Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Професионално образование
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Професионално образование
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Математика и информатика Съдържание на сп. “Математика и информатика”, 2022 г.

Сп. „Математика и информатика“, книжка 2/2022, година LXV

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
05-05-2022
в Съдържание на сп. “Математика и информатика”, 2022 г.
A A

НАУЧНО-МЕТОДИЧЕСКИ СТАТИИ

Computer Models for Playing Billiards Using Frontal Shot

Prof. Dr. Toni Chehlarova
Institute of Mathematics and Informatics – Bulgarian Academy of Sciences (Bulgaria)

https://doi.org/10.53656/math2022-2-1-com

Abstract. Computer models with pool table oriented to the school teaching of mathematics are presented. The pool table in them has a board with six pockets and twelve “diamonds”, due to the expectation when working with these resources to form and apply not only mathematical knowledge, but also to master elements of the game of billiards…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

Vocabulary Enrichment in Computer Science for International Students at the Preparatory Department of the University

1)Dr. Svetlana Mikhaelis, Assoc. Prof.,
1)Dr. Vladimir Mikhaelis, Assoc. Prof.,
2)Mr. Dmitrii Mikhaelis
1)Irkutsk State University of Railway Transport (Russia)
2)Baikal State University (Russia)

https://doi.org/10.53656/math2022-2-2-voc.

Abstract. Foreign students coming to study in Russia learn the Russian language at all levels, enriching their vocabulary…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

Stem Robotics in Primary School

1)Tsanko Mihov, 2) Gencho Stoitsov, 2) Ivan Dimitrov
1)Primary school “Hristo Botev” – Plovdiv (Bulgaria)
2)University of Plovdiv Paisii Hilendarski (Bulgaria)

https://doi.org/10.53656/math2022-2-4-ste

Abstract. Robotics has a significant role in modern life. Complex programmable devices are used in high-tech manufactures as well as in many households…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

Участието на българските ученици в състезанията по информатика през 2021 г.

Емил Келеведжиев
Институт по математика и информатика – Българска академия на науките

https://doi.org/10.53656/math2022-2-5-uch

Резюме. Предложен е кратък обзор на проведените ученически състезания в България и участието на български ученици в международни състезания по информатика…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

Задачи от състезанията по математическа лингвистика в контекста на НВО-Х клас

Борислав Лазаров, Веселин Златилов
Институт по математика и информатика – Българска академия на науките

https://doi.org/10.53656/math2022-2-6-zad

Резюме. В статията е разгледан въпросът доколко задачи от състезания по математическа лингвистика съответстват на българските образователни стандарти…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 


ВЪПРОСИ НА ПРЕПОДАВАНЕТО

Problems of Cascade Type and Their Use for Assessment of Students’ Academic Achievements in Mathematics

Prof. Dr. Shkolnyi Oleksandr 1), Prof. Shvets Vasyl 1), Dr. Akiri Ion 2)
1) National Pedagogocal Dragomanov University – Kyiv (Ukraine)
2) Institute of Pedagogical Sciences – Chisinau (Moldova)

https://doi.org/10.53656/math2022-2-3-pro

Abstract. Mathematical problems that contain a common condition and an ordered list of tasks are traditionally called cascade problems…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

A Metagraph Model оf Cyber Protection оf аn Information System

Dr. Emiliya Koleva, Assist. Prof., Dr. Evgeni Andreev, Assist. Prof.,
Dr. Mariya Nikolova, Assoc. Prof.
Nikola Vaptsarov Naval Academy – Varna (Bulgaria)

https://doi.org/10.53656/math2022-2-7-ame

Abstract. The aim of this article is to present a developed metagraph model which serves to verify the minimum requirements for cyber security in web-based student information management systems…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailСп. „Математика и информатика“, книжка 4/2022, година LXV Default ThumbnailСп. „Математика и информатика“, книжка 5/2022, година LXV Default ThumbnailГодишно съдържание на сп. Математика и информатика том 65 (2022 г.) Default ThumbnailСп. „Математика и информатика“, книжка 6/2022, година LXV

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

A Metagraph Model оf Cyber Protection оf аn Information System

Следваща статия

Determining the Dependence of the Speed of Sound in Air on the Temperature Based on Properties of Standing Waves

Следваща статия

Determining the Dependence of the Speed of Sound in Air on the Temperature Based on Properties of Standing Waves

Кометите – I част

Analogies Between Chemical Reactions and Quality of Workplace Environment

Последни публикации

  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5-6/2024, година XXVI
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2024, година XXVI
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 2-3/2024, година XXVI
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 1/2024, година XXVI
  • Годишно съдържание  сп. Професионално образование,  том XXV (2023 г.)
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 6/2023, година XXV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5/2023, година XXV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2023, година XXV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 3/2023, година XXV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 2/2023, година XXV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 1/2023, година XXV
  • Годишно съдържание сп. Професионално образование, том XXIV (2022 г.)
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 6/2022, година XXIV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5/2022, година XXIV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2022, година XXIV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 3/2022, година XXIV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 2/2022, година XXIV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 1/2022, година XXIV
  • Годишно съдържание сп. Професионално образование 2021 г.
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 6/2021, година XXIII
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5/2021, година XXIII
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2021, година XXIII

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"