Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Професионално образование
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Професионално образование
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Философия Съдържание на сп. „Философия“, 2023 г.

Сп. „Философия“, книжка 3/2023, година XXXII

Ivo Hristov от Ivo Hristov
15-09-2023
в Съдържание на сп. „Философия“, 2023 г.
A A

Style And Habitus: Husserl’s Shift from Empathy to Communication

Boris Pantev
Sofia University “St. Kliment Ohridski”

https://doi.org/10.53656/phil2023-03-01

Abstract. This article explores the key role of “experiential style” (Erfahrungsstil) in Husserl’s account of social habituality. It demonstrates the developmental bridge this concept throws between the distinct intentionalities of empathy and communalization.

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

Дедукция на категориите в една дефиниция за изкуство

Доц. д-р Иван Колев
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/phil2023-03-02

Резюме. В съвременната литература най-авторитетна относно дефинирането на изкуството се явява институционалната теория, възникнала като отговор на радикализациите в модерното изкуство, свързани с ready-made, попарта, концептуализма и други течения…

виж повече

 

 

 

 

Digital Media and Dynamics of Contemporary Public Sphere: Towards a Theoretical Framework

Prof. Dr. Vesselina Valkanova,
Prof. Dr. Nikolai Mihailov
Sofia University

https://doi.org/10.53656/phil2023-03-03

Abstract. The article examines the dynamics and change of the contemporary public sphere caused by the emergence of digital media and their transformative impact on social life and communicative professions…

виж повече

 

 

 

 

Еднолинейност и/или вариативност. Източни и западни разбирания за предопределеността

Доц. д-р Антоанета Николова
Югозападен университет „Неофит Рилски“

https://doi.org/10.53656/phil2023-03-04

Резюме. Статията се базира на постмодерното разбиране за залеза на големите наративи (Лиотар), между които като особено значим се откроява този за еднопосочност, неотменност и праволинейност на развитието…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

Развитието на „индийската нишка“ в Европа: пренос и рецепция на източните идеи на Запад

Ас. д-р Яна Стефанова
Институт по философия и социология – Българска академия на науките

https://doi.org/10.53656/phil2023-03-05

Резюме. Статията разглежда най-ранните сведения за пренос на индийски и будистки идеи на Запад…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

 

A Brilliant Example of How Philosophy Could Help Solve Some of the Greatest Contemporary Puzzles in Physics

Dr. Vladimir Bozhilov, Assoc. Prof.
Sofia University “St. Kliment Ohridski

https://doi.org/10.53656/phil2023-03-06

Abstract. This Review of “Suggested Answers to Philosophical Puzzles” by Prof. Anguel S. Stefanov (Cambridge Scholars Publishing, 2022) concentrates on the astrophysical chapters of the book…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

Аристотеловата Метафизика в български превод

Гл. ас. др. Ясен Андреев
Институт по философия и социология –
Българска академия на науките

https://doi.org/10.53656/phil2023-03-07

1062 а 15 Защото тези, които възнамеряват да общуват чрез разума, трябва в нещо да се разбират: ако това не става, как ще имат разумно общуване помежду си?…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

Осемнадесета национална конференция по етика: вяра и доверие – етически аспекти и морални ценности

Васил Лозанов
164. гимназия с преподаване на испански език „Мигел де Сервантес“

https://doi.org/10.53656/phil2023-03-08

Резюме. Тази статия е обзор (отзив) за провелата се през м. ноември 2022 г…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

Нучо Ордине

Владимир Градев
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/phil2023-03-09

ВИЖ ПОВЕЧЕ

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailСп. „Философия“, книжка 1/2023, година XXXII Default ThumbnailСп. „Философия“, книжка 2/2023, година XXXII Default ThumbnailСп. „Философия“, книжка 3s/2023, година XXXII Default ThumbnailСп. „Философия“, книжка 4/2023, година XXXII

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Нучо Ордине

Следваща статия

Примерен

Следваща статия

Примерен

Търсят се най-добрите ГИС проекти

Търсят се най-добрите ГИС проекти

Проблеми при усвояването на висок валириан и клингонски*

Проблеми при усвояването на висок валириан и клингонски*

Последни публикации

  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5-6/2024, година XXVI
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2024, година XXVI
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 2-3/2024, година XXVI
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 1/2024, година XXVI
  • Годишно съдържание  сп. Професионално образование,  том XXV (2023 г.)
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 6/2023, година XXV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5/2023, година XXV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2023, година XXV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 3/2023, година XXV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 2/2023, година XXV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 1/2023, година XXV
  • Годишно съдържание сп. Професионално образование, том XXIV (2022 г.)
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 6/2022, година XXIV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5/2022, година XXIV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2022, година XXIV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 3/2022, година XXIV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 2/2022, година XXIV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 1/2022, година XXIV
  • Годишно съдържание сп. Професионално образование 2021 г.
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 6/2021, година XXIII
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5/2021, година XXIII
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2021, година XXIII

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"