Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Професионално образование
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Професионално образование
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Чуждоезиково обучение Съдържание на сп. "Чуждоезиково обучение", 2021 г.

Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 4/2021, година XLVIII

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
26-08-2021
в Съдържание на сп. "Чуждоезиково обучение", 2021 г.
A A

ПРИЛОЖНА ЛИНГВИСТИКА

Рекламный телетекст в зеркале интертекстуальности
и интердискурсивности

(на материале болгарской и русской телевизионной рекламы)

Доц. д-р Надя Чернева, д-р Боряна Тенчева
Пловдивский университет им. Паисия Хилендарского (Болгария)

https://doi.org/10.53656/for21.40rekl

Резюме. В фокусе внимания авторов использование и трансформация отдельных коннотативных единиц в современном болгарском и русском рекламном дискурсе…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

 

 

The rise of translation studies in bulgaria

Irena Kristeva
Sofia University “St. Kliment Ohridski” (Bulgaria)

https://doi.org/10.53656/for21.41rise

Abstract. This article sets out to outline the evolution of the Translation Studies in Bulgaria from 1970 till the beginning of the 21st century…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

 

 

Немските лексикални единици, съдържащи суфиксоида -weise,
и техните еквиваленти в българския език

Елена Иванова Николова-Кискинова
Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“

https://doi.org/10.53656/for21.42suf

Резюме. Научният ни интерес бе предизвикан от типична за немския език група от лексикални единици, съдържащи продуктивния суфиксоид -weise…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 


МЕТОДИКА

Структура педагогической речи на занятии в электронной среде

Проф. Наталья В. Жадько
Московский городской университет (МГПУ) – Москва (Россия)

https://doi.org/10.53656/for21.43str

Резюме. В статье рассматривается педагогическая речь как деятельность и инструмент работы учителя/преподавателя/бизнес-тренера (в дальнейшем – учителя) для обеспечения результативности и эффективности занятия в электронной среде…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

 

 

За необходимостта от психологизация на съвременния образователен процес

Д-р Даниела Боянова-Минкова
Академия на Министерството на вътрешните работи – София

https://doi.org/10.53656/for21.44psi

Резюме. Опирайки се на теорията за поколенческите различия, възникнала в САЩ в края на ХХ в., и на новото научно направление психодидактика, настоящото изложение обосновава необходимостта от психологизация на съвременното обучение…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

 

 

Students’ perceptions of the effectiveness of online distance language teaching in higher education during the covid-19 pandemic

Assist. Prof. Dr. Denitza A. Charkova, Prof. Dr. Elena Somova
University of Plovdiv “Paisii Hilendarski” (Bulgaria)

https://doi.org/10.53656/for21.410stu

Abstract. The present study examined the relation between students’ preferred mode of learning (online, face-to-face, and hybrid) and their opinions about the effectiveness of an online distance learning English language course under the circumstances of the COVID-19 pandemic….

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 


ЕЗИК И КУЛТУРА

Introduction of online language corpora into future translators’
and interpreters’ teaching

Dr. Elena Zelenina, Assoc. Prof.
Federal State Budgetary Educational Institution of Higher Education
“Tula State University” (Russia)

https://doi.org/10.53656/for21.45corp

Abstract. This paper outlines some benefits from online language corpora use in translators’ and interpreters’ teaching, especially its advantages for developing target language competences, translation competences and scientific research competences of future translators and interpreters…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

 

Универсальные смыслы в русских романах ххі века

1)Проф. д.н. Дмитрий Поль, 2)Алексей Манчев
1)Московский педагогический государственный университет (Россия)
2)Софийский университет им. Св. Климента Охридского (Болгария)

https://doi.org/10.53656/for21.46smi

Резюме. Универсалии как продолжение традиций русских романов XIX – XX века…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 


ЛИНГВОДИДАКТИЧЕСКА АРХЕОЛОГИЯ

Старобългарското юридическо наследство в преводите на петър оджаков: аксиологични аспекти

Проф. д.н. Марияна Цибранска-Костова
Институт за български език „Проф. Любомир Андрейчин“ – БАН

https://doi.org/10.53656/for21.47star

Резюме. При осмислянето на сложните обществени процеси в Княжество България в края на XIX в. средновековното юридическо книжовноезиково наследство се осъзнава като фундамент за създаването на академичен стил в правната наука след Възраждането…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 


РЕЦЕНЗИИ И АНОТАЦИИ

Юбилеен сборник 150 години читалище „съгласие 1869“

2019. 150 години читалище „Съгласие 1869“ Плевен: Юбилеен сборник. Науч. консулт. Мария Младенова; науч. рец. Стоян Денчев, Цветанка Панчева. 358 стр. с ил., портр.; 24 см

Мария Ловджиева
„Къща музей Петко и Пенчо Славейкови“ – София

https://doi.org/10.53656/for21.48sagl

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

 

 

 

La littérature belge francophone face aux défis de la traduction et de la réception

Gravet, Catherine & Lievois, Katrien (dir.), 2021. Vous avez dit littérature belge francophone? Le défi de la traduction. Bruxelles: PIE Peter Lang SA. 442 p. ISBN 978-2-8076-1649-3.

Dr. Antoaneta Robova
Université de Sofia “St. Kliment Ohridski” (Bulgarie)

https://doi.org/10.53656/for21.49fra

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailСп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2021, година XLVIII Default ThumbnailСп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 3/2021, година XLVIII Default ThumbnailСп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2021, година XLVIII Default ThumbnailГодишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, 2021 г.

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Юбилеен сборник 150 години читалище „съгласие 1869“

Следваща статия

La littérature belge francophone face aux défis de la traduction et de la réception

Следваща статия

La littérature belge francophone face aux défis de la traduction et de la réception

On the Synchronization of Candle Oscillators

Analysis of the Liquids Composition by the Sound Produced by Their Heating

Последни публикации

  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5-6/2024, година XXVI
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2024, година XXVI
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 2-3/2024, година XXVI
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 1/2024, година XXVI
  • Годишно съдържание  сп. Професионално образование,  том XXV (2023 г.)
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 6/2023, година XXV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5/2023, година XXV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2023, година XXV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 3/2023, година XXV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 2/2023, година XXV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 1/2023, година XXV
  • Годишно съдържание сп. Професионално образование, том XXIV (2022 г.)
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 6/2022, година XXIV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5/2022, година XXIV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2022, година XXIV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 3/2022, година XXIV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 2/2022, година XXIV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 1/2022, година XXIV
  • Годишно съдържание сп. Професионално образование 2021 г.
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 6/2021, година XXIII
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5/2021, година XXIII
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2021, година XXIII

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"