Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Професионално образование
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Професионално образование
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2024

МОН обмисля онлайн записване в VIII клас

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
18-07-2024
в Новини 2024
A A
Снимка – Олег Попов

„Ще започнем разговори с експерти в областта на киберсигурността и на електронното осигуряване работата на Министерството на образованието и науката за възможности за изграждане на допълнителен модул за записване след VII клас. Това ще бъде следващата стъпка в електронизацията на услугите за учители и ученици, които предлага Министерството на образованието и науката.“

Това заяви служебният министър на образованието и науката проф. Галин Цоков на изслушване в Народното събрание в отговор на въпрос за възможността за записване онлайн на учениците в VIII клас.

Министърът отговаря и на въпроси относно подготовката, провеждането и резултатите от държавните зрелостни изпити и на Националното външно оценяване през учебната 2023/2024 г.

В рамките на изслушването проф. Цоков обобщи как протичат подготовката на Националното външно оценяване в IV, VII и X клас и на държавните зрелостни изпити XII, какви са новите момент в тях и как се представят учениците.

„По-добрите резултати не трябва да ни успокояват, че всичко в образователна ни система е розово.

По-добрите резултати и трендът, който е свързан с постигнатото от учениците, могат да мотивират само ученици и учители да продължат промените в образователната система“, заяви министър Цоков.

„Въпросът, който стои пред образователната система, е как да направим оценяването по-практически насочено. То да бъде свързано не толкова с оценяване на възпроизвеждане на знания, а с оценяване на умения“, заяви проф. Цоков.

По думите на министъра, включването на повече задачи в практическа насоченост в X клас е стъпка в тази посока.

Както „Аз-буки“ писа, в края на миналата година от Министерството на образованието и науката обявиха, че планират да се въведе ново входно равнище за учениците от IX клас по основните предмети – български език и литература, математика и природни науки.

Министърът посочи, че в момента експертите в МОН работят по това

входното ниво да бъде върху задачи, които са както с практическа насоченост, така и да имат интердисциплинарен характер,

т.е. в тях могат да се установят знанията и уменията на учениците по различни учебни дисциплини.

Разработен е модул по една от националните програми, по който да се подготвят експерти за създаване на задачи от типа на тези, прилагани в международното изследване PISA, с интердисциплинарен и практически характер.

„За да има повече такива задачи не само в процеса на външно оценяване, но и в рамките на обучението в училище“, посочи проф. Цоков. Така, по думите му, ученици и учители ще бъдат подготвени да се справят със задачите от подобни международни проучвания.

„Следващото изследване PISA е през 2025 г. и през следващите месеци трябва сериозно да работим учениците да бъдат мотивирани да се представят по-добре, да бъдат подготвени интердисциплинарно и практически насочено. Затова ще разчитам много на входното ниво на учениците в IX клас, които през следващата година ще участват в тестовете PISA“, каза просветният министър.

Проф. Цоков подчерта, че

външното оценяване носи информация за качеството на образованието в съответните институции.

„Следващата важна промяна е информацията от външните оценявания да се свърже със стандарта за качество и да се измери след това добавената стойност, свързана с работата на всяко училище по отношение на образователното и личностното развитие на детето“, подчерта министърът. Защото училище с ниски резултати може да има по-висока добавена стойност за напредъка на дете, отколкото тези с по-добри резултати. Затова според на проф. Цоков е важно принципът на добавената стойност да бъде въведен ефективно в образователната ни система. „Тогава ще има възможност за обективно оценяване на всяко училище и на усилията на всички учители“, каза още министърът.

В рамките на изслушването проф. Цоков обясни, че при разработването на визията на нови учебни програми е обсъждано те да бъда по-компетентностно ориентирани, да има по-голяма интегралност на знанията, както и да бъдат по-адаптирани към местните условия и отделните училища.

„Има одобрена техническа помощ от Европейската комисия по отношение на изграждане на нов тип учебни програми по отделни учебни предмети, което ще ни позволи да работим с Организацията за икономическо сътрудничество и развитие и с най-добрите експерти в света, за да бъдат адаптирани те към българските условия и традициите в нашата образователна система“, посочи министърът.

Народните представители засегнаха и темата за неблагоприятните климатични условия за провеждане на изпити през юни с оглед на високите температури. Министър Цоков припомни, че тази година започват ремонти в десетки училища, които са свързани не само с реновиране на фасадите, но и с подобрение на вътрешната инфраструктура на сградите. Той посочи, че от страна на МОН ще се обмисли вариант за обследване на сградния фонд и на възможностите за климатизация на класни стаи. Целта е до началото на следващата учебна година да има ясна картина какво е състоянието в отделните училища и региони.

Your Image Description

Свързани статии:

Министър Цоков откри класна стая в МОН (ВИДЕО) Първокласници от Тервел с награда от МОН за добра постъпка Българските иновативни училища влизат в мрежата на ОИСР Министър Галин Цоков: Всички зрелостници ще получат по 4 т. заради липсващи диаграми в тестовете по български език и литература

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: VIII класДенятМОНонлайн записванепроф. Галин Цоков

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Най-красивата абитуриентка за 2024 г. Рая Методиева: Моето поколение е амбициозно

Следваща статия

Вестник „Аз-буки“ – брой 29/2024 г.

Следваща статия
Вестник „Аз-буки“ – брой 29/2024 г.

Вестник „Аз-буки“ – брой 29/2024 г.

Фоторазкази за олимпийците по природни науки вдъхновяват ученици

Фоторазкази за олимпийците по природни науки вдъхновяват ученици

Националното външно оценяване в X клас остава на 10 юни

МОН обмисля нова национална програма за директори наставници

Последни публикации

  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5-6/2024, година XXVI
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2024, година XXVI
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 2-3/2024, година XXVI
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 1/2024, година XXVI
  • Годишно съдържание  сп. Професионално образование,  том XXV (2023 г.)
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 6/2023, година XXV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5/2023, година XXV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2023, година XXV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 3/2023, година XXV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 2/2023, година XXV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 1/2023, година XXV
  • Годишно съдържание сп. Професионално образование, том XXIV (2022 г.)
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 6/2022, година XXIV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5/2022, година XXIV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2022, година XXIV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 3/2022, година XXIV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 2/2022, година XXIV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 1/2022, година XXIV
  • Годишно съдържание сп. Професионално образование 2021 г.
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 6/2021, година XXIII
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5/2021, година XXIII
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2021, година XXIII

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"