Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Професионално образование
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Професионално образование
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2023 Брой 26, 2023

Промените изискват приемственост

Това заяви министър Галин Цоков, който представи приоритетите на своя екип

Зина Соколова от Зина Соколова
28-06-2023
в Брой 26, 2023
A A
Министър Галин Цоков представи своя екип и приоритетите на МОН в следващите месеци

Осигуряване на възможност за екипна работа и приемственост между предходните ръководни екипи е един от основните приоритети на министъра на образоването и науката проф. Галин Цоков и на новия ръководен екип на МОН. „Само това ще гарантира осъществяването на по-големи и сериозни промени в сферата на образованието“, подчерта проф. Цоков при представянето им.

Друг приоритет са проектите в сектор „Образование“, включени в Плана за възстановяване и устойчивост, и най-спешните мерки, необходими, за да се гарантира ефективното усвояване на средствата в размер на 1,33 млрд. лв., които се очаква да получим. Те ще бъдат насочени към създаване на ново качество на образователната система и развиване на различни дейности.

Има известно забавяне с ремонта на сградата на Националния STEM център, тъй като се водят две дела за мястото, където се намира той, стана ясно на срещата. Но е рисковано да се влагат европейски средства в сграда, срещу която има претенции. Затова в момента в спешен порядък се търси възможност да си осигури петно в „София Тех парк“. Това обаче не пречи на училищата да кандидатстват за изграждане на свои STEM центрове.

Друг проблем е забавянето на платформата „Дигитална раница“. Забавянето е и в изграждането на платформата, и в обучението на учители, подчерта министър Цоков. Ръководният екип в МОН търси бързо решение на проблема, което ще позволи да се усвоят милиони левове до края на годината.

Необходимо е да се направи и преглед на законовите и подзаконовите нормативни документи и по възможност да се намали административната тежест върху учителите и директорите, която ги ограничава в основната им дейност. Друг приоритет са промени в Закона за предучилищното и училищното образование. От МОН предлагат и детските градини да могат да получават статут на иновативни. Ранното детско развитие и обхващането на 4-годишните също са сред приоритетните дейности. Педагогическата работа в детските градини трябва да се разшири

Трябва да се повиши и качеството на първоначалната подготовка на учителите – констатация, която фигурира и в доклада на ОИСР, представен преди дни. Не по-малко важна е и продължаващата квалификация на учителите, през каквато те трябва редовно да преминават.

Приоритет в работата на Министерството ще бъдат и учебното съдържание и учебните програми. „През 2021 г. е направен сериозен преглед на тези програми и тяхното съдържание и ние подробно ще се запознаем с него, за да може да насочим промените към намаляване на фактологическата тежест в учебното съдържание – заяви министър Цоков. – Това ще намали и необходимостта от частни уроци. Но неминуемо ще доведе и до промяна в начина на оценяване. А това изисква и добра комуникация с родителите, които са особено чувствителни на тази тема.“

Предстои и промяна в начина на финансиране работата на образователните медиатори.

Ден преди официалното представяне на екипа на МОН министър Цоков се включи в заседание на Отрасловия съвет за тристранно сътрудничество в областта на средното образование. На него той представи пред социалните партньори приоритетите на МОН. Обсъдени са още бюджетните средства в системата, работата по европейските програми и по проекти в сектор „Образование“, включени в Плана за възстановяване и устойчивост.

Your Image Description

Свързани статии:

Педагози представят нови предмети По-висок резултат на НВО по БЕЛ Назначават четвърти зам.-министър в МОН 4 отличия за физиците от Европейската олимпиада

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Репортер

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Педагози представят нови предмети

Следваща статия

По-висок резултат на НВО по БЕЛ

Следваща статия
По-висок резултат на НВО по БЕЛ

По-висок резултат на НВО по БЕЛ

Назначават четвърти  зам.-министър в МОН

Назначават четвърти зам.-министър в МОН

4 отличия за физиците от Европейската олимпиада

4 отличия за физиците от Европейската олимпиада

Последни публикации

  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5-6/2024, година XXVI
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2024, година XXVI
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 2-3/2024, година XXVI
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 1/2024, година XXVI
  • Годишно съдържание  сп. Професионално образование,  том XXV (2023 г.)
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 6/2023, година XXV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5/2023, година XXV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2023, година XXV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 3/2023, година XXV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 2/2023, година XXV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 1/2023, година XXV
  • Годишно съдържание сп. Професионално образование, том XXIV (2022 г.)
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 6/2022, година XXIV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5/2022, година XXIV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2022, година XXIV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 3/2022, година XXIV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 2/2022, година XXIV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 1/2022, година XXIV
  • Годишно съдържание сп. Професионално образование 2021 г.
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 6/2021, година XXIII
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5/2021, година XXIII
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2021, година XXIII

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"