Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Професионално образование
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Професионално образование
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Професионално образование Съдържание на сп. "Професионално образование", 2019 г.

Годишно съдържание на сп. „Професионално образование“, 2019 г.

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
06-12-2019
в Съдържание на сп. "Професионално образование", 2019 г.
A A

ПРОФЕСИОНАЛНО ОБРАЗОВАНИЕ
Годишно съдържание на том 21 (2019 г.)

VOCATIONAL EDUCATION
JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH
Annual Contents of Volume 21 (year 2019)

PAGES / СТРАНИЦИ
Number 1 / Книжка 1: 1 – 112
Number 2 / Книжка 2: 113 – 232
Number 3 / Книжка 3: 233 – 344
Number 4 / Книжка 4: 345 – 456
Number 5 / Книжка 5: 457 – 560
Number 6 / Книжка 6: 561 – 664

7 – 10 EDITORIAL / КЪМ ЧИТАТЕЛЯ

LIFELONG LEARNING / УЧЕНЕ ПРЕЗ ЦЕЛИЯ ЖИВОТ
594 – 602 Предизвикателствата пред професионалните училища във връзка с обучението на възрастни [Challenges towards Vocational Schools in Terms of Adult Education] / Ани Ангелова / Ani Angelova

LETTERS TO THE EDITOR / ПИСМА ДО РЕДАКТОРА
56 – 59 Как съвременните родители общуват с децата си? Позитивни методи за възпитание [How Do Modern Parents Communicate with their Children? Positive Methods of Education] / Мария Георгиева, Мая Рогашка, Живка Дойчева, Златомира Михайлова / Maria Georgieva, Maya Rogashka, Zhivka Doicheva, Zlatomira Mihaylova
60 – 66 Една гимназия на 140 години [A 140 Years Old High School] / Мариана Милева / Mariana Mileva
264 – 266 Пътуване към бъдещата професия [Journey to the Future Qualification] / Милка Клисарова / Milka Klisarova
268 – 270 Да направиш училището си още по-хубаво място [To Turn Your School in an Even Better Place] / Аделина Андонова / Adelina Andonova
379 – 382 Взаимодействие между екипите за подкрепа за личностно развитие с родители на ученици със специални образователни потребности [Interaction of Personality Development Support Teams with Parents of Students with Special Educational Needs] / Maрия Стефанова, Пламена Желева, Миглена Стоева, Мария Георгиева, Мая Рогашка, Живка Дойчева / Maria Stefanova, Plamena Zheleva, Miglena Stoeva, Maria Georgieva, Maya Rogashka, Zhivka Doicheva
383 – 390 Когато урокът започна… [When the Lesson Begins…] / Ивелина Стамболийска / Ivelina Stamboliyska
486 – 500 ЦЕРН – една сбъдната мечта [CERN – a Dream that Comes True] / Свежина Димитрова, Зорница Захариева / Svejina Dimitrova, Zornitsa Zaharieva

METHODOLOGY & EXPERIENCE / МЕТОДИКА И ОПИТ
11 – 19 Развитие на толерантност чрез спорт [Development of Tolerance through Sport] / Татяна Янчева, Ина Владова / Tatiana Iancheva, Ina Vladova
20 – 36 София – европейска столица на спорта: амбиции, реалности, възможности [Sofia – European Capital of Sport: Ambitions, Realities, Opportunities] / Иван Сандански / Ivan Sandanski
37 – 40 Оптимизиране на двигателната активност на децата в детската градина чрез туризъм и спорт сред природата [Improving Motor Activity of Children in Kindergarten through Tourism and Outdoor Sports] / Паулина Андреева / Paulina Andreeva
119 – 130 Добри практики за образователна интеграция на деца и ученици от етническите малцинства чрез осигуряване на равен достъп до качествено образование [Good Practices for the Educational Integration of Children and Students from Ethnic Minorities by Ensuring Equal Access to Quality Education] / Таня Яначкова / Tanya Yanachkova
239 – 253 Структурно-функционален дидактически модел за развиване на картографската грамотност и за формиране на професионална предметно-методическа компетенция на студенти от педагогически специалности [Structural-Functional Didactic Model for Developing Cartographic Literacy and for the Formation of Professional Subject-Methodic Competence of Students from Pedagogical Specialties] / Мариан Делчев / Marian Delchev
351 – 361 Развитие на извънучилищното възпитание в детските организации през периода 1944 – 1990 г. [Development of Out-of-school Education in Children’s Organizations in Bulgaria from 1944 to 1990] / Пенка Цонева / Penka Tzoneva
362 – 369 Училище на радостта – иновация за мотивиране на учениците билингви [School of Joy – Innovation for Motivating Bilingual Students] / Таня Яначкова /
Tanya Yanachkova
463 – 472 „От рецептата на баба до олеиновия сапун“ – формиране на познавателния интерес и развитие на творческите търсения [“From Grandmother`s Recipe to Olein Soap” – Formation of Cognitive Interest and Development of Creative Quests] / Силвия Георгиева / Silvia Georgieva
567 – 576 Интегрираните уроци в професионалната гимназия: смисъл и технология [Integrated Vocational High School Lessons: Meaning and Technology] / Георги Кидиков, Мариета Георгиева / Georgi Kidikov, Marieta Georgieva

RESEARCH ACTIVITIES / ИЗСЛЕДОВАТЕЛСКА ДЕЙНОСТ
41 – 55 Цел и роля на образованието след 16-годишна възраст [Purpose and Role of Education after 16 Years of Age] / Фил Бъджел / Phil Budgell
131 – 140 Влияния на училищната среда върху проявите на тревожност при ученици от общообразователни и професионални училища [Effects of School Environment on the Anxiety Manifestations in Pupils in General and Vocational Schools] / Гергана Славчева-Андонова / Gergana Slavcheva-Andonova
254 – 265 Учебният експеримент в работата по проект „Инкубиране и отглеждане на птици в училище“ [The Study Experiment in Working on the Project “Incubation and Rearing of Birds in School”] / Силвия Русимова / Silvia Rusimova
370 – 378 Развитие на социално значими компетенции в учебната дисциплина „Бизнескомуникации“ и пригодност за трудова заетост [Development of Socially Significant Competences in the “Business Communications” Discipline and Suitability for Employment] / Анета Даилова / Aneta Dailova
473 – 485 Влияние на академичния стрес върху устойчивостта и академичната ангажираност в процеса на учебно-професионалната подготовка при студенти първокурсници [Impact of Academic Stress on Resilience and Academic Engagement in the Process of Education and Professional Training for First Year University Students] / Лилия Бабакова / Liliya Babakova
577 – 585 Legal Grounds in Favour of Education and Social Integration through Physical Education / Jean Firică
586 – 593 Реализация на компетентностния подход чрез използване на Матрица на персоналните и професионалните компетенции [Implementation of the Competence Approach by Using Matrix of Personal and Professional Competencies] / Ирина Данаилова / Irina Danailova

SCIENTIFIC LIFE / НАУЧЕН ЖИВОТ
271 – 276 Разпространението на burnout синдрома [The Spread of Burnout Syndrome] / Юлия Дончева / Julia Doncheva

SCHOOL FOR TEACHERS / УЧИЛИЩЕ ЗА УЧИТЕЛИ
67 – 69 Учредяване на комитет „Баболандия“ [Establishing a Grannies Land Committee] / Йоанна Димитрова, Рая Енчева / Yoanna Dimitrova, Raya Encheva
70 – 74 Кукери [Kuker] / Йоанна Димитрова, Радина Стоянова / Yoanna Dimitrova, Radina Stoyanova
75 – 82 Децата – нашето бъдеще [Children – Our Future] / Йоанна Димитрова, Мария Кузманова / Yoanna Dimitrova, Maria Kuzmanova
83 – 86 Извънкласните спортни форми – възможност за превенция на съвременните проблеми на младите хора [Extracurricular Sports Forms as a Means of Preventing the Modern Problems of Young People] / Емилия Лазарова, Веселина Иванова / Emilia Lazarova, Veselina Ivanova
87 – 94 Content and Language Integrated Learning (CLIL) / Надежда Алексиева / Nadejda Aleksieva
95 – 100 Електронно портфолио на ученика [Student’s Electronic Portfolio] / Галина Цветкова / Galina Tsvetkova
101 – 106 Мястото на екологичните проекти в обучението по биология [The Place of Environmental Projects in Biology Education] / Ирина Костадинова / Irina Kostadinova
141 – 150 Модел на управление на неучебното (свободното) време чрез извънкласни и извънучилищни дейности [Model of Management of Free Time through Extra-curricular and Out-of-school Activities] / Веселина Иванова / Veselina Ivanova
151 – 156 Развиване на комуникативните умения чрез изучаване на публично изказване и аргументативен тип текст (есе) в IX клас [Developing Communication Skills by Studying a Public Statement and an Argumentative Type of Text (Essay) in 9th Grade] / Магдалена Дамянова / Magdalena Damyanova
157 – 160 Медиите във Втора английска езикова гимназия [The Media in the 2nd English Language High School] / Снежанка Сергева / Snejanka Sergeva
161 – 166 „Умения за успех“ чрез различни форми и извънкласни дейности [„Skills for Success“ through Various Forms and Extra-curricular Activities] / Мариана Бошнакова / Mariana Boshnakova
167 – 171 Различното обучение по математика – интегралност от технологии и математика [Different Mathematics Education – Integrity of Technology and Mathematics] / Нина Иванова / Nina Ivanova
172 – 178 Креативно писане в съвременната класна стая [Creative Writing in the Modern Classroom] / Мария Николова / Maria Nikolova
179 – 184 Пътуващото училище – част от пътя към промяната [Traveling School – Part of the Road to Change] / Надежда Алексиева / Nadejda Aleksieva
185 – 199 Intercultural and Civic Education – Good Practices / Maria Metodieva Genova
200 – 207 Създаване на конструктивистка учебна среда [Design of Constructivist Learning Environment] / Кирил Атанасов / Kiril Atanasov
208 – 215 Обучението по география и икономика в контекста на глобалното образование и образованието за развитие [Training in Geography and Economics in the Context of Global Education and Education for Development] / Мариана Бошнакова / Mariana Boshnakova
216 – 224 Спираловидният подход в обучението по математика на тема „Функции“ в гимназиалния етап [The Helical Approach on „Functions“ Mathematics Training in the High School Stage] / Светослав Стаменов / Svetoslav Stamenov
225 – 228 Партньорствата и 2. АЕГ „Томас Джеферсън“ [The Partnerships and 2nd English Language High School “Thomas Jefferson”] / Веселина Иванова / Veselina Ivanova
275 – 281 Интегрирани иновативни решения в професионалното образование [Integrated Innovative Solutions in Vocational Education] / Мая Гешева / Maya Gesheva
282 – 288 Боян Петров и неговите най-значими постижения [Boyan Petrov and His Most Significant Achievements] / Крум Божиков / Krum Bozhikov
289 – 295 „Първи досег с икономиката“ – образователна игра [“First Interaction with Economy” – Educational Game] / Елена Ингилизова / Еlena Ingilizova
296 – 299 Статистика чрез въвеждане на ИКТ [Statistics by Introducing ICT] / Магдалена Каменарова / Magdalena Kamenarova
300 – 307 Принципът на естествения отбор в eволюционната теория на Чарлз Дарвин [The Principle of Natural Selection in the Evolution Theory of Charles Darwin] /
Красимир Киров / Krasimir Kirov
308 – 316 Хармонизация и нормативна уредба на счетоводната отчетност в Република България [Harmonization and Legal Regulation of Accounting in the Republic of Bulgaria] / Станимира Петрушкова / Stanimira Petrushkova
317 – 321 Насърчаване на четенето чрез създаване на „живи картини“ в часовете по български език и литература [Promoting Reading by Creating „Live Pictures“ in the Bulgarian Language and Literature Classes] / Радина Попова / Radina Popova
322 – 328 Използване възможностите на информационните технологии в преподаването на философия [Using the Possibilities of Information Technologies in Philosophy Teaching] / Георги Радев / Georgi Radev
329 – 332 Новата учебна програма и новият учебник по литература в урочната работа по български език и литература [The New Curriculum and Book in Literature in Teaching Bulgarian Language and Literature] / Албена Руневска-Георгиева / Albena Runevska-Georgieva
333 – 337 Партньорството на Националната финансово-стопанска гимназия с вис­шите училища [The Partnership of the National High School in Finance and Business with Universities] / Руси Русев / Rusi Rusev
425 – 432 Глобалното образование – възможно и реално [The Global Education – Possible and Reality] / Лилия Стоянова / Lilia Stoyanova
433 – 437 Повишаване нивото на ефективност на обучението по „Химия и опазване на околната среда“ чрез използване на интерактивни методи [Improving the Level of Effectiveness of Chemistry Training and Environmental Protection through the Use of Interactive Methods] /
Илияна Янева / Iliana Yaneva
438 – 442 Научно-теоретични основания за приложение на информационни и комуникационни технологии в обучението по „Физика и астрономия“ [Scientific and Theoretical Grounds for Application of ICT in Physics and Astronomy Education] / Валентина Димитрова / Valentina Dimitrova
443 – 450 Урокът по „Информационни технологии“ в I – IV клас – възможности за реализация [The Information Technology Lesson in I – IV Grade – Opportunities for Realization] / Мая Касева / Maya Kaseva
501 – 504 Дуалното обучение – мираж или реалност, реалност и перспектива [Dual Training – Miracle or Reality. Realities and Perspectives] / Мария Георгиева, Надежда Илиева, Петя Йорданова / Mariya Georgieva, Nadya Ilieva, Petya Georgieva
505 – 513 Интерактивните методи в преподаването на предмети от философския цикъл [Interactive Teaching Methods in the Field of Philosophy Education] /
Мая Рогашка, Златомира Михайлова / Maya Rogashka, Zlatomira Mihaylova
514 – 518 Тайнството на маските – урок върху комедията на Молиер „Тартюф“ [The Mystery of the Masks] / Донка Петрова / Donka Petrova
519 – 524 Гората – очарованието на живота [The Forest – The Enchantment of Life] /
Елена Милчева, Игнат Игнатов, Венетка Илиева, Иринка Христова / Elena Milcheva, Ignat Ignatov, Venetka Ilieva, Irinka Hristova
525 – 532 Споделяне на десетгодишен опит и добри практики в работата с ученици със специални образователни потребности в ПГГСД „Николай Хайтов“ [Sharing 10-Years Experience and Good Practices in Working with Students with Special Educational Needs in the Vocational School “Nikolay Haytov”] / Мария Георгиева, Мая Рогашка / Mariya Georgieva, Maya Rogashka
536 – 539 Ролята на европейските проекти в повишаване привлекателността и качеството на професионалното образование [The Role of the European Projects in Enhancing Quality and Attractiveness of Vocational Education] /
Даниела Мантарова, Станислава Анастасова / Daniela Mantarova, Stanislava Anastasova
540 – 544 Извънкласните дейности – форма за приобщаване на всички ученици в училище [The Extracurricular Activities – Way for Uniting All Students at School] /
Живка Дойчева / Jivka Doycheva
545 – 549 Балконът – моята градина [My Little Garden on the Balcony] / Деница Русева, Дарина Кирчева, Емилия Кожухарова, Марина Борисова / Denitsa Ruseva, Darina Kircheva, Emilia Kojuharova, Marina Borisova
550 – 552 Програма „Еразъм+“ – стимул за учене през целия живот [“Erasmus+” Programme – an Inspiration for Life-long Learning] / Даниела Мантарова, Станислава Анастасова / Daniela Mantarova, Stanislava Anastasova
631 – 636 Превенция на агресивните прояви в училище [Prevention of Aggressive Behavior in School] / Светлана Хамбарска / Svetlana Hambarska
637 – 647 Бинарният урок в професионалната подготовка на учениците [Binary Lesson in Students’ Vocational Training] / Ненчо Ненчев / Nencho Nenchev
648 – 650 Професионално образование по специалност „Машини и системи с ЦПУ“ [Vocational Education in “CNC Machines and Systems” Subject] / Александра Дюлгярова, Петранка Цветкова / Aleksandra Dyulgyarova, Petranka Tsvetkova

STEPS TO SUCCESS / ПЪТЯТ КЪМ УСПЕХА
391 – 401 Фокус групата като метод при оценяване на приложението на Закона за защита от домашно насилие [Focus Group as a Method of Assessing the Application of the Law on Protection against Domestic Violence] / Георги Милков / Georgi Milkov Dimitrov
402 – 412 Подготовка на педагогическия колектив в общообразователното училище за работа с ученици със специални образователни потребности [Preparation of the Pedagogical Staff in the General School for Work with Pupils with Special Educational Needs] / Лилия Кисьова / Liliya Kisyova
413 – 424 Приказката на телевизионния екран и влиянието ѝ върху децата от предучилищна възраст [The Fairy Tale on the Television Screen and Its Influence on Preschool Children] / Десислава Начева / Desislava Nacheva
603 – 610 Съвременни аспекти и теории за вербалната диспраксия в детска възраст [Contemporary Aspects and Theories of Verbal Dyspraxia in Childhood] / Динелия Желева / Dineliya Zheleva
611 – 619 Писмени захвати – модифицирана класификация [Writing Grasps – Modified Classification] / Рая Цочева-Генчева / Raya Tsocheva-Gencheva
620 – 630 Възпитателен потенциал на учебните програми по български език и литература и чужд език за формиране на интеркултурна компетентност [Educational Potential of Bulgarian Language and Literature and Foreign Language School Curricula for Developing Intercultural Competence] / Неда Жечева / Neda Zhecheva

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailПринципът на естествения отбор в eволюционната теория на Чарлз Дарвин Default ThumbnailПрофесионално образование, година XXI, книжка 3, 2019 Default ThumbnailУрокът по „Информационни технологии“ в I – IV клас – възможности за реализация Default Thumbnail„От рецептата на баба до олеиновия сапун“ – формиране на познавателния интерес и развитие на творческите търсения

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Годишно съдържание на сп. „Математика и информатика“, 2019 г.

Следваща статия

Годишно съдържание на сп. „Философия“, 2019 г.

Следваща статия

Годишно съдържание на сп. „Философия“, 2019 г.

Годишно съдържание на сп. "Български език и литература", 2019 г.

Годишно съдържание на сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, 2019 г.

Последни публикации

  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5-6/2024, година XXVI
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2024, година XXVI
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 2-3/2024, година XXVI
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 1/2024, година XXVI
  • Годишно съдържание  сп. Професионално образование,  том XXV (2023 г.)
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 6/2023, година XXV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5/2023, година XXV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2023, година XXV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 3/2023, година XXV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 2/2023, година XXV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 1/2023, година XXV
  • Годишно съдържание сп. Професионално образование, том XXIV (2022 г.)
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 6/2022, година XXIV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5/2022, година XXIV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2022, година XXIV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 3/2022, година XXIV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 2/2022, година XXIV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 1/2022, година XXIV
  • Годишно съдържание сп. Професионално образование 2021 г.
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 6/2021, година XXIII
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5/2021, година XXIII
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2021, година XXIII

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"