Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Професионално образование
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Професионално образование
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2024

Бизнесът иска промяна в приема в математически и ИКТ гимназии

От ИТ сектора настояват да се взимат предвид резултатите на учениците от математически състезания и/или олимпиади от календара на МОН

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
07-10-2024
в Новини 2024
A A

Въвеждане на по-адекватни критерии за прием в математическите и професионалните гимназии, обучаващи по професии от професионално направление „Информационни и комуникационни технологии“, които да включват резултати на учениците от участия в математически състезания и/или олимпиади от календара на МОН, поискаха от институциите организации на компании от ИТ сектора.

Писмото с мотивирано предложение за промяна в критериите за прием, инициирано от Българската асоциация по информационни технологии (БАИТ), е изпратено до Министерството на образованието и науката, Комисията по образованието и науката и Комисията по електронно управление и информационни технологии в Народното събрание.

Зад исканията в него застават и Българската асоциация на софтуерните компании (БАСКОМ), Българската предприемаческа асоциация (БЕСКО), ИКТ клъстерът и Асоциацията за иновации, бизнес услуги и технологии (AIBEST).

„Настояваме Министерството на образованието и науката да преразгледа и актуализира критериите за прием в математическите и професионалните ИКТ гимназии, за да се осигури най-талантливите и мотивирани ученици да получават възможността да се обучават там и да развиват своя потенциал. Това е от критично значение за бъдещето на ИТ индустрията в България и за способността ни да продължим да се конкурираме на международния пазар“, се казва в писмото.

В документа се цитират резултати от Националното външно оценяване от последната учебна година, когато НВО по български език и литература играе ключова роля за приема на ученици в профилирани математически и природо-математически гимназии. Същото се отнася и за професионалните гимназии, обучаващи в ИКТ направление. Например Технологичното училище „Електронни системи“ към ТУ–София до 2014 г. е провеждало допълнителен изпит по математика за оценяване на математическите възможности на учениците и тяхната мотивация за развитие в областта на програмирането и информационните технологии, но тази практика е прекратена, отбелязват от ИТ сектора.

Оттам добавят, че браншът в България е силно заинтересован от промени в критериите за прием в математическите и професионалните ИКТ гимназии, защото математиката стои в основата на множество дисциплини, свързани с информационните технологии, включително програмирането, анализа на данни, криптографията и развитието на изкуствения интелект.

Your Image Description

Свързани статии:

Университетите приемат до 150 лица с предоставена временна закрила Заявленията за първо класиране в гимназиите се подават от 8 до 10 юли Софийската математическа гимназия отново с най-висок минимален бал на първо класиране в столицата Заместник-министър Емилия Лазарова беше гост на тържеството на най-голямото училище в България

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: бизнесИКТ гимназииИТ секторприемРепортерсъстезания

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Топ учен от компанията зад ChatGPT с лекция в Софийския университет

Следваща статия

МОН публикува за обществено обсъждане нова национална програма за научните изследвания и иновациите в предучилищното и училищното образование

Следваща статия
Националното външно оценяване в X клас остава на 10 юни

МОН публикува за обществено обсъждане нова национална програма за научните изследвания и иновациите в предучилищното и училищното образование

Откриването на микроРНК и нейната роля донесе Нобел на американските учени Виктор Амброс и Гари Рувкун

Откриването на микроРНК и нейната роля донесе Нобел на американските учени Виктор Амброс и Гари Рувкун

Над 50 български училища и градини прилагат метода „Монтесори“

Над 50 български училища и градини прилагат метода „Монтесори“

Последни публикации

  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5-6/2024, година XXVI
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2024, година XXVI
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 2-3/2024, година XXVI
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 1/2024, година XXVI
  • Годишно съдържание  сп. Професионално образование,  том XXV (2023 г.)
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 6/2023, година XXV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5/2023, година XXV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2023, година XXV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 3/2023, година XXV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 2/2023, година XXV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 1/2023, година XXV
  • Годишно съдържание сп. Професионално образование, том XXIV (2022 г.)
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 6/2022, година XXIV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5/2022, година XXIV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2022, година XXIV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 3/2022, година XXIV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 2/2022, година XXIV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 1/2022, година XXIV
  • Годишно съдържание сп. Професионално образование 2021 г.
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 6/2021, година XXIII
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5/2021, година XXIII
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2021, година XXIII

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"