / Gergana Dacheva
496– 498: ДемократичнитезалозинаобучениетопоЕвропеистика
[European Studies and Its Demographic Stakes] /
Наталия Христова – Пеева
499 – 502: Оригинален принос в съвременната българска лексикология
[Original contribution to contemporary Bulgarian Lexicology] /
Кирил Димчев / Kiril Dimchev
503 – 506: Национална научна конференция по повод 100-годишни- ната от рождението на Асен Босев „Как 21. век чете Асен Босев“
[National Scientific Conference on the Occasion of the 100-th Anniversary of Assen Bosev’s Birth] /
Александра Антонова / Alexandra Antonova
612 – 617: За щрихите в езиковедските етюди в контекста на науч- ните трудове на академик Михаил Виденов
[On specific touches in linguistic essays in the context of the scientific works of academician Mihail Videnov] /
Красимира Алексова, Катя Исса / Krasimira Aleksova, Katya Issa
618 – 619: Представяне на книгата на Александър Йорданов „Самотен и достоен. Проф. д-р Константин Гълъбов – живот, творчество, идеи”
[Presentation of Alexander Yordanov’s Book “Lonely and Decent. Prof. Konstantin Galabov – Life, Work, Ideas.”] /
Александра Антонова / Alexandra Antonova

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailГодишно съдържание на сп. „Български език и литература“ Default ThumbnailГодишно съдържание на сп. „Български език и литература“, 2014 г. Default ThumbnailГодишно съдържание на сп. „Български език и литература“, 2015 г. Ново признание за „Аз-буки“

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Стратегии на образователната и научната политика, година XXI, книжка 6, 2013

Следваща статия

Годишно съдържание на сп. „Математика и информатика“ 2013

Следваща статия

Годишно съдържание на сп. „Математика и информатика“ 2013

Годишно съдържание на сп. „Философия“ 2013

Годишно съдържание на сп. „Стратегии на образователната и научната политика“ 2013

Последни публикации

  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5-6/2024, година XXVI
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2024, година XXVI
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 2-3/2024, година XXVI
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 1/2024, година XXVI
  • Годишно съдържание  сп. Професионално образование,  том XXV (2023 г.)
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 6/2023, година XXV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5/2023, година XXV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2023, година XXV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 3/2023, година XXV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 2/2023, година XXV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 1/2023, година XXV
  • Годишно съдържание сп. Професионално образование, том XXIV (2022 г.)
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 6/2022, година XXIV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5/2022, година XXIV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2022, година XXIV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 3/2022, година XXIV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 2/2022, година XXIV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 1/2022, година XXIV
  • Годишно съдържание сп. Професионално образование 2021 г.
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 6/2021, година XXIII
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5/2021, година XXIII
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2021, година XXIII

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"