Стоян СТОЯНОВ
Факт е, че учениците се мотивират повече и проявяват по-голям интерес в часовете, когато влязат в модерна образователна среда. Затова е важно и приоритетното инвестиране в изграждане на т.нар. STEM центрове, които да подкрепят усилията за ориентиране на децата към природните науки и за повишаване на образователните резултати по тях. Но за да се задържи и развие тази мотивация, са необходими усилията на подготвени педагози. Иначе рискуваме да създадем оборудвани с технологични решения кабинети, в които учениците ще имат поредните скучни часове.
Затова е толкова важна непрекъснатата квалификация на учителите, която да позволи въвеждането на образователни иновации, редом с технологичното обновление в училищата. И няколко обявени проучвания показват, че в това отношение има още какво да се подобрява. Например през 2020 г. само 24,94% от педагозите оценяват съществуващата у нас система за продължаваща квалификация като удовлетворяваща, а 23,62 на сто – като отговаряща на потребностите на учителите.
В същото време, близо 60 процента от педагозите смятат, че тя е необходима. Но искат по-голямо разнообразие на предлаганите теми, повече практическа насоченост и съответствие с учебните предмети. Учителите са по-взискателни и към квалификацията на лекторите и настояват за по-малко ограничения в достъпа до обучения.
Самите педагози са осъзнали, че бързите промени в света около нас изискват и от тях да учат постоянно. За това говори и фактът, че през 2020 г. почти всеки трети учител е вложил лични средства за участие в квалификационни инициативи.
Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":
Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5
Телефон: 0700 18466
Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg