НАУЧНО-МЕТОДИЧЕСКИ СТАТИИ
A Comparative Analysis of Assessment Results From Face-To-Face and Online Exams
Dr. Emiliya Koleva, Assist. Prof.,
Dr. Neli Baeva, Assist. Prof
Nikola Vaptsarov Naval Academy – Varna (Bulgaria)
https://doi.org/10.53656/math2022-4-1-aco
Abstract. In this study, a comparative analysis of the results of students’ performance on a face-to-face and an online exam is made and presented…
Национално външно оценяване по математика в IV клас през 2022 година
Тони Чехларова
Институт по математика и информатика – Българска академия на науките
https://doi.org/10.53656/math2022-4-2-nac
Резюме. Направен е анализ на темата и резултатите от Националното външно оценяване по математика в края на IV клас в България през 2022 г…
ОБРАЗОВАТЕЛНИ ТЕХНОЛОГИИ
Двадесет и шеста младежка балканска олимпиада по математика
Доц. д-р Ивайло Кортезов, Мирослав Маринов
Институт по математика и информатика – Българска академия на науките
https://doi.org/10.53656/math2022-4-3-dva
Резюме. Статията съдържа състезателната тема от Младежката балканска олимпиада по математика 2022, варианти на решения на задачите и коментари по тях, а също и преглед на представянето на отбора…
Personal Data Processing in a Digital Educational Environment
Dr. Evgeniya Nikolova, Assoc. Prof.,
Dr. Mariya Monova-Zheleva, Assoc. Prof.,
Dr. Yanislav Zhelev, Assoc. Prof.
Institute of Mathematics and Informatics – Bulgarian Academy of Sciences (Bulgaria)
https://doi.org/10.53656/math2022-4-4-per
Abstract. New technologies provide innovative spaces for cooperation and communication between employers and employees, citizens and structures, educators, and learners…
ВЪПРОСИ НА ПРЕПОДАВАНЕТО
Практический метод реализации нечетких запросов для реляционных баз данных
Dr. Alexander Aleksandrovich Rybanov, Assoc. Prof.
Волжский политехнический институт – Волгоград (Россия)
https://doi.org/10.53656/math2022-4-5-pra
Аннотация. Информационные системы, использующие базы данных, являются гибкими в той мере, в какой они позволяют пользователям запрашивать необходимые им данные…
Приложение на играта „Аз имам…, кой има…?“ При преговорни уроци по информационни технологии в прогимназиален и гимназиален етап
1)Гергана Карабельова, 2)Гл. ас. д-р Филип Петров
1)Частно средно училище „Свети Георги“
2)Софийски университет „Св. Климент Охридски“
https://doi.org/10.53656/math2022-4-6-pri
Резюме. „Аз имам…, кой има…?“ (на английски “I have…, who has…?”) е забавна игра, която е основно популярна в детските градини при деца от предучилищна възраст и в училищата при началното образование…