Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Професионално образование
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Професионално образование
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2025

Иновативен форум събра учители от седем области

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
01-04-2025
в Новини 2025
A A
Снимки Пресцентър на МОН

Учители от седем области на страната споделят разнообразни методически подходи в рамките на форум по Националната програма „Иновации в действие“ с домакин 23. СУ „Фредерик Жолио-Кюри“ в София, съобщават от Пресцентъра на МОН.

Четиридневното събитие събра образователни екипи от цялата страна – София-град и София-област, Благоевград, Гоце Делчев, Кюстендил, Кърджали и Велинград, представители на институции, университети, организации и експерти, обединени от обща цел.

Учителите представят добри практики чрез използване на визуални, интерактивни и практически елементи, като успяват не само да демонстрират своите постижения, но и да вдъхновят с идеи за прилагане на нови подходи в класната стая. Форумът бе открит с интегративен урок на тема „Пролетни фолклорни празници“, представен от учениците от II клас и хореографските паралелки на 23. СУ.

В атмосферата на Благовещение децата пресъздават обичаи, представят народни танци и вплитат съдържание от учебния предмет „Човекът и родината“ и математика. „Работливите пчелички“ от II клас, 23. СУ с класен ръководител София Илиева се представят с открит урок „Наръчник на сетивата“, който е част от тематичното съдържание на иновация „Българче“. В рамките на три седмици чрез екипна работа те проучват информация за сетивните органи, работят по проект, като създават краен продукт – „Наръчник на сетивата“, който представят пред учители и родители.

В рамките на форума са представени също изнесени уроци в нестандартна учебна среда (учебни часове сред природата, в музеи, библиотеки и театри). Учениците учат чрез наблюдение, преживяване и активно участие, като се развиват не само познавателно, но и емоционално, културно и естетически. Подчертано бе, че включването на родителите в организацията на тези дейности засилва партньорството между училище и семейство.

При преподаване чрез дизайн мислене и решаване на реални проблеми ученици работят по проекти, които ги насочват към създаване на иновативни решения на реални житейски или обществени проблеми. Представени бяха също модели за поведение и инструменти за тренинги за социално-психологическа подкрепа на ученици и педагогически специалисти, насочени към дейности, свързани с бедствия, аварии, преодоляване на кризи и други критични ситуации.

В рамките на форума някои училища показват как прилагат метода си в реална учебна среда. Включен бе интердисциплинарен подход – комбиниране на знания от различни учебни предмети, визуализация и онагледяване – чрез макети, постери, технологични средства, експериментални материали, STEM демонстрации.

Всички подходи не само разкриват разнообразието от възможности за съвременно преподаване, но и показват как партньорството, споделеният опит и отвореността към новото могат да преобразят учебния процес.

Your Image Description

Свързани статии:

Проф. Роберт Шльогл стана „доктор хонорис кауза“ на Софийския университет За четвърта поредна година Центърът за междуетнически диалог и толерантност „Амалипе“ раздаде наградите в конкурса „Медиатор на годината“. Церемонията за връчване на отличията на призьорите за 2024 г. се проведе в Министерството на образованието и наукатаОтличиха образователните медиатори на 2024 г. Ученици от Бургас с медали от международната олимпиада по роботика в Южна КореяУченици от Бургас с медали от международната олимпиада по роботика в Южна Корея Детски градини обменят добри практикиДетски градини обменят добри практики

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: ДенятНационалната програма „Иновации в действие“нестандартна учебна средасъвременно преподаване

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Професионалната гимназия по икономика и мениджмънт в Пазарджик отбелязва 70-годишнина

Следваща статия

Рисунки с усмивки

Следваща статия
Рисунки с усмивки

Рисунки с усмивки

Как променяме природата

Как променяме природата

Мечтите не бива да останат просто мечти

Мечтите не бива да останат просто мечти

Последни публикации

  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5-6/2024, година XXVI
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2024, година XXVI
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 2-3/2024, година XXVI
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 1/2024, година XXVI
  • Годишно съдържание  сп. Професионално образование,  том XXV (2023 г.)
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 6/2023, година XXV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5/2023, година XXV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2023, година XXV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 3/2023, година XXV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 2/2023, година XXV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 1/2023, година XXV
  • Годишно съдържание сп. Професионално образование, том XXIV (2022 г.)
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 6/2022, година XXIV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5/2022, година XXIV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2022, година XXIV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 3/2022, година XXIV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 2/2022, година XXIV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 1/2022, година XXIV
  • Годишно съдържание сп. Професионално образование 2021 г.
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 6/2021, година XXIII
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5/2021, година XXIII
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2021, година XXIII

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"