Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Професионално образование
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Професионално образование
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2021 Брой 44, 2021

Дигитализацията на образователните програми – новата норма*

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
03-11-2021
в Брой 44, 2021
A A

Пандемията от COVID-19 изложи милиони учащи, учители и изследователи на нови реалности, нови начини за учене и преподаване, изпити, общуване и провеждане на изследвания. Ясно е, че въздействието на COVID-19 върху висшето образование е огромно, като всички институции и студенти са засегнати. Много университети реагираха по гъвкав начин на кризата, но данните на U-Multirank показват, че малко висши учебни заведения са били подготвени за предоставяне на пълни онлайн програми.
Според последните данни на U-Multirank около 60% от университетите съобщават за онлайн обучение в стратегическото си планиране преди COVID-19, докато само една трета, изглежда, предоставят пълни онлайн курсове под някаква форма. Способността на университетите да заменят предоставянето на традиционни образователни програми „лице в лице“ в кампуса с онлайн предоставяне, се оказа ключов стратегически отговор на COVID-19.
Преди кризата с коронавируса доказателствата сочат, че университетите със значителен фокус върху предметните области на образованието, бизнес изследванията и икономиката, както и по-големите институции и тези с широк дисциплинарен обхват са по-склонни да предоставят онлайн програми. Въпреки че повечето университети осъзнаха стратегическото значение на онлайн обучението, само няколко бяха подготвени за пълни онлайн програми.
В инженерните и научните области процентът на програмите, които са напълно достъпни онлайн, е по-малко от 3%, но в области като бизнес изследвания (12%) и икономика (7%) той е значително по-висок. Освен това данните на U-Multirank показват, че наличността на интерактивни инструменти за обучение и дигитални изпити е ниска. Това предполага, че онлайн поддръжката в голям мащаб се оказа трудна за много университети.
Тези резултати – ексклузивни за U-Multirank, са първият поглед върху разпоредбите за онлайн обучение в университетите по целия свят и са публикувани по време на седмото му годишно издание, което включва изчерпателен набор от данни от близо 1800 университета от 92 държави.
„Университетите по целия свят, изглежда, са изненадани от кризата с COVID-19. Оказва се, че само няколко институции са имали стратегия за управление на риска, която би им позволила да реагират на пандемия. По-специално, капацитетът за предлагане на онлайн програми и поддръжка, явно, е ключов стратегически отговор. Този капацитет не бе широко достъпен, когато удари кризата“, казва Франс ван Вут –съвместен ръководител на проекта на U-Multirank.
Резултатите на
U-Multirank не само дават представа за ефектите от предоставянето на онлайн обучение, но правят прозрачно детайлното представяне на университетите. Така студентите могат да направят по-информиран избор какво или къде да учат въз основа на това, което е най-важно за тях. Университетите могат да използват
данните от U-Multirank, за да оценят своите силни и слаби страни и да намерят начини за създаване или укрепване на своите стратегически планове, включително аспекти на дигитализацията на образователните програми – нова норма след COVID-19.
„В настоящата криза е още по-наложително, когато избират университет, студентите да вземат предвид кое е най-важно за тях. U-Multirank помага за това, като предоставя данни за удовлетвореността на студентите – независимо дали е по отношение на качеството на курсовете и организацията на обучението, размера на класната стая, контакта с индустрията или дори колко навременно завършват студентите. Те могат да избират от тези критерии и много други, за да създадат свои собствени персонализирани класации“, каза Франк Зигеле – съвместен ръководител на проекта на U-Multirank.
Интерактивният инструмент, който помага на студентите да изберат най-подходящия университет или програма, е достъпен на
www.umultirank.org. Освен това U-Multirank предлага и интерактивна карта на 100 най-добри университета по света с различни параметри, включително информация за опита на университетите с пълни онлайн програми.
През последните години U-Multirank се превърна в най-голямата международна база данни за университети в света. Обемът на базата данни позволява на потребителите да създават интерактивни многоизмерни сравнения в пет измерения на производителността.
U-Multirank предоставя на потребителите адаптивни онлайн класации, които се фокусират не само върху научни изследвания, но и върху преподаване и учене, трансфер на знания, интернационализация и регионална ангажираност.
Специална характеристика на резултатите на U-Multirank са списъците с най-добрите 25 университета в света. Десетте списъка показват, че като цяло, известните международни изследователски университети имат високи резултати по отношение на изследователското въздействие, но че по-малко известните университети се представят добре в аспекти като студентска мобилност и публикации с отворен достъп.

*Публикацията е на U-Multirank. Анализът включва данни за 2020 г. включително. Заглавието е на редакцията

 

U-Multirank – близо 2000 университета и 12 000 учебни програми

От 2018 г. U-Multirank събира данни на ниво предмет за различни аспекти на дигитализацията на образователните програми. Това включва информация за наличието на напълно онлайн опция в рамките на образователните програми; процента на дигиталните учебни формати в програмите за степен; оценки на учениците за различни аспекти на дигиталното преподаване и учене.
Както за журналисти, така и за всички потребители,
U-Multirank предлага персонализирани класации и анализи на истории – например доклади по държави, фокусирани върху представянето на университета в конкретна страна, или неговите глобални списъци с топ 25 изпълнители в области като отношенията между университета и индустрията или най-международните университети.
От първата си публикация през 2014 г., U-Multirank удвои броя на университетите (висши училища) от 850 на близо 1800 и увеличи покритието на страните от 74 на 92, включително повече от 5300 факултета и повече от 11 800 учебни програми в 28 предметни области.
U-Multirank е алтернативен подход за сравняване на университети и предлага решение на недостатъците на традиционните таблици на лигата. Неговият многоизмерен подход сравнява представянето на университетите в редица различни дейности, като всяка от тях се оценява от „A“ (много добър) до „E“ (слаб). Класацията позволява на потребителите да идентифицират силните и слабите страни на университета по аспектите, които най-много ги интересуват. Данните, включени в U-Multirank, са извлечени от редица източници, предоставяйки на потребителите изчерпателен набор от информация: данни, предоставени от институции и извлечени от международни библиометрични и патентни бази данни, от национални бази данни и от проучвания на повече от 100 000 студенти в участващи университети.
U-Multirank възниква на конференция на Европейската комисия по време на Френското председателство през 2008 г.
От 2017 г. се финансира от фондация Bertelsmann, програма „Еразъм+“ на Европейския съюз и Santander Group. U-Multirank е разработена и внедрена от независим консорциум, ръководен от Центъра за висше образование (CHE) в Германия. Центърът за политически изследвания в областта на висшето образование (CHEPS) към Университета на Твенте и Центърът за научни и технологични изследвания (CWTS) от Университета в Лайден, Нидерландия, както и Fundaciӝn Conocimiento y Desarrollo (FCYD) в Испания са партньори в Проекта. Консорциумът се ръководи от професорите Франс ван Вут (CHEPS) и Франк Зигеле.

Your Image Description

Свързани статии:

Всяко шесто дете у нас е извън училище Децата искат да бъдат изслушвани Как банкоматът ни дава пари Великият нов свят

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Компас

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Тайните на градския топлинен остров

Следваща статия

Онлайн модно дефиле на студенти

Следваща статия
Онлайн модно дефиле на студенти

Онлайн модно дефиле на студенти

Нови правила за балообразуване

Нови правила за балообразуване

И учението,  и възпитанието искат грижи

И учението, и възпитанието искат грижи

Последни публикации

  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5-6/2024, година XXVI
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2024, година XXVI
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 2-3/2024, година XXVI
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 1/2024, година XXVI
  • Годишно съдържание  сп. Професионално образование,  том XXV (2023 г.)
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 6/2023, година XXV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5/2023, година XXV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2023, година XXV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 3/2023, година XXV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 2/2023, година XXV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 1/2023, година XXV
  • Годишно съдържание сп. Професионално образование, том XXIV (2022 г.)
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 6/2022, година XXIV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5/2022, година XXIV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2022, година XXIV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 3/2022, година XXIV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 2/2022, година XXIV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 1/2022, година XXIV
  • Годишно съдържание сп. Професионално образование 2021 г.
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 6/2021, година XXIII
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5/2021, година XXIII
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2021, година XXIII

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"