Науката за здравето в обучението на студентите по кинезитерапия и физическо възпитание
Доц. Наталия Петрова,
проф. Диана Иванова
Софийски университет „Св. Климент Охридски“
https://doi.org/10.53656/voc22-611nauk
Резюме. Във време на постоянно и динамично променящо се ежедневие по отношение на бързо връхлитащи ни непредвидими пандемии имаме шанса да използваме възможността да запазим здравето на децата и учениците…
Резултати от изследване на агресивните нагласи и емоционално състояние на студентите от Софийски университет „Св. Климент Охридски“ и Медицински колеж „Йорданка Филаретова“
Елица Стоянова, Анжелина Янева, Бояна Митрева
Софийски университет „Св. Климент Охридски“
https://doi.org/10.53656/voc22-661rezu
Резюме. Настоящата статия обобщава резултатите от изследване на агресивните нагласи и емоционалното състояние на студентите от СУ „Св. Климент Охридски“ и Медицинския колеж „Й. Филаретова“…
Проучване интереса, мотивацията и очакванията на представители на нежния пол, практикуващи футболно съдийство
Донка Желева-Терзиева
Тракийски университет – Стара Загора
https://doi.org/10.53656/voc22-662prou
Резюме. Статията представя научно проучване върху интереса на жени – съдии по футбол в България и отношението на обществото към тях…
Модел за обучение по рекреология в медицинската козметика
Хрета Аспарухова, Данелина Вачева
Медицински университет – Плевен
https://doi.org/10.53656/voc22-661mode
Резюме. Необходимостта от подготовка на специализирани кадри по медицинска козметика във висшето образование се определя от стремежа за подобряване качеството на живот на съвременния човек…
Проучване на отношението на студентите от софийския университет към обучението по тенис след ковид пандемията
Евгени Йорданов
Софийски университет „Св. Климент Охридски“
https://doi.org/10.53656/voc22-664prou
Резюме. Ограничената двигателна активност в условията на пандемия и дистанционно обучение влияе негативно върху физическата годност и мотивацията за занимания със спорт на хора от всички възрастови групи, включително и студентите, участващи в учебно-тренировъчния процес по тенис в СУ…
Възможно ли е канго джъмпс аеробиката да бъде включена в учебните програми по спорт в университетите
Мая Чипева
Технически университет – София
https://doi.org/10.53656/voc22-667vuzm
Резюме. Аеробиката е система за физическо усъвършенстване на човешкия организъм, като на първо място, става въпрос за укрепване на сърдечносъдовите и дихателните функции с цел рехабилитационен, оздравителен и натоварващ ефект…
Образователният потенциал на учебната дисциплина физическо възпитание и спорт
Петя Христова
Софийски университет „Св. Климент Охридски“
https://doi.org/10.53656/voc22-66a7obra
Резюме. Информираността, познанията за човешкия организъм, здравето и ролята на укрепващата здравето физическа активност са от съществено значение за формиране на нагласа и навици за здравословен начин на живот…
Проучване подготовката на студенти, бъдещи спортни педагози
Янко Руменов
Югозападен университет „Неофит Рилски“
https://doi.org/10.53656/voc22-66а2prou
Резюме. В настоящия доклад представяме извадка от изследване, пряко свързано с подготовката на студенти, бъдещи спортни педагози…