Близо 6000 родители влязоха в детските градини от началото на тази учебна година, за да участват в различни занимания заедно с децата и педагогическите специалисти. Това бе една от новите дейности по проект „Равен достъп до училищно образование в условията на кризи“ по ОП „Наука и образование за интелигентен растеж“, който се разшири и в сферата на предучилищното образование, съобщават от МОН.
Резултатите бяха отчетени на работна среща с експерти от Министерството и регионалните управления на образованието, които представиха добри примери и практики. По отношение на детските градини по проекта се даде възможност за назначаване на педагогически и непедагогически специалисти за работа с деца от уязвими групи и специални образователни потребности.
С цел предотвратяване на отпадане от образователната система и по-активно присъствие на децата в предучилищните групи родителите бяха включени в разнообразни дейности – различни игри, тематични арт работилници, кулинарни състезания, беседи и др. В област Търговище например в такива се включиха 860 родители. Сред най-активните градини бяха 8. ДГ „Слънце“ и 7. ДГ „Снежанка“. Деца и родители твориха заедно с природни материали, засаждаха дървета, рисуваха пясъчни картини. Беше организирана специална игра „цветен парашут“, чрез която се наблегна на екипната работа и синхрона в семействата.
Екипът на ДГ „Еделвайс“ във Велинград постави на фокус мотивацията за образование и реализация. Там бяха проведени срещи на родители на деца от градината с успели в кариерата роми. Родители и деца се забавляваха заедно, като изработиха традиционна ромска носия.
В Благоевград ДГ „1 юни“ организира „Академия за родители“, в която подготвиха вестник с най-често срещани проблеми в семейството и начините за тяхното разрешаване. Със съдействието на назначения по проекта логопед Детска градина „Звънче“ в Петрич проведе логопедична терапия, включваща игри с емоции, превозни средства, различни празници от календара и изработване на изделия, свързани с тях.
Като добър пример от Видин бе дадена ДГ „Кокиче“ в село Арчар. Срещите и организираните арт работилници са изиграли важна роля за включването на децата в образователната система и там не е имало нито едно отпаднало дете.
Всички експерти отчетоха като цяло, че семейства споделят, че са разбрали колко е важно децата да не прекъсват посещението в градината.
Чрез съвместните дейности между педагогически специалисти, деца и родители се е повишил интересът към образователния процес и са намалели отсъствията в предучилищния етап на образованието.
Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":
Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5
Телефон: 0700 18466
Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg