Повече от 2050 деца и ученици със специални образователни потребности получават допълнителна подкрепа за личностното си развитие в общо 112 общообразователни училища.
Това стана ясно при представянето на проекта „Подкрепа за равен достъп и личностно развитие“, който се реализира по ОП „Наука и образование за интелигентен растеж“. „Така отдавна сме надхвърлили индикатора по проекта, който залага да обхванем до 1800 деца и ученици, включени в процеса на включващо обучение и приобщаващо образование“, коментира неговият ръководител Грета Ганчева – директор на дирекция „Достъп до образование и подкрепа на развитието“ в МОН. Още в първите 6 месеца са включени и 34 вместо предвидените 33 детски градини. В тях са обхванати 1155 деца от предучилищна възраст, като специалисти подпомагат развитието на 553 от тях, за които е установено, че са в риск от обучителни затруднения. Общо 17,5 млн. лв. е бюджетът за дейностите, започнали от началото на тази година и продължаващи до края на 2017 г. С тях се надгражда проектът „Включващо обучение“, реализиран по ОП „Развитие на човешките ресурси“. Досега е осигурена подкрепа за деца със затруднения в обучението в 112 общообразователни училища, 34 детски градини, 5 специални училища за ученици със сензорни увреждания, две помощни училища, 4 възпитателно-учебни интерната и 2 специални педагогически интерната. Назначени са и 489 специалисти – ресурсни учители, психолози, логопеди, рехабилитатори на слуха и говора, учители на ученици с нарушено зрение, арттерапевти и физиотерапевти, социални педагози и други.
Четете повече в бр. 29, 21 – 27 юли 2016 г.
Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":
Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5
Телефон: 0700 18466
Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg