Сравнителен анализ на нагласите на преподаватели и студенти към платформата за дистанционно обучение Moodle в контекста на пандемията от COVID-19
Проф. д-р Веселина Вълканова,
проф. д.н. Андреана Ефтимова,
гл. ас. д-р Мая Стоянова, ас. д-р Йордан Карапенчев
Софийски университет „Св. Климент Охридски“
https://doi.org/10.53656/ped2023-3.01
Резюме. Настоящото изследване има за цел да проследи оценките за потребителския интерфейс на платформата „Мудъл“ сред нейните потребителите в Софийския университет „Св. Климент Охридски“…
Проектно базирано обучение за социално-емоционални и технологични умения чрез програмата „Умения за иновации“
Проф. д-р Галин Цоков, д-р Александър Ангелов
Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“
Йоанна Минчева
Нов български университет
Рени Димова, Мария Цакова
Софийски университет „Св. Климент Охридски“
https://doi.org/10.53656/ped2023-3.02
Резюме. „Умения за иновации“ е българската адаптация на програмата Skills for Innovation на глобалната компания/корпорация Intel…
Медийната грамотност и учителите
Доц. д-р Светла Цанкова, доц. д-р Стела Ангова,
гл. ас. д-р Мария Николова,
гл. ас. д-р Иван Вълчанов, гл. ас. д-р Илия Вълков,
д-р Георги Минев
Университет за национално и световно стопанство
https://doi.org/10.53656/ped2023-3.03
Резюме. Медийната грамотност е една от ключовите компетентности и умения за живот и работа през XXI век. Образованието по медийна грамотност е образование през целия живот, но от особено важно значение е то да започне от ранна детска възраст, да бъде продължено и надградено в средното и висшето образование с усилията на всички формални и неформални институции и организации…
Комуникация, афект и учене в класната стая
Доц. д-р Златка Желязкова
Тракийски университет – Стара Загора
https://doi.org/10.53656/ped2023-3.04
Резюме. Статията поставя въпроса за стойността и значението на ефективната комуникация в процеса на обучение…
Динамика на очакванията към социално-личностния профил на началния учител
Доц. д-р Милена Илиева, доц. д-р Антон Стойков
Тракийски университет – Стара Загора
https://doi.org/10.53656/ped2023-3.05
Резюме. Изследователските търсения са насочени към проследяване динамиката на очакванията към определени умения и способности на учителя преди и в условията на пандемия…
Educational Potential of Influencer Publications in the Aspect of Social and Intercultural Competence Formation
Ekaterina Tomova
Sofia University “St. Kliment Ohridski” (Bulgaria)
https://doi.org/10.53656/ped2023-3.06
Abstract. The article presents the results of a study conducted with 240 students from two schools in Sofia (Bulgaria)…
A Conception for Intermediality through Text and Music in the Education of Future Kindergarten and Primary-school Teachers
Dr. Desislava Siderova, Assist. Prof.,
Dr. Diana Petkova, Assist. Prof.
Trakia University – Stara Zagora (Bulgaria)
https://doi.org/10.53656/ped2023-3.07
Abstract. The article examines the methodological foundations of courses included in the educational process of students from the bachelor’s and master’s programs in pre-school and primary-school pedagogy at the Faculty of Education of Trakia University – Stara Zagora, Bulgaria…
Философията за деца като метод на взаимодействие в ситуациите по религиозно възпитание в трета група в детската градина
Д-р Стефан Тончев
Тракийски университет – Стара Загора
https://doi.org/10.53656/ped2023-3.08
Резюме. Статията се основава на резултатите от дългогодишен практически опит и представя работещ модел на взаимодействие в процеса на религиозно възпитание в трета възрастова група в детската градина и методиката „философия с деца“ в педагогически контекст…
Ролята на продуктивните образователни технологии за формиране на математическа компетентност при 5 – 7-годишните деца
Гл. ас. д-р Йорданка Илиева
Тракийски университет – Стара Загора
https://doi.org/10.53656/ped2023-3.09
Резюме. В статията се разглеждат продуктивните образователни технологии – конструиране и изобразителна дейност, и техният потенциал за формиране на математическа компетентност у 5 – 7-годишните деца…